تولید محتواسئومتنی

چرا سایتم بازدید ندارد در حالیکه محتوای آن عالی است؟

تولید محتوای جذاب و کاربردی جزو مهم ترین اصولی است که برای افزایش بازدید باید انجام شود. اما همه چیز به تولید محتوا بستگی ندارد و باید خیلی فاکتورهای دیگر درست رعایت شود. برخی از افراد از این موضوع گله دارند و می گویند با اینک همحتوای عالی دارند اما بازدید کافی ندارند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چرا سایت شما بازدید کافی ندارد و چطور می توانید ترافیک سایت تان را افزایش دهید؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل اینکه سایت بازدید کافی ندارد چیست؟

وقتی که برای راه اندازی یک وب سایت زمان و هزینه صرف کرده اید. داشتن بازدید کم و مهم تر از آن، نداشتن بازدید پر بازده و با کیفیت می تواند برای کسب و کار شما بد و ناامید کننده باشد.

در قسمت زیر ما به چند عامل که درعملکرد وب سایت شما مؤثرند و همچنین کارهایی که می توانیم برای بهبود عملکرد کلی آن انجام دهید اشاره می کنیم.

تبلیغ نمی کنید

اینترنت مثل یک جنگل است که هر کس توانایی برنده شدن در رقابت های آن را دارد. شلوغی زیاد (مشتریان بالقوه) در اینترنت یعنی رقابت زیاد. وقتی که وب سایت (کسب و کار اینترنتی) خود را تبلیغ نمی کنید، انتظار کسب درآمد هم نداشته باشید. با این که تبلیغ کردن عموماً هزینه دارد، راه هایی وجود دارد که می توانید از آن طریق به بازاریابی وب سایت خود بپردازید که هزینه آن ناچیز یا صفر است.

  • سئوی سایت (SEO، بهینه سازی موتور جست و جو) خود را افزایش دهید، این کار برای افزایش طبیعی آمار وب سایت شما مفید است.
  • لینک وب سایت خود را در صفحات رسانه های اجتماعی ذکر کنید.

وب سایت شما رتبه ی بالایی ندارد

رتبه ی بالا در موتور های جست و جو باعث بیشتر دیده شدن وب سایت شما می شود. این موضوع به طور مستقیم روی تعداد بازدید کننده های وب سایت شما تأثیر دارد. وقتی که مردم خدمات یا محصولات شما را جست و جو می کنند، بهتر است در صفحه اول باشید.

در این جهت، بهتر است این عوامل را در نظر بگیرید:

  • آگاهی از معنای SEO و این که چگونه باعث سود رسانی به کسب و کار شما می شود.
  • نصب تحلیلگر های گوگل، باعث می شود بتوانید داده های همه ی پلتفرم ها را بررسی کنید و تحت نظارت داشته باشید.
  • نصب کنسول جست و جوی گوگل، باعث می شود از چگونگی ملاحظه وب سایت خود توسط گوگل آگاه شوید و آن را بهبود دهید.
  • نصب یک افزونه ی سئو
وبلاگ نویسی

محتوای شما با موضوع کسب و کراتان مرتبط نیست

محتوا همیشه در همه ی جنبه های قلمروی دیجیتال، حکم فرمایی می کند. به همین خاطر محتوای شما باید مرتبط با موضوع، خاص و جالب باشد.

  • از این که وب سایتتان پر از متن نیست اطمینان حاصل کنید، اگر متن زیادی داشته باشد، علاقه مردم به آن کم می شود.
  • حواستان باشد که غلط املایی یا قواعدی نداشته باشید. قطعاً نمی خواهید که غیر حرفه ای به نظر برسید.

سایت امنی ندارید

فضای اینترنت مملو از هکرها و ویروس هایی است که برای وب سایت شما یک تهدید به حساب می آیند. اگر وب سایت شما امن نباشد، بازدید کننده ها در به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با شما مردد می شوند. این موضوع در نهایت می تواند بازتابی منفی روی کسب و کار شما داشته باشد.

برای ایمن کردن وب سایت خود در برابر تهدید های احتمالی، نیاز دارید که:

  • یک گواهینامه SSL نصب کنید
  • دائماً از وب سایت خود بک آپ بگیرید
  • از نرم افزارهای ضد بد افزار استفاده کنید
  • وب سایت خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید

سرعت لود پایینی دارید

هیچ چیزی به اندازه دیر لود شدن محتوای یک سایت، در بازدید از یک وب سایت ناامید کننده نیست. این باعث از بین رفتن علاقه ی بازدید کننده های شما می شود و در نتیجه وب سایت شما را ترک می کنند.

سایت شما موبایل فرندلی نیست

شاید 10 سال پیش طراحی سایتی برای بازدید در موبایل چندان مطرح نبود. اما زمان تغییر کرده است و استفاده از موبایل به طور چشمگیری افزایش داشته است. این به این معناست که طراحی سایت با در نظر گرفتن بازدید موبایل یکی از مهم ترین عوامل است، چون تعداد کاربران موبایل از کاربران کامپیوتر پیشی گرفته است.

سایت به روز نیست

به روز کردن یک سایت قدیمی مثل رنگ کردن یک خانه می باشد. دقیقاً شبیه یک سایت جدید می شود و بیشتر توجه افراد را جلب می کند. مهم تر از این، یک سایت قدیمی عملکرد خوبی ندارد و به اندازه وقت و هزینه ای که روی آن صرف کرده اید به شما سود نمی بخشد.

به روز بودن و تغییر کردن با گذر زمان شانس شما برای کسب بازدید کننده های وب سایت را افزایش می دهد. برای این که وب سایت شما نتایجی در حد انتظارتان به شما بدهد، خوب است به این موضوع توجه کنید که هیچ کدام از عوامل بالا به تنهایی ثمر بخش نیستند. این عوامل اجتماعاً، باعث بهبود وب سایت شما و افزایش بازدید آن می شود.

چطور میزان بازدید از سایت خود را افزایش دهیم؟

سرعت سایت تان را افزایش دهید

با بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت، شانس بازدید بیشتر را چندین برابر می‌کنید. زمانی که سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود، کاربران با رضایت بیشتری به دیگر صفحات سایت شما مراجعه می‌کنند و به دنبال آن، بازدید صفحات دیگر سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بهینه‌سازی سرعت سایت همچنین رابطه کاملاً مستقیم با افزایش رتبه سایت، امنیت و همچنین سئوی سایت دارد.

برای اینکه به خوبی با تمامی راهکارهای واقعی افزایش سرعت سایت آشنا شوید، مقاله “افزایش سرعت سایت و 23 راهکاری که باید درباره آن بدانید” را مطالعه کنید.

. از شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب استفاده کنید

اگر بخشی از فعالیت شما به صورت ویدئوکلیپ‌های کوتاه یا بلند است و یا آموزش‌های ویدئویی و بصری تولید می‌کنید پس توصیه می‌شود از مبحث ویدئو مارکتینگ غافل نشده و حتماً به سراغ شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا آپارات بروید. با انتشار ویدئوهای خود در این شبکه‌ها می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری برای ویدئوهای خود داشته باشید.

برای اینکه به واسطه این ویدئوها کاربران را تشویق به مراجعه به سایت خود می‌توانید فقط قسمتی از ویدئوها (دمو) را در این سایت‌ها منتشر کرده و لینک نسخه کامل را که در وب‌سایت خود منتشر کرده اید در بخش توضیحات (Description) ویدئو درج کنید تا کاربران تشویق شده و روی آن کلیک کنند. همچنین می‌توانید با ترفندهای سخن‌وری و تشویق‌کننده و با تبلیغ کردن محتوا، محصول یا سرویس‌هایی که در سایت خود منتشر کرده اید، کاربران را مجاب به بازدید از سایت خود کنید. ویدئوهای آموزشی یکی از کارآمدترین نوع ویدئوها هستند که می‌توان با کمک آن‌ها تعداد خیلی بیشتری بازدید را روانه سایت کرد.

یک کمپین سئوی مناسب راه‌اندازی کنید

چه ما بخواهیم و چه نخواهیم بحث بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) چیزی است که می‌تواند آینده تجارت اینترنتی ما را تحت تأثیر بسیار زیادی قرار دهد. توجه درست و مناسب به این مسئله برابر است با افزایش بازدید و رتبه سایت و بی‌توجهی به آن به معنای یک شکست بی چون و چرا خواهد بود. بحث SEO این روزها چیزی نیست که بتوان از آن صرف‌نظر کرد.

نوشتن محتوای خوب

تأثیری که سئو در جذب بازدید و بازدیدکننده برای سایت شما دارد، از تأثیر هر نوع تبلیغ دیگری بیشتر است. پس اگر به درستی این مقوله را در وب‌سایت خود اعمال کرده و اصول سئو را به خوبی رعایت کنید، می‌توانید بدون هزینه کردن سایت خود را در نتایج اولیه موتورهای جستجو ثبت کرده و از همین طریق صدها و هزاران بازدید روزانه کسب کنید. فراموش نکنید که این راه، بازدیدهای ارگانیک را برای شما به ارمغان می‌آورد و همانطور که قبل‌تر نیز گفتیم، بازدیدهای طبیعی تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به بازدیدهای غیرطبیعی و تبلیغاتی دارند.

ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید

هرچند در ظاهر ایمیل مارکتینگ مبحثی قدیمی و دموده به‌نظر می‌رسد، اما برعکس، یکی از راه‌های خوب برای هدایت کردن بازدیدها به سایت است. لازم نیست که بگوییم اگر صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید و تاکنون سراغ بازاریابی با ایمیل نرفته‌اید چقدر اشتباه بزرگی کرده اید! اما هیچ‌وقت دیر نیست. از این بازاریابی به منظور ایجاد یک کانال انحصاری برای جذب مخاطبین استفاده کنید تا نه تنها بازدید صفحات سایت خود را در مقیاس زیادی افزایش دهید، بلکه از همین طریق اقدام به معرفی و فروش مستقیم محصولات یا سرویس‌های خود کنید. اما زیاده‌روی در ایمیل مارکتینگ باعث می‌شود تا کاربران از نام برند شما خسته شده و رسماً به یک اسپمر تبدیل شوید. فقط پیشنهادات مفید و محدود را از این طریق مخابره کنید تا هم هویت برند شما مستحکم باقی بماند و هم خطر اسپم شناخته شدن به حداقل برسد.

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

این روزها تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند. فیسبوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها به شمار می‌روند. اگرچه به خاطر مسائل مربوط به اینترنت ایران، دسترسی به فیسبوک و توئیتر کمی سخت است و همچنین این شبکه‌ها مخاطب کمتری نسبت به اینستاگرام در ایران دارند، اما به هرحال نباید از قید مزایای بی‌شماری که آن‌ها ارائه کرده اند ساده بگذریم.

با این تفاسیر همچنان این شبکه‌ها در ایران طرفداران بی‌شماری دارند. توییتر به عنوان یکی از این شبکه‌های اجتماعی موفق، امکانات خوبی برای تجارت‌ها فراهم کرده است تا هر کسب‌وکاری بتواند از طریق توییتر بازدهی سایت خود را بیشتر کند. نتایج نشان می‌دهند که توییت‌هایی منتشر شده حاوی لینک در توییتر بسیار زیاد بوده و آمار و ارقام تعداد کلیک‌های کاربران نیز قابل توجه است. بنابراین اگر بتوانید محتوای جذابی برای توییت کردن و ریتوییت شدن بنویسید و هشتگ‌های برند خود را در این شبکه معرفی کنید، شانس خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا می‌کنید.

از طرف دیگر، فیسبوک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر در کل دنیا، جایگاهی مناسب برای هر تجارت کوچک و بزرگی است تا به کمک آن بتوانند خود را به دنیا معرفی کنند. هرچند شرایط فعلی دسترسی به فیسبوک در ایران تعریف چندانی ندارد اما همچنان کاربران بسیار زیادی از ایران در آن فعالیت می‌کنند.

فیسبوک راهی بسیار عالی برای ارائه توضیحات خلاصه و اطلاعات مختصر از محصولات، سرویس‌ها و یا هرچیز دیگری است که شما بخواهید به دیگران معرفی کنید. خوشبختانه امکان قرار دادن لینک در این شبکه وجود دارد و شما می‌توانید لینک وب‌سایت خود را در پست‌های آن قرار داده و ترافیک زیادی از طریق آن برای سایت خود دریافت کنید.

لینکداین نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب این روزها به حساب می‌آید. تفاوت اصلی لینکداین با دیگر شبکه‌های اجتماعی مخاطبین آن است. معمولاً بیش از 90% مخاطبین این شبکه از افراد حرفه ای و دارای تخصص هستند. این شبکه به همین خاطر به یکی از بهترین جایگاه‌ها برای معرفی مشاغل و تخصص‌ها است.

برندهای تجاری معتبری در این شبکه فعالیت داشته و مباحث مربوط به جذب نیروی انسانی متخصص خود را با کمک لینکداین اجرا می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که این شبکه می‌تواند جایگاهی مناسب برای معرفی کسب‌وکار شما به مخاطبین حرفه ای باشد. بنابراین استفاده از آن به منظور جذب بازدید مخاطبین خاص به شدت توصیه می‌شود.

اما باید در ایران اینستاگرام را برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بدانیم و روی آن حساب ویژه ای باز کنیم. البته عدم امکان قرار دادن لینک در پست‌های اینستاگرام کار را کمی سخت کرده است. ولی از طرف دیگر، قابلیت درج لینک در استوری‌ها فراهم شده است تا کاربران با کشیدن صفحه به سمت بالا در استوری‌ها، بتوانند وارد لینک مورد نظر شما شوند. شایان ذکر است که چنین قابلیتی فقط برای صفحات تجاری و باز در اینستاگرام فعال می‌باشند و صفحات شخصی این قابلیت را ندارند.

به هرحال، اینستاگرام به خاطر شهرت و محبوبیت بسیار زیادی که طی چند سال اخیر کسب کرده، و به خاطر داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا، از پر رفت و آمدترین شبکه‌های آنلاین است. معمولاً پست‌های اینستاگرامی تأثیر زیادی در بهبود روابط کاربر با برند دارند. به عنوان مثال خیلی از برندهای معتبر اقدام به انتشار عکس یا ویدئو از تیم کاری خود در صفحه اینستاگرام خودشان می‌کنند و غالباً این تصاویر را فقط در همین صفحه منتشر می‌کنند تا به نوعی به کاربران بگویند که اینجا مکانی برای ارتباط نزدیک‌تر و بی‌حاشیه است.

چنین حرکتی تأثیر شگفت‌انگیزی در جلب توجه و اعتماد کاربران دارد. شما هم می‌توانید با ارسال چنین محتوایی در اینستاگرام خود و یا در جریان گذاشتن کاربران از اتفاقات اخیر کسب‌وکارتان از طریق استوری‌های روزانه، ارتباط خود را با آنان نزدیک‌تر کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید با معرفی مطالب، محصول یا سرویس‌های خود به کاربران از طریق این کانال‌های ارتباطی و هدایت کاربران به بازدید از صفحات سایت شما، به مقدار قابل توجهی بازدید طبیعی و مناسب دریافت کنید. فراموش نکنید که در قسمت بیوگرافی این شبکه‌های اجتماعی، حتماً لینک وب‌سایت خود را درج کنید.

البته از جایی که رقبای شما نیز بیکار نمی‌مانند و در این شبکه‌ها فعالیت دارند، ممکن است کار شما کمی دشوارتر شود. اما یک چیز را به خاطر داشته باشید که خیلی از تجارت‌های دیگر دانش خاصی در زمینه رقابت‌های اصولی ندارند و همین مسئله یک امتیاز خوب برای شمایی است که الآن درحال مطالعه این متن هستید. بنابراین با ترفندهایی که یاد می‌گیرید، مطمئن باشید که از هزاران کسب‌وکار دیگر جلوتر هستید.

در سایت‌های پرسش و پاسخ فعالیت کنید

یکی از روش‌های جذاب و جالب برای جذب بازدید به سمت سایت شما، استفاده از سایت‌های پرسش و پاسخ است. این روش یکی از راهکارهای نادر برای این کار است و تعداد خیلی کمی از وب‌مسترهای حرفه ای آن را دنبال کرده و از طریق آن ترافیک سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داده اند.

سایت‌های پرسش و پاسخ که البته با نام سایت‌های اشتراک دانش نیز شناخته می‌شوند، یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های اینترنتی هستند که هزاران هزار کاربر در آن‌ها فعالیت دارند. از جمله معروف‌ترین این سایت‌ها می‌توان به سایت Quora.com و یا ساب‌دامین Answers.Yahoo.com اشاره کرد.

نحوه فعالیت این قبیل سایت‌ها بدین صورت است که وقتی کاربری دچار مشکل شده و یا سؤالاتی برای پرسیدن دارد، وارد این سایت‌ها شده و سؤال یا درخواست خود را مطرح می‌کند. سپس کاربران دیگر می‌توانند در صورتی که پاسخی برای آن دارند آن را در آن صفحه درج کنند. معمولاً این سؤالات در دسته سؤال‌های فنی و در بعضی موارد تخصصی هستند که ممکن است پاسخ بسیاری از آن‌ها را شما نیز بدانید.

نکته اینجاست که این پرسش‌ها فقط برای خود پرسش کننده مهم نیستند؛ بلکه صدها نفر دیگر نیز که آن مشکل یا پرسش را دارند با جستجو در اینترنت به این سایت‌ها هدایت شده و درواقع جمع کثیری از کاربران در این صفحات حضور دارند. در نتیجه لینک سایت شما می‌تواند برای بسیاری از افراد نمایش داده شود.

استفاده از شبکه های اجتماعی

بسیاری از وب‌مسترها در این سایت‌ها فعالیت چندین ساعته در طول روز دارند و در اغلب موارد، لینک سایت خود را در جواب‌ها قرار می‌دهند و یا لینک‌های مرتبط با پاسخ کاربران را در سایت خود ایجاد کرده و برای آنان به اشتراک می‌گذارند. آمار و ارقام نشان می‌دهند تعداد کلیک‌های کاربران از این گونه لینک‌ها بسیار زیاد است.

در ایران نیز سایت‌های زیادی از این قبیل وجود دارند. انجمن‌های بحث و گفتگو در بین سایت‌های ایرانی کم نیستند و این مکان‌ها نیز می‌توانند برای شما همین حکم را داشته باشند. البته توصیه می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به فعالیت غیرعادی در این سایت‌ها نکنید. لینک خود را بدون دلیل در پست‌ها قرار ندهید چون به راحتی با یک اسپمر و تبلیغ‌کننده سودجو اشتباه گرفته می‌شوید.

در همین راستا، سایت‌های دیگری نیز هستند که خدمات مشابهی ارائه می‌کنند. Medium.com یک سایت ایده‌پردازی و اشتراک ایده است که طرفداران زیادی دارد. در این سایت به صورت روزانه هزاران نفر فعالیت دارند. برخی از آنان دنبال ایده‌های کارآفرینی و دیگر ایده‌های مشابه هستند و برخی دیگر ایده‌پردازی می‌کنند.

همین مسئله بستری داغ و مناسب برای شخصی مثل شما خواهد بود تا با ملحق شدن به این گروه‌ها و مشارکت در بحث‌های آنان، نه تنها ایده‌های جدیدی یاد بگیرید، بلکه می‌توانید با ارسال مطلب و محتوای خواندنی در این سایت و لینک دادن به سایت اصلی خود، اعتبار سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. چرا که سایت Medium.com یک سایت بسیار معتبر است و لینک‌هایی که از طریق آن منتشر شده باشند، ارزش زیادی خواهند داشت.

وب‌سایت Reddit نیز از جمله برترین سایت‌های پرمخاطب جهانی است که موضوعات گسترده‌ای را پوشش داده است. اخبار متفاوت، آموزش‌های کاربردی، معرفی  و بررسی مسائل روز و صدها موضوع متفاوت دیگر که این سایت را به یک رسانه تمام عیار تبدیل کرده است. میلیون‌ها کاربر هر روزه از این وب‌سایت دیدن کرده و مطالب آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و سؤالات و آموزش‌های زیادی از طریق آن دست به دست می‌کنند. این سایت بستری بسیار مناسب برای هر مدل کسب‌وکار آنلاینی است تا به کمک آن بازدیدکنندگان مناسب برای سایت خود پیدا کنند.

جمع بندی

برخی از مواقع پیش می آید که هر چقدر محتوای منحصر به فرد تولید می کنید اما به اندازه کافی بازدید ندارید. در این مقاله بررسی کردیم که دلیل این موضوع چیست و چطور می توانید بازدید سایت تان را به صورت طبیعی افزایش دهید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا