کسب و کار اینترنتی چه بزرگ و کوچک برای اینکه نتیجه بدهد نیازمند سئو است. سئو مجموعه فرآیندهایی است که کمک می کند سایت در نتایج گوگل خوش بدرخشد و مخاطبان بیشتری جذب کند. این فرآیند باعث می شود که بتوانید محصولات و خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و در نهایت میزان درآمد بیشتری داشته باشید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که برای مکسب و کارهای کوچک چقدر باید هزینه سئو بدهیم؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.
چرا باید برای سئو هزینه کنید؟
75 درصد از مردم هرگز از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کنند. این بدان معناست که 3 مرورگر از هر 4 مرورگر راه حل مورد نظر خود را در صفحه اول نتایج جستجوی خود پیدا می کنند. با صرف زمان برای درک مشتریان و کلماتی که آنها برای جستجوی محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، سئو می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا در معرض دید مشتریان خود قرار بگیرید. زمانی که این اتفاق بیفتد، می توانید امیدوار به افزایش فروش سایت خود باشید.
سئو یکی از رایج ترین اشکال بازاریابی آنلاین است. اگر می خواهید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید، سئو می تواند دستور العمل شما برای موفقیت باشد. سئو یک فرآیند مستمر و طولانی مدت است که نتایج پایدارتری هم دارد. سئو را به عنوان هزینه در نظر نگیرید؛ بلکه به سئو به چشم یک سرمایه گذاری طولانی مدت نگاه کنید
سئو مزایای بی شماری مانند توسعه کسب و کار شما، پیشی گرفتن از رقبای بازار، شناخت نیازها و اولویت های مشتریان بالقوه، تبدیل شدن به رهبر بازار، برندینگ و ایجاد اعتماد در مشتریان را به همراه دارد. جذاب به نظر می رسد، اینطور نیست؟
قیمت خدمات سئو چقدر است؟
ما می دانیم که صاحبان کسب و کار به دنبال پاسخ مستقیم و صریح هستند. شما یک رقم ساده می خواهید که با بودجه ماهانه یا سالانه شما مطابقت داشته باشد. اما واقعیت این است که هزینه سئو بسته به خدمات سئوی مورد نیاز شما می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.
قیمت بسته سئو بر اساس بسیاری از عوامل، مانند میزان محتوای مورد نیاز، انتظارات، پیش بینی ها برای رشد کسب و کار و محدوده خدمات مورد نیاز متفاوت است. شما باید دید نسبتاً خوبی نسبت به خدمات سئو داشته باشید تا هنگام دریافت قیمت سئو از آژانس های بازاریابی غافلگیر نشوید!
در این راهنما، ما میخواهیم به کسبوکارها در هر اندازه کمک کنیم تا بفهمند که چگونه برای خدمات سئو با کیفیت بالا بودجهبندی مناسبی داشته باشند و از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کنند.
عوامل موثر بر هزینه سئو سایت
حال یک سوال مهمی که در این زمینه مطرح می شود این است که تعرفه و قیمت سئو سایت چگونه تعیین می شود؟ به عبارتی یک سایت برای قرارگیری در صفحه اول گوگل باید چه مقدار هزینه کند؟
برای پاسخ به این سوال باید گفت که تعرفه و قیمت سئو سایت مقدار مشخصی ندارد و نمی توان برای بررسی هزینه انجام سئو، لیست قیمت سئو سایت در اختیار داشت و آن را مقایسه کرد. چراکه قیمت سئو و بهینه سازی برای یک سایت نسبت به سایت دیگر متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.
این عوامل عبارتند از:
- رقابت
- تعداد کلمات کلیدی
- عمر دامنه وب سایت
- جایگاه وب سایت در کلمات کلیدی انتخابی
- شرکت یا شخص ارائه دهنده خدمات سئو
- شرایط فعلی سایت
- تولید محتوا
- بک لینک
هزینه سئو برای کسب و کارهای کوچک چقدر است؟
این اولین سوالی است که صاحبان کسب و کار های کوچک می پرسند. سه مدل مختلف قیمت گذاری برای سئو وب سایت وجود دارد.
- ساعتی
- ماهانه
- پروژه ای
خدمات سئو ساعتی
این مدل از سئو ، محبوب ترین نوع خدمات سئو می باشد. شما هزینه سئو را به شرکت های خدمات سئو و یا مشاوران سئو به اضای هر ساعت پرداخت می کنید. آنچه که اتفاق می افتد این است که تقریبا شما تعداد ساعت ها را قبل از شروع به کار تخمین می زنید.
در پایان هر ماه یا پروژه، یک گزارش با جزئیات و تعداد واقعی ساعت کار داده می شود. بعد از آن با توجه به ساعاتی که توافق کردید، مراحل پرداخت انجام می شود.
محدوده نرخ ساعتی چه مقدار می باشد؟
محدوده نرخ خدمات سئو از 20 دلار تا 200 دلار در هر ساعت می باشد. این تفاوت قیمت بستگی به عواملی دارد که در زیر گفته شده است:
- منطقه: در برخی منطق قیمت خدمات سئو بیشتر از مناطق دیگر می باشد. برای مثال بر اساس تحقیقات انجام شده ، قیمت خدمات سئو در استرالیا بیشتر از ایالات متحده می باشد.
- اندازه شرکت: مسلما شرکت های بزرگتر باید هزینه بیشتری را برای خدمات سئو پرداخت کنند.
سئو پروژه ای
این مدل با خدمات سئو ساعتی متفاوت می باشد. شما صرف نظر از ساعات انجام یک پروژه ، با یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو، در مورد بهینه سازی سایت خود به توافق می رسید. معمولا 30 % از آن قبل از انجام پروژه پرداخت می شود و مابقی در حین انجام پروژه و پس از اتمام آن.
این روش گاهی اوقات بهترمی باشد، زمانی که شما مطمئن نیستید چند ساعت برای یک کار مشخصی زمان می برد ، همچنین برای اهداف بودجه بندی مناسب تر می باشد.
سئو ماهانه
موفقیت آمیز ترین کمپین های سئو ، بیش از یک ماه به طول انجامیده است. بنابراین یکی از راه حل ها این است که با پرداخت ماهانه موافقت کنید.
بهترین مدل قیمت گذاری کدام است؟
بهترین مدل قیمت گذاری ترکیبی از هر سه مورد بالا می باشد. یعنی شما می توانید نرخ مدل ساعتی را با ماهانه ادغام کنید.
بعد از اینکه با انواع خدمات سئو آشنا شدید، حال باید تصمیم بگیرید که برای سئو سایتتان چه هزینه ای می خواهید پرداخت کنید. پاسخی که وجود دارد این است که ، این موضوع بستگی به نوع کسب و کار شما، حضور فعلی اینترنت ، آنچه که می خواهید از اینترنت کسب کنید و بسیاری دیگر از این موارد دارد. دستورالعمل های زیر می تواند به شما کمک کند که چه مقدار هزینه برای سئو وب سایت خود کنار بگذارید:
سئو هزینه نمی باشد بلکه سرمایه گذاری می باشد: اولین چیزی که باید درک کنید این است که سئو هزینه نمی باشد بلکه یک سرمایه گذاری برای کسب و کار شماست.
دلیل آن این است که زمانی که شما شروع به انجام سئو می کنید ، نتایج در کوتاه مدت و در بلند مدت قابل مشاهده خواهد بود. شما هر چه سریعتر سئو وب سایت خود را آغاز کنید ، ترافیک وب سایت سریعتر بالا می رود.
چه مقدار از سود آوری شما از خدمات آنلاین می باشد؟ اگر کسب و کار شما وابسته به میزان ترافیک آنلاین سایت باشد، بنابراین شما مشتریان آنلاین دارید، بنابراین بیشترین هزینه شما باید صرف سئو سایتتان شود. هر چه هزینه بیشتری برای سئو سایت کنار بگذارید، سود آوری بیشتری نسبیتان خواهد شد.
اگر کسب و کار شما آفلاین می باشد و فقط نیاز به داشتن یک اینترنت مناسب دارید، بودجه ماهانه ثابت بیشتر مناسب شما خواهد بود. در این موارد پیشنهاد می شود که با یک شرکت خدمات سئو جهت همکاری ماهانه قرارداد ببندید و 20 ساعت در هر ماه برای شما کافی می باشد تا حضور شما را در شکل مناسب حفظ کند.
هزینههای مازاد سئو چگونه است؟
شما باید بدانید که در بسته سئوی برایتان چه گنجانده شده است، بنابراین اگر میبایست هزینههای دیگری را برای خدمات خاص بپردازید، از قبل باید بدانید.خدمات زیادی وجود دارد که شاید شما بخواهید، اما اگر در بسته شما لحاظ نشده باشد، آژانس میتواند مبلغ اضافی از شما بابت آن دریافت کند.
یکی از این خدمات لینکسازی است. ایجاد لینک فرآیند دستیابی به بک لینک از سایتهای معتبری است که به سایت شما پیوند شوند. این بخش مهمی از سئو است زیرا به ایجاد اقتدار و اعتماد سایت شما کمک میکند.
هنگامی که بک لینکهای بیشتری به دست میآورید، سیگنال مثبتی را به گوگل ارسال میکنید که سایت شما قابل اطمینان است و این امر باعث میشود گوگل سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهد تا افراد بیشتری بتوانند سایت معتبر شما را پیدا کنند. اگر میخواهید به ارتقاء رتبه سایت خود کمک کنید، در خدمات ایجاد لینک سرمایه گذاری کنید.
چطور با هزینه مناسب بهترین نتیجه را از سئو بگیریم؟
بعد از بررسی قیمتها، ممکن است احساس کنید که سئو گزینه مناسبی برای بازاریابی کسب و کار شما نیست. از این گذشته، هزینه ۳ میلیون تومان در ماه دقیقاً یک سرمایه گذاری کوچک نخواهد بود.
بنابراین ، چگونه میتوانید از مزایای سئو در حالی که در حاشیه بودجه شما بماند، استفاده کنید؟
پاسخ ما استفاده از سئو محلی است.
سئو محلی برای کسب و کار کوچک شما
سئو محلی بهترین راه حل برای ارتباط استفاده از سئو در کسب و کار و بودجه کم شما است. چرا که اکثر مخاطبان هدف شما به احتمال زیاد مشتریان محلی هستند.
سئو و سئو محلی چه تفاوتی دارند؟
سئو محلی بر روی افزایش حضور شما در برابر مخاطبان و مشتریان محلی که در اینترنت جستجو انجام میدهند، تمرکز میکند. این به تجارت شما کمک میکند تا با افرادی که در منطقه شما جستجو انجام میدهند و یا به دنبال شغلی مانند شما در منطقه هستند ، ارتباط برقرار کنید.
به عنوان یک کسب و کار محلی، گوگل مپ نقش مهمی در کمک به افراد در ارتباط با تجارت شما دارد. وقتی افراد جستجوهایی را برای یک مورد خاص در منطقه شما انجام میدهند، اغلب با یک لیست مشاغل مختلف که با جستجوی آنها مطابقت دارد مواجه میشوند.
جمع بندی
در این مقاله هزینه مورد نیاز برای کسب و کارهای کوچک را مورد بررسی قرار دادیم. آشنایی با فرآیند سئو و برآورد هزینه های مربوط به آن کمک خواهد کرد که بتوانید بهترین تیم سئو را انتخاب نمایید و در ادامه مسیر به مشکل برنخورید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.