دیجیتال مارکتینگ

هوشمندسازی دیجیتال مارکتینگ بیمه – پولسازی با چند اقدام ساده و حرفه ای

دیجیتال مارکتینگ جزو مهارت هایی است که اگر به درستی انجام شود مزایای بسیار زیادی برای کسب و کارها خواهد داشت. صنعت بیمه نیز جزو حوزه های پر رقابت است و با توج هبه گسترش اینترنت باید از بهترین روش های بازاریابی برای این مورد استفاده کرد. با دیجیتال مارکتینگ هوشمند برای صنعت بیمه می توانید در میان رقبا خوش بدرخشید و به هدف هایی که دارید برسید. در این مقاله دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه و نحوه انجام آن را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید برای صنعت بیمه از دیجیتال مارکتینگ کمک بگیریم؟

صنعت بیمه یکی از مناسب ترین بستر ها برای انجام دیجیتال مارکتینگ موثر در تمام دنیا بشمار می رود که در ادامه به توضیح چرایی این موضوع خواهم پرداخت. اما بنظرم ابتدا میبایست ضرورت دیجیتال مارکتینک را در کسب و کار ها بصورت کلی توضیح داد سپس با زاویه دید وسیع تری نسبت به یک صنعت خاص دقیق شد.

نفوذ امروزه اینترنت در ایران و جهان , هیچ نیازی به توضیح ندارد و همه ما به خوبی می دانیم که تمام ابعاد زندگی بشر یا وابسته به اینترنت هست و یا در حال وابسته شدن به اینترنت می باشد.  اما با این حال ارائه یک سری آمار خیره کننده در رابطه با استفاده کنندگان از اینترنت و تکنولوژی های مجازی در ایران خالی از لطف نیست.

بر اساس آماری که ( سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ) منتشر کرده است تا پایان سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ استفاده کنندگان از شبکه اینترنت در ایران به عدد خیره کننده ۷۳ میلیون نفر می رسد ( عدد دقیق 72,941,877 )   که از این تعداد حدود ۱۲ میلیون نفر از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند و ۶۰ میلیوننفر دیگر از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.  اگر این آمار را با تعداد جمعیت ایران ( ۸۳ میلیون نفر ) مقایسه کنیم به نکته قابل توجهی  میرسیم. ((  بیش از ۸۵ درصد از جمعیت ایران از اینترنت استفاده میکنند.

به بیان ساده تر از هر ۸ نفر ایرانی فقط یک نفر از اینترنت استفاده نمی کند ,  و از هر هفت نفری که از اینترنت استفاده میکنند ۶ نفر آنها به وسیله موبایل وارد شبکه اینترنت می شود

در آماری دیگر از مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت ۴۰ درصد از استفاده کنندگان اینترنت ایران گروه سنی  ۲۰ تا ۲۹ سال هستند و ۳۰ درصد دیگر را گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال تشکیل می دهند,  به عبارتی ۷۰ درصد از کل کاربران اینترنت ایران افراد ۲۰ تا ۴۴سال هستند که این آمار  نوید بخش وجود یک بازار عالی برای کسب و کار هاست.

با کمی دقت در مطالعه این آمار به راحتی می توان دریافت که چرا کسب و کارهای بزرگ, میلیاردها تومان برای تبلیغات خود در اینترنت و فضای مجازی بودجه در نظر میگیرند.  همچنین به راحتی می توان اهمیت داشتن یک کمپین قدرتمند در فضای مجازی را درک کرد,  کمپین قدرتمندی متشکل از افراد مختلف با گروه‌های سنی مختلف و با سلایق متفاوت که خواستار محصولات و خدمات متفاوت می باشند

دیجیتال مارکتینگ هوشمند برای صنعت بیمه چه فوایدی دارد؟

کمک می کند بازار را به خوبی بشناسید

انقلاب دیجیتال نه تنها باعث شده است که رفتار مصرف کننده تغییر کند، بله باعث ایجاد انتظارات جدیدی از بیمه شده است.

برای اینکه در بازار بمانید نیاز است که در فضای دیجیتال حضور پیدا کنید و ابزارهای آن را بکار بگیرید. زیرا تنها به این وسیله می توانید تغییرات گرایش های بازار را درک کنید و ببینید که امروز مشتری به دنبال چیست.

به همین دلیل است که وقتی داده های موجود در بازاریابی دیجیتالی بیمه را بررسی می کنید به نتایج بسیار بکر و کاربردی دست می یابید. این نتایج به شما اجازه می دهد که بفهمید چه محصولات و خدماتی مورد توجه بازار شما هستند.

به این ترتیب می توانید رویکرد هدفمند تری را در جهت شناخت بازار تان در پیش بگیرید و برای نیازهای جدید آنها راه حل های شخصی سازی شده ارایه دهید.

می توانید مشتریان احتمالی را شناسایی کنید

دیجیتال مارکتینگ بیمه همان اندازه که به شما شناخت بهتری از بازار می دهد، به همان میزان به شما اجازه می دهد تا خود را بیشتر از قبل عرضه کنید و با کسانی ارتباط بگیرید که واقعا به آنچه شما ارایه می کنید نیاز دارند.

فقط ابزارهای پیشرفته جست و جو در شبکه های اجتماعی پیشرفت چشم گیری نسبت به روش های بازاریابی سنتی مثل برقراری تماس های سرد ایجاد می کنند. حالا مشتریان مورد نظر شما راحت تر از گذشته در دسترس هستند.

به پشتیبانی بهتر کمک می کند

در سال های گذشته گرایش مردم به سمت شبکه های اجتماعی رشد داشته است. مخاطبان ترجیح می دهند به جای اینکه با شرکت تماس بگیرند و ایمیل بدهند، آن را تگ یا منشن کنند و یا از طریق چت مسایل خود را منتقل کنند.

در حال حاضر مصرف کنندگان بیشتر از قبل به کیفیت خدمات دریافتی توجه دارند و حتی به خاطر دریافت خدمات بهتر تامین کننده خود را تغییر می دهند. پس نیاز است شرکت ها و نمایندگان بیمه در جایی که مشتریان حضور فعالانه دارند (مخصوصا شبکه های اجتماعی) حضور فعالتری داشته باشند.

دیجیتال مارکتینگ برای صنعت بیمه

در واقع بر اساس پژوهشی در میان بیمه گذارانی انجام شد که به علت ضعف خدمات تامین کننده دیگری را برگزیده اند، بیشتر از ۸۰ درصد آنها اعلام کرده اند اگر مساله شان در اولین تماس با بیمه رفع می شد با آن ادامه همکاری می دادند.

باعث می شود که برند محبوب تری داشته باشید

در دنیایی که مصرف کنندگان انتظارات بیشتری پیدا کرده اند، شما نیاز به ارایه خدمات عالی و قیمت رقابتی دارید. اما راه سومی هم وجود دارد و آن رساندن ارزش بیشتر به مخاطبان به وسیله بازاریابی محتوایی است.

در بازاریابی محتوایی شما می توانید محتوایی تولید کنید که خدمات جدید شما را اطلاع رسانی می کند، یا محتوایی که هدایت فکری ایجاد می کند و یا محتوایی که اعتماد ایجاد می کند. دیجیتال مارکتینگ بیمه ابزاری فوق العاده برای ایجاد ارزش بیشتر بدون تمرکز بیش از حد بر روی فروش شناخته می شود.

چطور دیجیتال مارکتینگ را برای صنعت بیمه انجام دهیم؟

همانطور که قابل‌مشاهده است، امروزه دفاتر و شعبات بیمه‌ای زیادی در بازار وجود دارند و تقریباً با عبور از هر خیابان، حداقل یک دفتر بیمه را مشاهده می‌کنید؛ اما با توجه به آسان شدن گرفتن نمایندگی برخی از برندهای بیمه‌ای، آیا درآمد از فروش این نمایندگی‌ها همگی مثل هم است و همه‌ی آن‌ها از فروش خود راضی هستند؟ در جواب به این سؤال باید گفت که خیر، این‌گونه نیست. در زمینه فروش بیمه، بیمه‌گری موفق‌تر است که خدمات بهتری را – با کیفیت بیشتر – به مشتریان خود ارائه کند، حین پرداخت خسارت حقوق بیمه‌گذار را به‌خوبی رعایت کند، دامنه اطلاعاتی گسترده‌ای در زمینه بیمه داشته باشد و در نهایت تبلیغات و بازاریابی را به‌خوبی بلد باشد. اگر نمایندگی بیمه دارید و یا حتی بازاریاب بیمه عمر هستید، برای کمک به پیشرفت کسب‌وکار خود مراحل زیر را در برنامه بازاریابی دیجیتال به‌خوبی اجرا کنید تا بتوانید بازار فروش انواع بیمه‌نامه را در دست بگیرید.

برند خود را مشخص کنید

برندسازی در هر صنعتی، عنصری کلیدی و ویژه برای موفقیت در بازار است؛ اما به‌صورت ویژه‌تر در صنعت بیمه اهمیت دارد. زیرا تعیین برند منحصربه‌فرد شما به پایه و اساس استراتژی بازاریابی‌تان تبدیل خواهد شد. امروزه شرکت‌های بیمه در هر جای دنیا عمدتاً در فضای آفلاین هم از نظر بازاریابی و هم از نظر عملیات فعالیت می‌کنند. هنگام استفاده از تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتنیگ، شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که برندِ آن‌ها در همه پلتفرم‌ها منسجم است. داشتن تصویر یکنواخت و قوی از برند، به‌منظور ایجاد ارزش، در بین مشتریان بسیار مهم است.

تمام ارتباطات، تبلیغات و سایر فعالیت‌های بازاریابی آینده شما به تصویر برندی که شرکتتان ایجاد می‌کند، بستگی دارد. در برخی موارد، شرکت‌ها ممکن است نیاز به تغییر نام تجاری خود و هویت برند خود برای انطباق با فضای دیجیتال داشته باشند. اگر تصمیم دارید که ظاهر و هویت برند خود را به‌روز کنید تا آن را در پلتفرم‌های دیجیتال متمایزتر جلو دهید، باید اطمینان حاصل کنید که برند آفلاین شما نیز از همین روش پیروی می‌کند. به‌عبارت بهتر، سازگاری بین شخصیت‌های آنلاین و آفلاین شما و کسب‌وکارتان، کلیدِ ایجاد یک برند قوی است.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

در خصوص تبلیغات آنلاین بیمه، اگر بر روی اکثریت مردم جامعه تمرکز کنید، به نحوی تلاش خود را هدر داده‌اید. پس بهترین کار، این است که مخاطبان خود را هدفمند انتخاب کنید و تمرکز تبلیغاتی خود را بر روی مخاطبانتان معطوف نمایید. پس از یافتنِ جامعه هدفِ خود بهتر است که محتوای تبلیغاتی‌تان را برای این افراد شخصی‌سازی کنید.

این یک واقعیت است که، کمتر دیده شده یک کارگزار بیمه در همه‌ی زیرشاخه‌های بیمه اعم از: بیمه عمر، آتش‌سوزی خودرو و… موفق باشد. بنابراین، پس از نشان کردن نوع بیمه‌ای که در آن بهتر عمل کرده‌اید و در صورت بالا بودن رضایت مشتریان از پرداخت خسارات و انجام تعهدات آن نوع بیمه، سعی کنید متناسب با برند خود بر روی فروشِ همان نوع بیمه‌نامه، تمرکز داشته باشید. در ادامه معیارهایی وجود دارد که می‌توانید برای ایجادِ محتوای شخصی‌سازی‌شده از آن‌ها استفاده کنید:

آیا کاربرانِ هدف قبلاً از سایت شما دیدن کرده‌اند و یا برای اولین بار است که این کار را انجام می‌دهند؟ آیا آن‌ها فایل خاصی را دانلود کرده‌اند یا به صفحه خاصی رفته‌اند؟

  • کاربر با چه سیستم‌عاملی، در چه ساعتی و در چه روزی از هفته سایت شما را ویزیت کرده است؟
  • کاربران بیشتر در کدام شهر یا کشور هستند؟
  • جنسیت اغلبِ آن‌ها چیست؟
  • میانگین سنی آن‌ها چقدر است؟
  • چه سطح درآمدی دارند؟

سپس برای یافتن محتوای مناسب برای هر شخصیت در هر مرحله، فعالیت خاصی انجام دهید. شخصی‌سازی می‌تواند از چند رسانه عبور کند و بر بازاریابی دیجیتالی شما تأثیر بگذارد. به‌عنوان مثال، بااینکه بیمه‌های عمر برای سنین مختلف در نظر گرفته شده‌اند ولی بهترین گزینه برای نوزادان و کودکان هستند، در همین راستا مخاطبان هدف شما، کودکان نیستند بلکه والدین آن‌ها هستند.

یا در فروش بیمه‌نامه‌های مسئولیت، جامعه‌ی مخاطب شما می‌تواند کارفرمایان، مهندسین، پزشکان، پیراپزشکان، مدیران مجموعه‌های ورزشی و… باشند و باید بازاریابی آنلاین بیمه خود را طوری انجام دهید که در معرض دید این افراد باشید.

بازاریابی دیجیتال را به خوبی درک کنید

بازاریابی دیجیتال و تبلیغات آنلاین در صنعت بیمه برای پیاده‌سازی بهتر و فروش بیشتر به متخصص تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه یا بیمه عمر نیاز دارد. همچنین برای این کار باید به‌طور منظم زمان بگذارید تا نتیجه دلخواه خود را از این بازار به‌دست آورید.

دیجیتال مارکتینگ و بیمه

اگر به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار در صنعت بیمه، بر زبان دیجیتال مارکتینگ مسلط هستید اما به‌دلیل مشغله کاری، فرصت پیاده‌سازی استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی آنلاین برای فروش بیمه را ندارید و یا از بازاریابی دیجیتال چیز زیادی بلد نیستید می‌توانید پروسه تبلیغات خود را به متخصصین این حوزه بسپارید و فقط بر روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید. البته، درهرصورت بهتر است که اطلاعات بازاریابی آنلاین خود را مدام آپدیت کنید تا درصد موفقیت خود را افزایش دهید. پیشنهاد می‌شود، برای این کار از دنبال کردن پست‌های اینستاگرامی و اخبار بیمه‌ای غافل نشوید.

رقبای خود را زیر نظر بگیرید

افراد حقیقی و حقوقی زیادی در صنعت بیمه وجود دارند که در سال‌های اخیر، برای تبلیغات و فروش بیشتر انواع بیمه‌نامه‌ها، استراتژی‌ها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتنیگ را پیاده نموده‌اند. خواه یک شرکت بیمه دولتی و یا خصوصی داشته باشید، یا صرفاً یک بازاریاب بیمه باشید، باید به عملکرد و نحوه تولید محتوا و فروش همکاران خود توجه کنید. وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی آنها را تحت نظر داشته باشید و برای بهبود کیفیت کار خود از آن‌ها ایده بگیرید.

امروزه، بیمه به نیازی تبدیل شده است که از زندگی مردم جدا نمی‌شود؛ اما وجود مشغله‌های زیادی نظیر: مشغله‌های کاری، مالی، خانوادگی و… که افراد با آن‌ها روبرو هستند، مانع از آن می‌شود که آن‌ها بتوانند به‌صورت حضوری به دنبال خرید بیمه باشند. به همین دلیل، اکثر فروشندگان بیمه این موضوعات را در پیاده‌سازی وب‌سایت خود در نظر گرفته‌اند و سعی دارند که دسترسی به همه‌ی خدمات بیمه‌ای را برای کاربران وب‌سایت‌شان فراهم کنند.

لذا، اگر می‌خواهید به‌خوبی دیده شوید باید در وب‌سایت خود، دسترسی به نرخ‌دهی و صدور انواع بیمه‌نامه‌ها را به‌صورت آنلاین فراهم کنید، خدمات پس از فروش آنلاین داشته باشید و یک نوع دسترسی را فراهم کنید که بیمه‌گذار بتواند به‌صورت آنلاین برای گرفتن درخواست خسارت خود اقدام کند. در کنار این موارد، وب‌سایت شما باید:

  • ساده و کاربرپسند باشد تا مشتریان به‌راحتی بتوانند به بخش موردنیازشان دسترسی پیدا کند،
  • پهنای باند زیادی داشته باشد تا پس از دریافت اطلاعات مشتریان، در کمترین زمان، بیشترین خدمات آنلاین را به آن‌ها ارائه دهد،
  • یک پشتیبان آنلاین به‌صورت 24 ساعته در آن به سؤالات مشتریان پاسخ دهد،
  • و در آن، امکان ارسال رایگان بیمه‌نامه برای مشتری وجود داشته باشد.

بررسی رسانه‌های اجتماعی رقبا

رقبای خود را در توئیتر، تلگرام، یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام و… دنبال کنید. بررسی کنید که نحوه تولید محتوای آن‌ها به چه صورت است؟ سعی کنید تخفیفاتی که رقبایتان در مناسب‌های مختلف در نظر می‌گیرند را در پیج‌ها و کانال‌های اجتماعی خود قرار دهید. راجع‌به انواع بیمه‌نامه‌ها، مزایا و بایدها و نبایدهای آن‌ها محتوای متنی، ویدیویی و یا حتی پادکست تهیه کرده و در قالب پست منتشر کنید. در نهایت، سعی کنید از طریق قرار دادن پرسش و پاسخ با دنبال‌کنندگان خود تعامل کنید و از این روش برای بهتر شدن کارتان بهره ببرید.

استراتژی مشخصی تعیین کنید

مشخص کنید که می‌خواهید از طریق دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین به چه هدفی برسید؟ تمرکز فروش خود را بر روی چه نوع بیمه‌نامه‌هایی می‌خواهید قرار دهید؟ فروش خود را به چه صورت می‌توانید بهبود دهید؟ یک ماه بعد می‌خواهید کجا قرار بگیرید؟ یک سال و یا ده سال بعد چطور؟ وقتی‌که طی یک برنامه‌ریزیِ صحیح به این سؤالات و سؤالات مشابه پاسخ بدهید و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید، آنگاه می‌توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

برای هر کسب‌وکاری یک‌سری استراتژی ثابت بازاریابی وجود دارد که باید – متناسب با حرفه‌ای که در آن مشغول‌به‌کار هستید – آن‌ها را پیاده‌سازی کنید. به‌طور کلی موفقیت در بازاریابی اینترنتی بیمه با ۷ راهکار مؤثر دسته تقسیم‌بندی می‌شود که شامل:

  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیل
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی موبایلی

برای بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه چه روش هایی وجود دارد؟

با به‌کارگیری ابتکارات بازاریابی دیجیتال، سازمان بیمه شما می‌تواند یک برنامه منسجم‌تر و مشتری‌مدار ایجاد کند که منافع را برای مشتریان شما به حداکثر برساند. پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال نیز می‌توانند برای اندازه‌گیری و تنظیم آسان اهداف شرکت مفید باشند و بازگشت سرمایه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند.

این ابتکارات و پلتفرم‌ها حتی پس از خرید، دری را برای تعامل مداوم باز می‌کنند، که این در می‌تواند به تیم‌های بازاریابی شما کمک کند وفاداری به برند را به‌طور مؤثرتری تقویت نمایند و حفظ مشتری را بهبود بخشند. در اینجا 7 نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال را طرح خواهیم نمود و توضیحات لازم را در خصوص هر یک ارائه خواهیم کرد.

تولید محتوا و بازاریابی آنلاین در رسانه های اجتماعی

امروزه کسانی که بیمه‌نامه می‌خرند و طالب استفاده از خدمات انواع بیمه هستند، مانند دیگر افراد جامعه، به‌شدت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین و… وابسته هستند. این آمار را در نظر بگیرید:

  • کاربران به‌طور متوسط حدود 8 حساب رسانه اجتماعی دارند.
  • به‌طور متوسط هر فرد روزانه 2 ساعت و 22 دقیقه در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند.
  • از 5.11 میلیارد نفری که تلفن دارند، 3.26 میلیارد نفر با استفاده از آن به رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند.
  • مردم حدود 7/1 از زمان بیداری خود را در پلتفرم‌های اجتماعی می‌گذرانند.
  • به همین دلیل، ضروری است که بیمه‌گرها در تمامی این پلتفرم‌ها اکانت فعال داشته باشند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به بازاریابان این امکان را می‌دهند که با روش‌های متعددی به مشتریان بالقوه خود دست یابند. تیم‌های بازاریابی می‌توانند از این کانال‌ها برای توزیع تبلیغات پولی و محتوای حمایت‌شده استفاده کنند. هر پلتفرم، راهی برای تیم‌های بازاریابی دارد تا کمپین‌های تبلیغاتی پولی ایجاد نمایند و کاربران را تقسیم‌بندی کنند تا این تبلیغات در فیدهای اعضای مخاطب هدف ظاهر شوند. درحالی‌که هر پلتفرم متفاوت است، اکثر آن‌ها دارای قابلیت‌هایی هستند که به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد تبلیغات را بر اساس مکان، عنوان شغل، علایق، سن و غیره قرار دهند.

به‌احتمال‌زیاد، افرادی که برند شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، احتمالاً در گذشته از شما خرید کرده‌اند. تعامل با آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی یا پاسخ دادن به سؤالات خدمات محور، راهی عالی برای اطمینان از تعامل مداوم با برند و پرورش تجربیات مثبت و وفاداری مشتری است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای مهار کانال‌های دیجیتال مارکتینگ بیمه برای دستیابی به مخاطبان هدف، بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing) است. برندها می‌توانند با افراد مشهور، سایت‌ها یا افراد دیگری که در حوزه کاری خود متخصص به‌حساب می‌آیند و ارزش‌های مشابهی دارند، شریک شوند. سپس می‌توانند با محتواها و پیشنهادات خود به دنبال‌کنندگان این تأثیرگذاران برسند. بسیاری از بازاریابان با اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت دست یافته‌اند. دو مقاله‌ی «میکرو اینفلوئنسر چیست و چگونه از آن برای رشد و توسعه کسب و کار استفاده کنیم؟» و «چطور یک اینفلوئنسر مناسب برای کمپین تبلیغاتی‌مان پیدا کنیم؟» اطلاعات جامعی در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهند.

بازاریابی ایمیلی

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی در ارتباط باقی بمانند و خبرنامه‌ها یا پیشنهادات سفارشی‌شده را بر اساس سابقه خرید قبلی یا تعاملات برند برای آن‌ها ارسال کنند. اگر فردی با چند مورد از نقاط تماس برند شما تعامل داشته باشد، مانند: پیشنهاد ایمیلی با تخفیف 10 درصدی یا ارسال رایگان، ممکن است در نهایت خرید بیمه خود را ثبت کند. نزدیک به 60 درصد از خریداران اینترنتی می‌گویند که ایمیل در تصمیمات خرید آن‌ها نقش دارد. علاوه بر این، ایمیل‌های تراکنشی بیشتر توسط مشترکین باز می‌شوند.

البته برای اینکه یک کمپین ایمیلی قوی و منسجم راه‌اندازی کنید، بهتر است سازمان خود را به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management) یا CRM مجهز کنید. شما با استفاده از سی.آر.ام ها می‌توانید یک پایگاه داده‌ی بسیار قوی از مشتریان خود بسازید، بر اساس این پایگاه داده آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید، کمپین‌هایتان را مدیریت نموده و بر کانال‌های بازاریابی‌تان مسلط باشید.

بخش اصلی دیجیتال مارکتینگ صنعت بیمه بازاریابی محتوایی است

بازاریابی محتوا به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد تا در پاسخ به سؤالات کاربران خود فعال باشند. تیم‌های بازاریابی محتوا، ویدیوها و پادکست‌ها را برای پاسخ به سؤالات یا زمینه‌سازی برای خرید بیمه، در طول سه مرحله‌ی سرچ خریدار ایجاد می‌کنند:

  • مرحله آگاهی: خریدار متوجه می‌شود که به بیمه نیاز دارد.
  • مرحله بررسی: خریدار برای رفع این نیاز، اقدامی را تعیین می‌کند.
  • مرحله تصمیم‌گیری: خریدار در مورد محصول یا خدمتی برای خرید تصمیم می‌گیرد تا نیاز خود را برآورده کند.

به‌عنوان مثال، یک پدر ممکن است تصمیم بگیرد برای تأمین آینده مالی همسر و فرزندش، بیمه عمر خریداری کند. از طرف دیگر، تیم بازاریابیِ محتوای یک شرکت بیمه، ممکن است در مورد نحوه خرید بیمه عمر، مزایا و پوشش‌های اضافی آن محتوایی را تولید کند. آن پدر، با نگاه کردن به این محتوا، تشخیص می‌دهد که به یک بیمه عمر نیاز دارد تا دغدغه‌ی مالی آینده همسر و فرزندش را نداشته باشد.

محتوای دیگری ممکن است محبوب‌ترین نوع بیمه عمر و پس‌انداز را با میزان هزینه‌هایی که می‌توانید پرداخت کنید را نشان دهد. زمانی که فرد در مورد این راهکارها آموزش ببینند، تصمیم خود را می‌گیرد. در نهایت راهنمایی ارائه‌شده – توسط تیم بازاریابی محتوایتان – منجر به خریدِ آن پدر از شما خواهد شد. شایان ذکر است که بازاریابی محتوا معمولاً نسبت به سایر اشکال بازاریابیِ دیجیتال ارزان‌تر است، درحالی‌که تقریباً 3 برابر بیشتر مشتری تولید می‌کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) گزینه ای عالی برای تقویت دیجیتال مارکتینگ بیمه

همان‌طور که ایجاد پیج و کانال در شبکه‌های اجتماعی برای پیاده‌سازی برخی تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ ضروری است؛ تأسیس یک وب‌سایت نیز ضروری می‌باشد. امروزه، بسیاری از کسانی که قصد خرید بیمه‌نامه دارند، در اولین اقدام، گوگل را باز می‌کنند. پس شما نیز باید به‌عنوان مدیر یک سازمان یا کسب‌وکار در صنعت بیمه، باید یک وب‌سایت رسمی برای بیزینس خود داشته باشید. اما به‌خاطر داشته باشید که صرفاً داشتن یک وب‌سایت کافی نیست و شما باید آن را «سئو» کنید.

سئو شرکت بیمه

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) یکی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است که غالباً با بازاریابی محتوا همراه است. هنگامی‌که مشتری در حال انجام تحقیقاتی برای خرید بیمه است، احتمالاً روی یکی از سه نتیجه اولی که در گوگل ظاهر می‌شود، کلیک می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، تیم بازاریابی بیمه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که مقاله آن‌ها در سه نتیجه اول ظاهر می‌شود. این کار با بهینه‌سازی محتوای وب‌سایتتان برای کاربران گوگل و اطمینان از وجود عناصر فنی انجام می‌شود که خزنده‌های موتورهای جستجو را قادر می‌سازد تا به‌راحتی وب‌سایت را پیدا کنند.

درواقع، سئو یکی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است که کسب‌وکارهای مختلف را ملزم می‌کند تا بر افزایش رتبه‌ی وب‌سایت خود تمرکز کرده و ترافیک آن را افزایش دهند. هرچه رتبه وب‌سایت شما در صفحه نتایج (SERP) گوگل بالاتر باشد، شانس بیشتری برای سازمان شما – جهت جذب مشتریانی که خواهان خرید بیمه هستند – وجود دارد؛ به‌این‌ترتیب، شانس فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

به‌طورکلی دو نوع رویکرد برای بهبود سئوی یک وب‌سایت وجود دارد:

  1. سئو داخلی
  2. سئو خارجی

یک استراتژی سئوی خوب، به هر دو رویکرد نیاز دارد.

سئوی داخلی، شامل مواردی است که خودتان بر روی صفحات داخل سایتتان اعمال کنید، مانند:

  • محتوایی که منتشر می‌کنید.
  • کلیدواژه‌هایی که برای تولید محتوا بر روی وب‌سایتتان انتخاب می‌کنید.
  • لینک‌های داخلی که از یک صفحه به سایر صفحات وب‌سایت خود می‌دهید.
  • تگ‌هایی که انتخاب می‌کنید.
  • عنوان یا تایتلی که برای هر صفحه از سایت خود انتخاب می‌کنید.
  • متای توضیحات یا Meta Description هایی که می‌نویسید.
  • و…

و سئوی خارجی، شامل مواردی است که از خارج وب‌سایت شما، بر روی آن اعمال می‌شود. سئوی خارجی موارد متعددی را شامل می‌شود ازجمله:

  • محتوای وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود یا به صفحه‌ای از صفحات سایتتان از شبکه‌های اجتماعی لینک داده شود.
  • خرید بک‌لینک از سایت‌های دیگر. این کار، بیشتر به‌منظور هدایت کاربرانِ دیگر سایت‌ها به صفحه یا صفحات خاصی از وب‌سایت شما صورت می‌پذیرد.

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک، شکلی از تبلیغات آنلاین است که به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد اساساً ترافیک وب‌سایت خود را خریداری کنند. بازاریاب‌ها برای این منظور، تبلیغِ وب‌سایت شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ قرار می‌دهند و هر بار که روی تبلیغ کلیک می‌شود، مبلغی را پرداخت می‌کنند. این تبلیغات، اغلب در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و معمولاً با پیشنهادات برای کلمات کلیدی خاص تعیین می‌گردند،

شیوه‌ی دیگری از پرداخت به ازای کلیک (PPC) وجود دارد که تبلیغات بنری در وب‌سایت‌ها به‌صورت هوشمند است. شیوه انجام «تبلیغات کلیکی هوشمند» به این صورت است که شما با یک آژانس تبلیغاتی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهد، تماس می‌گیرید و از آنها می‌خواهید که این کار را برای شما انجام دهند. حین تماس نیز می‌توانید از آنها بپرسید که در ازای دریافت چه قیمتی و در چه سایت‌هایی قرار است بنر تبلیغاتی شما را نشان دهند؟ آنها نیز بنر تبلیغاتی شما را در جایگاه‌های خاصی از وب‌سایت‌های موردنظر – برای یک مدت‌زمانی توافقی – قرار می‌دهند.

ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای یک آژانس تبلیغاتی حرفه‌ای در زمینه تبلیغات بنری-کلیکی هوشمند باید در نظر داشته باشید، این است که:

  • تعداد تبلیغات قابل‌انتشار آن، زیاد باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت شما داشته باشد.
  • تبلیغات را به‌طور هوشمند و با توجه به علایق مخاطب و محتوای سایت شما نمایش دهد.
  • سیستم آماری و گزارشی و همچنین سیستم ضد تقلب داشته باشد.
  • سیستم پرداخت منظم، شفاف و با مبلغ مناسب داشته باشد.

بازاریابی موبایلی بخش اصلی دیجیتال مارکتینگ برای بیمه

ابتکارات بازاریابی موبایلی می‌تواند شامل بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال باشد که در بالا ذکر شد و معمولاً از ترکیبی از پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، برنامه‌های تلفن همراه و… استفاده می‌کند. اهمیت بازاریابی تلفن همراه در حال افزایش است، زیرا هر روزه به تعداد کسانی که موبایل هوشمند دارند، افزوده می‌شود. با این اوصاف، بازاریابان باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانند تلاش‌های بازاریابی فعلی خود را برای موبایل بهینه کنند تا بتوانند تجربه‌ای یکپارچه و کاربرپسند را ارائه دهند.

جمع بندی

صنعت بیمه یکی از پرطرفدار ترین صنعت هایی است که در جامعه و اینترنت وجود دارد. برای اینکه بتوانید در این حوزه موفق عمل کنید  وبه جایگاه های بهرتی برسید باید دیجیتال مارکتینگ را جدی بگیرید. در این مقاله نحوه انجام دیجیتال مارکتینگ و روش های انجام آن برای صنعت بیمه را به شما معرفی کردیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا