دیجیتال مارکتینگسایت فروشگاهی

استراتژی فروش خلاقانه در طراحی سایت آموزشی

چند سال اخیر دوران پر کاری برای طراحان وب سایت بوده است. چرا که ضرورت استفاده از خدمات آنلاین ، بیش از پیش احساس می شد. در این میان یکی از بزرگترین نیازمندی ها، برگزاری کلاس های آنلاین با طراحی سایت آموزشی یا آموزش مجازی بود. وبیمو اینجاست تا نکات طلایی استراتژی فروش در سایت های آموزشی را بیان کند. اگر قصد طراحی و افزایش فروش دوره های آموزشی را دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

طراحی سایت آموزشی وبیمو

اهمیت طراحی سایت آموزش آنلاین یا آموزشی

سال 2018 بود که معرفی ویروس جدیدی جهان را در شوک فرو برد و فعالیت های حضوری افراد را متوقف کرد. مراکز آموزشی مهم ترین سازمان هایی بودند که بیشترین تاثیر را از این ویروس گرفتند و به سرعت تعطیل شدند. اما آموزش چیزی نبود که متوقف بشود.

 به همین دلیل خدمات آموزشی سبک جدیدی به خود گرفت و آن هم بکارگیری آموزش های آنلاین بود. این موضوع فضای رقابتی تنگاتنگی را در طراحی سایت آموزشی ایجاد کرد و فروش دوره های آموزشی بیش از پیش رونق گرفت. موفقیت در این فضای رقابتی مستلزم بکارگیری تکنیک های خلاقانه ای بود . تکنیک هایی که موفق ترین وب سایت ها مانند Digikala, Faradars, webimo, snapp ,Divar, 7learn   برای وب سایت خود بکار گرفته اند.

 به عنوان مثال فرض کنید که شما یک مدرس آرایشگری بوده و برای فروش دوره های آموزشی خود قصد طراحی سایت سالن زیبایی یا آرایشگاه را دارید.  آیا فکر می کنید که صرفا طراحی وب سایت آموزشی آرایشگری برای موفقیت کافیست؟ قطعا خیر. چرا که صدها رقیب مانند شما در تلاشند تا پکیج های خود را به شکل آنلاین به فروش برسانند. پس رمز موفقیت و پیشی گرفتن از رقبا در چیست؟ تیم طراحی سایت حرفه ای وبیمو با مدیریت محمدرضا عباسی ، با آنالیز بزرگترین وب سایت ها ، تکنیک های موفقیت آمیز آنها را استخراج کرده و در قالب مقاله پیش رو گردآوری کرده است.

بخوانید
گواهینامه SSL چیست و چرا برای امنیت و سئو سایت اهمیت دارد

مهم ترین استراتژی های افزایش فروش در طراحی سایت آموزشی

تولید دوره های آموزش و بعضی خدمات رایگان

مردم عاشق کلمه رایگان هستند و آنرا هر جا که ببینند جذب می شوند. اگر شما قصد طراحی سایت آموزشی است وبیمو توصیه می کند که در ابتدا با تولید دوره های آموزشی کوتاه و جذاب، کاربران را با شیوه آموزش خود آشنا کرده و به خرید ادامه آموزش ها ترغیب کنید. فرض کنید یک مدرس زیبایی هستید و و برای فروش اموزش ها قصد طراحی سایت آرایشگاه از شرکت های طراحی سایتی همچون وبیمو را دارید.

 قطعا کاربران بدون شناخت از نحوه تدریس شما، نمی توانند ارتباط چندانی با شما برقرار کنند و این تنها با تولید دوره های آموزشی رایگان امکان پذیر است. فرقی ندارد که حوزه فعالیت شما چیست! این روش هوشمندانه ای است که در تمامی کسب و کارها کاربرد دارد. شاید برایتان پیش آمده باشد که در یک روز عادی در خیابان قدم میزدید و با دیدن ایستگاه های ارائه سیم کارت رایگان بسیار هیجان زده باشید.

اما به این فکر کرده اید که با دریافت سیم کارت رایگان و استفاده سالها از آن چه سودی به اپراتورها تزریق کرده اید؟ آنها موفق شده اند که تا سالها خدمات خود را به شما عرضه کنند. به همین راحتی! این یکی از مهم ترین استراتژی های جهانی فروش در طراحی سایت آموزش مجازی می باشد. در واقع ایجاد حس نیاز و خلق ارزش مهم ترین نکته ای است که در تولید دوره های آموزش رایگان باید در نظر بگیرید.

بخوانید
معرفی بهترین ابزارهای تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی

ارائه خدمات اسیر کننده!

مهرماه سال امسال بود که شخصی از استان سیستان و بلوچستان تماس گرفت و از تیم وبیمو درخواست طراحی سایت لوازم آرایشی کرد. برخلاف تصور، او اطلاعات زیادی از استراتژی های فروش دیجیتال مارکتینگ داشت. او لیست محصولاتی را در اختیار ما قرار داد که مکمل هم بودند و روتین های ادامه دار محسوب می شدند! این بهترین ایده برای فروش خدمات و محصولات محسوب می شود. شما می توانید با طراحی سایت آموزش مجازی از چنین ایده ای بهره بگیرید. به عنوان طراحی سایت آموزش وب سایت، قالب هایی که کاربران در حین یادگیری نیاز دارند را به انها بفروشید!

کمپین های فروش مناسبتی

هرگز در طراحی سایت آموزشی، استراتژی کمپین های مناسبتی را فراموش نکنید. همانطور که قبلا گفتیم، کاربران عاشق کلماتی از قبیل تخفیف و رایگان و . هستند. پس در مناسبت های خاص، مانند عید، یلدا و … کمپین هایی برگزار کنید تا نام شما یک برند شود.

استراتژی تخفیف و کوپن، قرعه کشی و …

جالب است بدانید که کاربران بسیار خوشحال می شوند تا در مسابقات و قرعه کشی های آنلاین شرکت کنند و این بسیار هیجان انگیز است. فرقی ندارد که پاداش چه چیزی است. حتما در وب سایت آموزشی خود در مناسبات خاص، یا برای مشتریان فعال دوره های آموزشی، تخفیف های ویژه ای در نظر بگیرید!

برگزاری وبینارهای تخصصی

طراحی سایت آموزشی به تنهایی کافی نیست و شما برای فروش دوره های آموزشی نیاز به شناخته شدن و اعتبار دارید. معجزه ای که وبینارها به شما می بخشند!

بخوانید
بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (ایرانی و خارجی)

استراتژی ترفندهای قیمت گذاری

طراحی سایت آموزش مجازی و سالن زیبایی وبیمو

حتما در فروشگاه ها نظرتان به قیمت های عجیب 999 هزار و این سبک قیمت گذاری ها جلب شده است. جالب است بدانید که این یک استراتژی خلاقانه در افزایش فروش است. چرا که از نظر روانی خریداران آنرا نزدیک به 900 هزار تومان می بینند!

مشاوره رایگان و فروش پنهان

طراحی سایت آموزشی این امکان را به شما می دهد که با ارائه مشاوره های رایگان، حس نیاز ایجاد کرده و کاربران را به خرید دوره های اموزشی خود ترغیب کنید.

برای دیدن و آشنا شدن با امکانات سایت آموزشی وارد سایت وبیمو شوید.

برگزاری آزمون و ارائه مدارک

اگر یک مدرس هستید و دوره های آموزش مجازی برگزار می کنید، هرگز برگزاری آزمون و ارائه مدرک معتبر را فراموش نکنید. چراکه هدف بعضی از کاربران از آموزش، راه اندازی کسب و کار واقعی است و این بدون داشتن مدرک معتبر امکان پذیر نیست.

طرح پرسش و توصیه های تخصصی

به کاربران کمک کنید! آنها بسیار خوشحال می شوند از اینکه ببیند شما اطلاعات تخصصی به انها می دهید. به عنوان مثال، اگر هدف شما از آموزش طراحی سایت آموزشی، ارائه مسائل روانشناسی کودک است، با مطرح کردن سوالاتی از قبیل سن، جنسیت، نوع رفتار، ویژگی های شخصیتی کودک و … او را در خرید دوره آموزشی مناسب راهنمایی کنید.

کم کردن ریسک مشتری و اطمینان خاطر

حتما تمامی پروانه های کسب، مجوزها و … را در ضمیمه سایت کنید. و خیال کاربر را از بازگشت وجه راحت کنید.

مراحل خرید آسان

آمازون اعلام کرد که بیش از 60 درصد کاربران، در نیمه راه از فرایند خرید منصرف می شوند. از طراحان سایت بخواهید تا در طراحی سایت آموزشی ، روند خرید را کوتاه تر کنند.

بخوانید
8 ابزار تشخیص محتوای کپی [duplicate content] و 1 ترفند حرفه‌ای

نمایش رضایت سایر مشتریان

حتما از بزرگترین دانش آموختگان خود بخواهید تا از با تولید محتوا یا ویدئویی رضایت خود را از آموزش های شما اعلام دارند! این موضوع در جلب رضایت سایر کاربران سایت آموزش شما بسیار موثر است.

استفاده از تبلیغات کلیکی، بنری، پیامکی، شبکه های اجتماعی

هرگز معجزه تبلیغات را دست کم نگیرید. به خصوص شبکه های اجتماعی که به دلیل ترافیک بالا، اعتبار و بازدید های بیشتری به سایت آموزشی می بخشند.

سخن پایانی

تیم وبیمو با مدیریت محمدرضا عباسی و با تحقیقات فراوان لیستی از مهم ترین روش های افزایش فروش در طراحی سایت آموزشی را در قالب یک مقاله کامل تدوین کرده است. امیدواریم که پاسخگوی نیاز شما بوده باشیم.

منبع : https://webimo.org

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا