طراحی برند و سایت دو مقوله بسیار مهم و حیاتی هستند که باید جدی گرفته شوند. ارزش برند و محتوا و سایر مواردی این چنینی در دیجیتال مارکتینگ به صورت ویژه با رنگ ها در ارتباط هستند. برای طراحی بهتر و اصولی این دو موضوع مهم باید آشنایی کاملی با رنگ ها داشته باشید و روانشناسی رنگ های مناسب وبسایت را یاد بگیرید. در این مقاله به طور مفصل درباره روانشناسی رنگ ها برای طراحی برند و سایت توضیح خواهیم داد؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.
چرا شناخت روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت و برند مهم است؟
استفاده از رنگهای مناسب، یکی از مهمترین مسائل در طراحی یک سایت به شمار میرود. اهمیت و تاثیر رنگ در رونق دادن به کسب و کارهای مختلف و طراحی سایت بر هیچ کس پوشیده نیست. همه میدانیم که رنگها قدرت زیادی دارند و علاوه بر تاثیرگذاری روی احساسات افراد بر روی خلق و خو و رفتار آنها نیز موثر هستند. آشنایی با علم روانشناسی رنگها به طراحان سایت کمک میکند که برند خود را تقویت کنند، فروش محصولات خود را در سایت افرایش دهند و باعث ترغیب کاربران به بازدید از صفحات مختلف سایت میشود.
آشنایی کامل با روانشناسی رنگها در طراحی سایت باعث میشود که خوانندگان و کاربران با علاقه بیشتر مطالب منتشر شده در سایت را دنبال کنند. رنگها با تاثیر بر احساسات کاربران، آنها را متقاعد میکند که وقت بیشتری را درسایت بگذرانند. اگر قصد دارید که برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنید، حتما باید اطلاعات خود را درباره روانشناسی رنگها بالا ببرید. تحقیقات نشان میدهد که انتخاب یک رنگ مناسب در طراحی سایت حدود ۸۰ درصد در افزایش محبوبیت و شاخته شدن یک برند موثر است.
روانشناسی رنگ ها در طراحی وب و برند
بسیاری از سایت های محبوب شبکه های اجتماعی و برند های فناوری دارای نشان های آبی رنگ هستند. اما این باعث نمی شود که فکر کنید رنگ ابی مناسب سایت شما هم هست. و حتی اگر رنگ آبی برای وبسایت شما مناسب باشد، فراموش نکنید که به رنگهای دیگری که باید در کنار آن استفاده کنید فکر کنید.
اگر میدانید که چگونه رنگ ها می توانند بر روی افراد تأثیربگذارند ، می توانید مطمئن شوید که رنگ های موجود در طراحی وبسایت شما بیشتر از اینکه بر ضد شما باشد مناسب کار شما هستند.
روانشناسی رنگ قرمز
رنگ قرمز در روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت در واقع می تواند ضربان قلب فرد را افزایش دهد و باعث شود نفس راحتی بکشید. رنگ قرمز معمولا با انرژی و حرکت همراه می باشد و همچنین دارای برخی از انجمن های بالقوه منفی از جمله جنگ ، خشونت ، آتش سوزی ، خشم و خطر نیز می باشد.
زمان استفاده از رنگ قرمز
از قرمز برای جلب توجه افراد به چیزی و یا ایجاد هیجان مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ قرمز می تواند برای غذا ،سرگرمی و مد بسیار مفید و زیبا باشد.
چه موقع باید از استفاده از رنگ قرمز در طراحی وبسایت استفاده نکرد؟
هیجان زیاد می تواند برای سایت شما چیز بدی باشد. رنگ قرمز به طور کلی برای کالاهای لوکس و محتوای مربوط به طبیعت یا وب سایت ها و خدمات حرفه ای مناسبنمی باشد.
روانشناسی رنگ زرد
رنگ زرد در روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت روشن ترین رنگ به حساب می آید . رنگ زرد معمولا با نشاط ، خوش بینی و جوانی همراهمی باشد. رنگ زرد همچنین دارای برخی ارتباطات منفی مانند بزدلی ، فریب ، و کالای ارزان هم هست.
زمان استفاده از رنگ زرد در طراحی وبسایت
از زرد روشن برای ایجاد انرژی در افراد یا برای ایجاد احساس خوشبختی استفاده کنید. از رنگ زرد روشن برای احساس شادی در مخاطبین خود استفاده کنید. رنگ زرد می تواند برای جلب توجه به متن و دکمههای استفاده شده در سایتتان نیز بسیار مناسب باشد.
چه موقع باید از استفاده از رنگ زرد خودداری کرد؟
رنگ زرد می تواند به سرعت بر سایت غالب شود و همینطور این رنگ می تواند چشم را خسته کند. پس بهتر است کمتر از رنگ زرد در طراحی وبسایت استفاده کنید. بیش از حد رنگ زرد باعث احساس ارزانی کالا نیز می شود.
روانشناسی رنگ نارنجی
نارنجی رنگی پرانرژی و پرهیجان است که غالباً با سرگرمی ، شادی ، انرژی ، گرما ، جاه طلبی ، هیجان و اشتیاق همراه است. همچنین می تواند برای برقراری احتیاط مورد استفاده قرار گیرد.
چه موقعمی توانیم از رنگ نارنجی در طراحی سایت استفاده کنیم؟
توجه خود را به دعوت به عمل (اشتراک ، خرید ، ثبت نام) ، ترخیص ، فروش یا سایر مطالب مورد نظر خود جلب کنید تا مطمئن شوید که مردم متوجه آن شده اند. این رنگ برای تجارت الکترونیک ، خودرو ، فناوری ، سرگرمی ، غذا و مراقبت از کودکان مفید است.
چه موقع باید از رنگ نارنجی در طراحی سایت خودداری کنیم؟
اگرچه شدت تاثیر گزاری نارنجی نسبت به قرمز کمتر است اما با این وجود می تواند خیلی سریع بر سایت غالب شود. پس بهتر است زیاد از این رنگ استفاده نکنید.
روانشناسی رنگ سبز
رنگ سبز در روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت دارای یک اثر هماهنگ کننده و متعادل کننده می باشد. رنگ سبز معمولا با طبیعت ، ثروت ، پول ، باروری ، خوش شانسی ، صلح ، هماهنگی ، حمایت و انرژی همراه می باشد.
زمان استفاده از رنگ سبز در طراحی سایت
سبز ساده ترین رنگ برای پردازش چشم است. از آن برای ایجاد یک اثر آرامش بخش ، آرام بخش یا نمایانگر شروع ، طبیعت یا ثروت جدید استفاده کنید. برای علم ، گردشگری ، پزشکی ، منابع انسانی ، محیط زیست و پایداری عالی است.
چه موقع باید از استفاده از رنگ سبز در طراحی سایت خودداری کنیم؟
برای کالاهای لوکس ، فناوری یا محتوایی که برای دختران نوجوان استفاده می شود کمتر مناسب است.و بیشتر برای سایت هایی که بیانگر طبیعت و همینطور ثروت هستند بیشتر مناسب می باشد.
روانشناسی رنگ آبی
رنگ آبی با قدرت و بهره برداری و همینطور اعتماد و امنیت همراهمی باشد. آبی روشن همچنین می تواند به سایت طراحی شده شما انرژی دهد.
چه زمانی باید از رنگ آبی در طراحی سایت استفاده کنیم؟
آبی اغلب توسط شرکتها و بانکها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با قابلیت اطمینان و اعتماد همراه می باشد. این رنگ برای مراقبت های بهداشتی ، دندانپزشکی ، علمی ، دولتی ، حقوقی قابل استفاده می باشد
چه زمانی باید از استفاده از رنگ آبی در طراحی سایت استفاده نکنیم؟
استفاده از رنگ ابی تیره و یا استفاده بیش از حد از رنگ آبی باعث می شود وب سایت شما احساس بی احتیاطی و سرما کند. همچنین ممکن است رنگ آبی باعث افزایش اشتها در افراد شود ، بنابراین بهتر است که ازرنگ ابی با محتوای مربوط به غذا استفاده کنید.
روانشناسی رنگ بنفش
بنفش در روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت با امتیاز مرتبط می باشد. یعنی شما. می تواند برای برقراری ارتباط ، خلاقیت ، قدرت ، ثروت از رنگ بنفش استفاده کنید.
چه موقع باید از رنگ بنفش در طراحی سایت استفاده کنیم؟
از بنفش تیره برای ایجاد احساس تجمل و ثروت استفاده کنید و از بنفش های روشن برای بهار و ابراز احساسات استفاده کنید. بنفش همچنین می تواند برای محصولات زیبایی طالع بینی و معنویت و محتوای مربوط به دختران و نوجوان و مارک های زنانه مناسب باشد.
چه موقع باید از استفاده از رنگ بنفش در طراحی سایت خودداری کنیم؟
استفاده از بنفش های تیره و عمیق می تواند باعث شود سایت شما به نوعی مرموز شود.و همینطور رنگ بنفش ساختار رمز آلودی به سایت شما خواهد داد که ممکن است برای آن مناسب نباشد.
روانشناسی رنگ قهوه ای در طراحی سایت
از آنجا که قهوه ای یک رنگ گرم و طبیعی است با زمین ، ناهمواری و پایداری ، دوستی و طبیعت همره است.
زمان استفاده از قهوه ای در طراحی سایت
از قهوه ای می توان برای تحریک اشتها استفاده کرد و آن را برای محتوای مرتبط با غذا مناسب می کند. همچنین می تواند برای املاک ، حیوانات ، دامپزشکی و امور مالی مناسب باشد.. قهوه ای نیز به طور معمول برای استفاده در پس زمینه مناسب خواهد بود.
چه زمانی از استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی سایت خودداری کنیم؟
قهوه ای می تواند برای مخاطبین سایت شما خسته کننده یا بیش از حد محافظه کارانه باشد. به طور کلی این رنگ برای جلب توجه افراد مناسب نیست و نباید از آن برای موارد فراخوان و همینطور دکمه در سایت استفاده شود.
روانشناسی رنگ سیاه
سیاه یک رنگ قوی است که اغلب با ظرافت و قدرت و همینطور هوش همراه می باشد. همچنین رنگ سیاه می تواند نماد اندوه و همینطور مرگ باشد.
چه موقع باید از رنگ سیاه در طراحی سایت استفاده کنیم؟
بسته به رنگهای استفاده شده با رنگ سیاه ، سیاه می تواند زیبا و مدرن باشد. رنگ سیاه می تواند برای کالاهای لوکس و مد و همینطور بازاریابی و لوازم آرایشی بسیار مناسب باشد.
چه زمانی باید از رنگ سیاه در طراحی سایت خودداری کنیم؟
باستفاده از رنگ سیاه در کنار سفید ممکن است چشم را خسته کرده و برای مخاطب اذیت کننده باشد. رنگ سیاه همچنین می تواند احساس خطر و ترس کند ، همینطور رنگ سیاه در طراحی سایت باعث می شود افراد احساس ناراحتی و غم کنند.
روانشناسی رنگ سفید در طراحی سایت
رنگ سفید معمولا با خالص بودن و خوشبختی و همینطور صداقت همراه می باشد.
زمان استفاده از رنگ سفید در طراحی سایت
نگ سفید درروانشناسی رنگ ها در طراحی سایت با پزشکان ، پرستاران و دندانپزشکان در ارتباط می باشد که باعث می شود برای وب سایت های مربوط به صنعت مراقبت های بهداشتی عالی باشد . در صورت ترکیب رنگ سفید با رنگ های سیاه ، طلایی ، نقره ای یا خاکستری ، می تواند برای کالاهای لوکس و مدرن بسیار مناسب باشد.
چه زمانی باید از رنگ سفید در طراحی سایت خودداری کنیم؟
از آنجا که تأثیرات رنگ سفید تقریباً کاملاً به رنگهای دیگر در طراحی سایت بستگی دارد ، از لحاظ تئوری می تواند برای هر نوع وب سایتی مورد استفاده قرار بگیرد.
روانشناسی رنگ خاکستری در طراحی سایت
رنگ خاکستری با ظرافت و شخصیت قوی در طراحی سایت همراه است.
زمان استفاده از رنگ خاکستری در طراحی سایت
برای وب سایت های حرفه ای و همینطور کالاهای لوکس و سایت با محتوای آرامش بخش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
چه زمانی باید از رنگ خاکستری دوری کرد؟
برخی سایه های خاکستری ممکن است کسل کننده و جدا شده و یا حتی سرد باشند. خاکستری برای جلب توجه مردم ایده آل نیست.
روانشناسی رنگ صورتی در طراحی سایت
رنگ صورتی رنگ تاثیر برانگیزی است و معمولا نشان دهنده صداقت و ظرافت و همینطور عشق و دوستی است و کاملا آرامش بخش و ملایم می باشد.
زمان استفاده از رنگ صورتی
صورتی برای محصولات زنانه یا سایت هایی با محتوایی که مخصوص زنان و دختران جوان است مناسب تر است.
چه زمانی باید از رنگ صورتی در طراحی سایت پرهیز کرد؟
ممکن است گاهی رنگ صورتی بسیار مبهم و همینطور استفاده زیاد از ان شیرین باشد، پس پیشنهاد می کنیم بیشتر برای وبسایت هایی که مخصوص زنان هستند از رنگ صورتی استفاده کنید.
جمع بندی
رمگ ها جزو عناصر اصلی برای طراحی سایت و برند هستند که باید شناخت کافی درباره آن داشته باشید. در این مقاله روانشناسی رنگ ها برای طراحی برند و سایت را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.