تصویریتولید محتوادیجیتال مارکتینگ

چرا باید محتوای اختصاصی برای اینستا تولید کنیم؟ – ارائه ایده های ناب برای تولید محتوا اینستاگرام

اینستاگرام محیطی جذاب و ایده آل برای جذب مخاطبان است. اینکه بخواهید برای کسب و کار خودتان پیج بسازید یا بلاگر شوید هیچ فرقی ندارد چرا که شما احتیاج به تولید محتوا دارید تا بتوانید به محبوبیت برسید. برای اینکه در این زمینه موفق عمل کیند می توانید از ایده های تولید محتوا استفاده نمایید. برای راحتی کار شما در این مقاله ایده های ناب برای تولید محتوا اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید تولید محتوا در اینستاگرام را جدی بگیریم؟

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که تولید محتوا در آن امروزه به دغدغه ای برای همه افراد فعال در این حوزه تبدیل شده است .در این مقاله ما سعی کرده ایده ۳۱ ایده جذاب تولید محتوا از ایده تولید محتوا برای اینستاگرام را برای شما لیست کنیم که به شما کمک زیادی می کند تا پیج اینستاگرامتان را رشد دهید.

به هر حال برای همه ی ما پیش می آید که بخواهیم برای اینستاگرام خود تولید محتوا کنیم اما ندانیم باید از کجا شروع کنیم و چه محتوایی تولید کنیم تا جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم فراموش نکنید که استفاده روزانه از یک نوع محتوا فالوور های شما را خسته می کند پس بهتر است که هر روز یک برنامه محتوایی برای پیج خود داشته باشید یا اصطلاحا یک تقویم محتوای برای خود داشته باشید.

اگر در اینستاگرام فعال هستید حتما می دانید که تولید محتوا برای اینستاگرام یکی از روش های مهم افزایش فالورو واقعی محسوب می شود.واقعیت اینجاست که یکی از موارد وابسطه به به موفقیت شما در شبکه های اجتماعی تولید محتوای عالی است.کسب و کارهای اینترنتی که بتوانند محتوایی خلاقانه ای بسازند و استراتژی تولید محتوا داشته باشند به احتمال قوی به موفقیت های خوبی خواهند رسید.

یکی از دلایل ریزش فالوور اینستاگرام عدم تولید محتوا خلاقانه برای اینستاگرام است.کسب و کارهایی که در تولید محتوای خود تنوع و خلاقیت به خرج میدهند خود را بقیه متمایز می کنند و این باعث می شود که هم فالوور های قبلی خود را نگهدارند و هم به تعداد آنها اضافه کنند.

بخوانید
نکاتی کاربردی برای کار با یواست سئو

بهترین ایده های تولید محتوا در اینستاگرام

در این مقاله بهترین ایده ها برای تولید محتوا در اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم تا دیگر هیچگونه دغدغه ای برای تولید محتوا نداشته باشید.

نظرات مشتریان را پست کنید

هنگامی که محصول تان به دست مشتری رسید، از او بخواهید چند عکس یا فیلم زیبا از لحظه باز کردن بسته ارسالی و در حین استفاده از محصول، تهیه کرده و آن را برای نمایش به سایر فالوورها برای شما ارسال کند. این کار علی رغم ایجاد حس همکاری باعث می‌شود مخاطب احساس خوبی راجع به شما داشته باشد، چون با دیده شدن از سوی کسب و کارتان، به او می‌گویید که فردی مهم و قابل احترام است.

با افراد مرتبط در حوزه کاری خود ،تبادل پست و استوری داشته باشید

بیاد داشته باشید برای موفقیت در کار، باید شبکه سازی را نیز یاد بگیرید. یکی از جاهایی که ارتباط با افراد و شبکه سازی به کمک تان می‎آید، دقیقا در همین نقطه تبادل پست و استوری است.

امکانات اینستاگرام برای تبلیغ

سعی کنید افراد فعال و شناخته شده در حوزه کاری‌تان را بیابید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. سپس، از آن‌ها بخواهید یکی از بهترین پست‌های شما را برای مخاطبان شان به اشتراک بگذارند. در مقابل شما نیز، در پست‌ها و استوری های خود، نام همان همکار یا دوست‌تان را بیاورید و به عنوان مثال اینطور در استوری خود بنویسید که دوست خوب و همکار عزیزم نیز در فلان پست، به موضوع ساخت شمع های تزئینی آسان پرداخته است. آدرس پیج همکارتان را درج کنید و از مخاطبان بخواهید مطالب او را نیز دنبال کنند.

تولید محتوا بر اساس نظرسنجی از مخاطبان

نظر سنجی یکی از ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام است که کاربرد زیادی دارد.حتما از این مدل افرادی که دوست دارند در مورد همه چیز اظهار نظر کنند در خانواده و دوستان شما هستند.خیلی از افراد هستند که دوست دارند در مورد مسائل مختلف نظر بدهند.

بخوانید
نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

شما می توانید با استفاده از پرسیدن نظر آنها هم کسب و کار اینترنتی خود را بهبود ببخشید و هم در واقع با پرسیدن نظر آنها تعامل را در صفحه اینستاگرام خود بالا ببرید و حتما میدانید که هر چقدر تعامل در صفحه شما بالاتر برود در نهایت باعث می شود صفحه شما به افراد بیشتری نشان داده شود.

این نوع نظر سنجی ها را می توانید در قالب پست یا استوری منتشر کنید خیلی تفاوتی ندارد،فقط مهم است که سعی کنید نظر مخاطب را جلب کنید و او را وادار کنید که در نظر سنجی شما شرکت کند سعی کنید از سوالات جذاب استفاده کنید.

تولید محتوا بر اساس مناسبت ها

یکی از ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام این است که تقویم را بررسی کنید و ببینید چه مناسبت هایی وجود دارد با توجه به مناسبت های مختلف می توانید تولید محتوا کنید.مثلا برای شب یلدا می توانید یک پوستر که لوگوی شما هم در آن وجود دارد طراحی کنید و در پیج خود درج کنید.

یا می توانید یک ویدیو از خودتان تهیه کنید و شب یلدا را تبریک بگوییم و به مناسبت شب یلدا یک آف را برای فالوور های خود در نظر بگیرید.به پیج های مختلف رقبایتان سر بزنید ببینید آنها از چه ایده هایی برای مناسبت های مختلف استفاده می کنند شما هم از آن ایده ها الهام بگیرید،تاکیید می کنم الهام بگیرید نه اینکه دقیقا همان را کپی کنید.

کپی کردن یک پست که شامل ویدیو یا یک عکس از نه تنها هیچ فایده ای برای شما ندارد بلکه کسب و کار اینترنتی شما را هم زیر سوال می برد.پس برای آن برنامه ریزی کنید و ببینید چه کاری می توانید انجام بدهید.

استفاده از سوالات و چالش ها

 یکی از ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام این است که سعی کنید با مطرح کردن سوالات چالشی مخاطب را به چالش بکشید.البته فراموش نکنید این سوالات بهتر است در حوزه ی کسب و کار شما باشد مثلا خاطرم هست که یک دندان پزشک که ما برای آنها تولید محتوا کردیم در پیج خود درج کرده بود که به نظر شما کرونا چه تاثیری بر کسب و کار های اینترنتی گذاشته؟

بخوانید
برندسازی چگونه باید انجام شود و جایگاه برند کجاست

خب این سوال واقعا هیچ ربطی به کسب و کار یک دندان پزشک ندارد و مخاطب از خود می پرسد این سوال چه ربطی به دندان پزشکی دارد.علت اینکه آن دندان پزشک این کار را کرده بود این بود که واقعا روی این فکر نکرده بود که چه سوالی را می تواند مطرح کند بهتر بود که مثلا عنوان کند آیا می دانید اگر مسواک نزنید چه اتفاقی برای دندان های شما می افتد؟

اینستاگرام

پس سعی کنید مقداری خلاقیت به خرج دهید و سوالی را عنوان کنید که واقعا مخاطب شما وادار به پاسخ دادن شود.مطرح کردن سوالات چالشی یکی از ایده های تولید محتوا عالی برای اینستاگرام است.

پست‌هایی که بیشترین استقبال را داشته، مجددا به اشتراک بگذارید

در میان پست‌های قبلی خود، پستی که بیشترین لایک، ویو، کامنت و اشتراک گذاری را داشته پیدا کنید. سپس، همان پست را استوری کرده و یا اسکرین شات بگیرید و مجددا در استوری‌ها آن را به نمایش بگذارید.

می‌توانید از مخاطبین خود بابت همکاری و تعامل بالایی که در این پست داشته‌اند تشکر کنید، یا با لحنی صمیمانه بگویید که دیدن یکباره این پست، حال امروز شما را خوب کرده است. به هر حال، با کمی خلاقیت در بیان، برای مخاطبین جدید خود نیز پست‌های پرطرفدارتان را نمایش دهید تا مجددا لایک و ویو بگیرید.

استفاده از نقل قول برای تولید محتوا

یکی از ایده های تولید محتوا استفاده از نقل قول بزرگان کسب و کار اینترنتی شماست مثلا در حوزه تکنولوژی فعالیت می کنید قطعا بیل گیتس،استیو جابز و جف بیزوس خیلی الهام بخش می توانند باشند.

این نوع تولید محتوا می تواند به صورت عکس نوشته یا درج ویدیویی از این اشخاص باشد.اگر ویدیو انگلیسی باشد که می توانید با افزودن زیرنویس فارسی برای این ویدیو ها،دیدن ویدیو را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید مثلا در حوزه اینستاگرام یکی از افراد موفق گری وینرچاک است که برای همه ی صاحبان کسب و کار اینترنتی الهام بخش است.

بخوانید
تفاوت ساب دامین و ساب دایرکتوری | کدام بهتر است؟

یا نمونه ایرانی افراد الهام بخش برای کسب و کارهای اینترنتی برادران محمدی مدیران دیجی کالا و همچنین برادران شکوری مدیران فیلیمو و آپارات هستند که در کسب و کارهای اینترنتی تحول ایجاد کرده اند ببینید در حوزه کاری شما چه افرادی تحول ایجاد کرده اند با دیدن ویدیو های آنها هم خودتان انرژی بگیرید هم آنها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

اتفاقات پشت صحنه را فراموش نکنید

شما می توانید با نشان دادن پشت صحنه کسب و کار اینترنتی خود اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنید.خیلی ها دوست دارند بدانند شما که هستید؟چه افرادی و با چه چهره ای پشت صحنه کسب و کار شما هستند؟

اتفاقاتی که در پشت صحنه کسب و کار اینترنتی شما می افتند برای ممکن است برای شما جذاب نباشد ولی برای مخاطبان شما بسیار جذاب است.اگر فروشگاه دارید از بسته بندی محصولات خود عکس بگذارید از آماده سازی سفارشات،از کارمندان خود عکس بگذارید و تا جای ممکن در قاب دوربین ظاهر شوید.

همه دوست دارند چهره ی واقعی شما را ببینند وقتی شما در قاب دوربین نمی آیید همه فکر می کنند می خواهید اگر محصولتان خوب نبود از دست آنها فرار کنید و نتوانند شما را شناسایی کنند و دقیقا به همین خاطر است که وقتی در قاب دوربین ظاهر می شوید به شما اعتماد بیشتری می کنند.

یک نمونه عالی که در این مورد بسیار خوب عمل کرده دیجی کالا است.دیجی کالا در اینستاگرام صفحات مختلفی را ایجاد کرده،در یکی از این صفحات پشت صحنه کسب و کار خود را به نمایش می گذارد پیشنهاد می کنم حتما صفحه پشت صحنه دیجی کالا را ببینید و از ایده های آن استفاده کنید، آدرس آن digikala.life@ است.

استفاده از عکس محصولات و خدمات

گرفتن عکس از محصولات و خدمات قابل ارائه یکی دیگر از ایده های تولید محتوا برای اینستاگرام است.اگر فروشگاهی دارید می توانید از محصولات خود عکس های با کیفیت تهیه کنید و آنها را درج کنید اگر هم خدماتی ارائه می دهید مثلا یک سالن آرایشی دارید می توانید از عکس های قبل و بعد استفاده کنید.

تولید محتوا برای اینستاگرام

فراموش نکنید استفاده بیش از حد از عکس های محصولات مخاطبان شما را فراری می دهد.شما باید یک ارزشی را برای مخاطب ایجاد کنید باید دلیلی داشته باشد که پیج شما را دنبال کند.شما باید از محتواهای مختلف استفاده کنید پیشنهاد من این است که ۳۰ درصد محتوای شما باید عکس محصولات و خدمات شما باشد پست های دیگر شما باید از ایده های دیگری که در این مقاله آورده شده باشد.

بخوانید
بهترین دامنه سایت را چگونه انتخاب کنیم؟ (8 فاکتور اصلی)

پاسخ به سوالات متداول مخاطبان

نه تنها در پیج خود که در پیج سایر رقبای کسب و کارتان، به پرسش های مشابه و رایج مخاطبین توجه کنید. این سؤالات دقیقا همان دغدغه های کاربران هستند. ایده برای تولید محتواهای بعدی تان در همین پرسش ها و پاسخی که به آن ها می‎دهید، نهفته است.

پادکست و ویدیوهای سریالی را جدی بگیرید

افراد بسیاری هستند که به علل مختلف از خواندن و مطالعه، لذت کافی نمی‌برند. این افراد جزء طرفداران پر و پا قرص پادکست ها و فیلم ها محسوب می شوند. فایل های صوتی و فیلم هایی را با یک موضوع اما به صورت سریالی و در زمان هایی منظم بر روی پیج خود قراردهید و ذائقه فالوورها را به سمتی سوق دهید که تشنه قسمت بعدی صدا یا فیلم تان باشند.

جمع بندی

در این مقاله بهترین ایده ها برای تولید محتوا در اینستاگرام را به شما معرفی کردیم. دیگر لازم نیست نگران تولید محتوا برای پیج خود باشید چون به قدری ایده وجود دارد که به کمک آن ها می توانید محتوایی منحصر به فرد تولید کنید و به وسیله آن مخاطبان را جذب پیج خود نمایید. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا