گوگل دیسکاور جزو امکانات جذاب و منحصر به فرد گوگل است که کمک می کند بهتر و بیشتر دیده شوید. اگر قصد دراید که این فرصت عالی را به کار بگیرید و خودتان را به صورت حرفه ای به مخاطبان معرفی کنید باید گوگل دیسکاور را جدی بگیرید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که گوگل دیسکاور چیست و چگونه کار می کند؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.
گوگل دیسکاور چیست؟
گوگل دیسکاور (google discover ) که قبلا با نام Google feed شناخته میشد یک فید محتوای شخصی است که توسط گوگل ایجاد شده و بر اساس جستجوهای قبلی، موقعیت مکانی، زبان و… محتوای مربوط و مشابهی را به کاربران ارائه میدهد.
در روشهای جستجوی قدیمی لازم بود که شما به عنوان کاربر، عبارتی را در گوگل سرچ کنید. اما گوگل دیسکاور بدون نیاز به جستجو و بر اساس پیشبینی رفتار کاربر، محتواهای جدید و جالبی را به او نمایش میدهد.
گوگل دیسکاور برای همه کاربران تلفن همراه روی اپلیکیشن گوگل، دستگاههای اندرویدی و سایت google.com روی همه مرورگرهای موبایل قابل دسترسی است.
علاوه بر ارائه آخرین اخبار، گوگل دیسکاور قصد دارد آسانتر از همیشه در علائق کاربران خود کاوش کند. این موضوع، بخشی از یک ابتکار بزرگتر برای تغییر شکل و نوع جستجو، از اطلاعات فوری گرفته تا درک سفرهای پیچیده کاربر (user journey) است.
گوگل به بینهایت اطلاعات در اینترنت دسترسی دارد و بر این اساس در تلاش است تا محتوا را برای کاربرانش فیلتر کند و به هر کاربر محتوایی را ارائه دهد که کاملا برای او مناسب باشد.
Google Discover چگونه کار می کند؟
همانطور که کاربران در محتوای آنلاین رفتارهای خاص خودشان را دارند، گوگل دیسکاور به کشف چیزهایی درباره آنها ادامه میدهد و محتوای تازه را برای آنها ارائه میکند. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که به کشیدن و حرکت انگشت خود روی انواع محتوا ها ادامه دهد.
گوگل دیسکاور به یادگیری الگوهای جستجو ادامه می دهد و مناسب ترین محتوا را در زمان مناسب ارائه می دهد. کاربر برای انجام این کار نیازی به تایپ یا ارائه دستورالعمل ندارد. این یک فرآیند خودکار است.
فعالیت های آنلاین، وب و برنامه را ردیابی می کند. همچنین موقعیت مکانی، از جمله تاریخچه و تنظیمات آن را پیگیری می کند. بر این اساس محتوای مناسبی را پیشنهاد می کند.
اکنون، بیایید به جزئیات مربوط به ویژگی های گوگل دیسکاور بپردازیم.
ویژگی های گوگل دیسکاور
از طریق گوگل دیسکاور ، کاربران می توانند:
- موضوعات مورد نظر خود را دنبال و آنفالو کنند.
- اطلاعات را به روشی بدون پرس و جو دریافت کنند.
- فرکانس نوع خاصی از محتوا را کنترل کنند.
- علایقشان را با انتخاب دستی موضوعات مورد نظرشان مدیریت کنند.
چیکار کنیم تا در گوگل دیسکاور خوش بدرخشیم؟
مشاهده محتوای خود در دیسکاور با سئو معمولی تفاوتی ندارد و تمام اصول اساسی باید اعمال شود. به طور کلی، شما واقعاً کاری ندارید که به طور خاص برای دیسکاور انجام دهید. شما باید محتوای عالی داشته باشید و برای مخاطبان مناسب نوشته شده باشد. علاوه براین، شما باید یک وب سایت عالی داشته باشید که تجربه رابط کاربری فوق العادهای را ارائه دهد. در ادامه یکسری نکات پیرامون همین موضوع را با یکدیگر بررسی میکنیم. گوگل میگوید:
هیچ راهی برای ایجاد محتوایی وجود ندارد که با الگوریتمهای گوگل دیسکاور هماهنگ شود و شما باید هرگونه ترافیک دیسکاور را به عنوان مکمل ترافیک جستجو در نظر بگیرید. اما بعد از اینکه طعم ترافیک گوگل دیسکاور را تجربه کردید، بیشتر از آن میخواهید.
آیا چیزی به نام گوگل دیسکاور سئو وجود دارد؟ آیا میتوانید برای به دست آوردن بازدید بیشتر دیسکاور کاری انجام دهید؟ به نظر میرسد گوگل رهنمودهایی ارائه میدهد که نگاهی اجمالی به آنچه واقعاً کار میکند. اول و مهمترین نکته، شما باید به دنبال بهترین روشها سئو سایت بگردید و در حال تولید محتوای با کیفیت بالا باشید.
یک نکته مشترک در محتوایی دیدهایم که عملکرد خوبی دارد، بینشهای عمیق و منحصر به فرد است. این پستها در موضوعاتی نوشته شده بود که نویسندگان با آن بسیار آشنا بوده و نسبت به آنها احساس اشتیاق واقعی داشتند. گفتن داستانهای خوب و ارائه دیدگاههای جدید زمینههایی است که کسب و کارهای کوچک و وبلاگها میتوانند در آن رقابت کنند.
محتوای منحصر به فرد تولید کنید
محتوا باید نقطه کانونی هر کاری باشد که انجام میدهید. اما منظور فقط محتوای قدیمی نیست، محتوای جذاب و با کیفیتی که به سوالات خوانندگان شما پاسخ دهد. گوگل دیسکاور ارزش محتوای عالی را میداند و برای همین منظور میبایست به کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل دائما محتوای خود را بررسی کنید.
در زمان مناسب محتوا بنویسید و منتشر کنید
دیسکاور میتواند در یک لحظه محتوا را کشف کند و این موضوع برای محتوای اخبار نیز صدق میکند. محتوای خود را به موقع ارسال کنید و درنتیجه، شانس بیشتری دارید که در دیسکاور بتواند عملکرد خوبی داشته باشید. به موضوعات پرطرفدار در صنعت خود نگاه کنید و در مورد آنها بنویسید. اما این موضوع فقط شامل موارد جدید نیستند که در دیسکاور پدیدار میشوند. محتوای همیشه سئو سبز و با کیفیت بالا میتواند به خوبی کار کند.
از آنجا که دیسکاور کار شما را فرا میگیرد، تغییر در عادت شما باعث ایجاد انواع جدیدی از محتوا میشود. بنابراین، اگر در حال تنظیمات مربوط خود هستید و میبینید که خبری در مورد شمال منتشر شده است. شاید نظرتان را جلب کند که برای تعطیلات به آنجا بروید. اگر این موضوع را با جستجوی شمال پیگیری کنید (یا مبحث شمال را در دیسکاور دنبال کنید)، نه تنها آخرین مطالب مربوط به آن موضوع، بلکه محتوای همیشه باکیفیت را نیز دریافت خواهید کرد. این محتوایی است که ارزش خود را ثابت کرده و همیشه برجسته بوده است. شاید چیزی مانند ۱۰ مقصد برتر شمال باشد.
محتوای تصویری را فراموش نکنید
یکی از مهمترین قسمتهای بهینهسازی برای گوگل دیسکاور جنبه بصری است. به طور کلی دیسکاور یک رسانه بصری است. مردم یک موضوع را مشاهده میکنند و با ضربه زدن انگشت خود به محتوایی میروند که به نظر میرسد جذاب و زیبا است. یکی از مواردی قابل توجه در دیسکاور، تصویر اصلی محتوای شماست. این موضوع یکی از اولین مواردی است که چشم خواننده شما روی آن تمرکز خواهد کرد.
مطمئن شوید که تصویر شما برجسته است اما در حین حال آن را مرتبط در نظر بگیرید. در محتوای خود از تصاویر جذاب و با کیفیت استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که سایز آنها به اندازه کافی بزرگ است تا به درستی در دیسکاور ظاهر شوند. تصاویر شما باید حداقل ۱۲۰۰ پیکسل عرض داشته باشند و با حداکثر پیش نمایش تصویر، تنظیمات بزرگ فعال شوند. البته این موضوع در مورد ویدیو نیز صدق میکند. اگر ویدیو خوبی در مورد موضوع مورد نظرتان دارید، آن را به مطالب اضافه کنید. از آنجا که ویدیوها روز به روز از اهمیت بیشتری پیدا میکنند، داشتن روشی برای ساخت ویدیوی با کیفیت بالا به نفع شماست.
سایت خود را ارتقا بدهید
مثل همیشه، موردی وجود ندارد که سریع محتوای شما را در دیسکاور فهرست کند. البته تولید محتوای عالی در درجه اول قرار دارد اما موارد دیگر نیز برای بهبود وجود دارد. اگر هدف شما افزایش ترافیک است، اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاملاً در تلفن همراه قابل استفاده است. این موضوع شامل یک تجربه کاربری عالی میشود، به علاوه باید سریع لود شود.
نشان دهید که قابل اعتماد هستید
یکی از جالبترین خطوط در اسناد گوگل در مورد نحوه دریافت محتوای خود در دیسکاور است. سیستمهای خودکار گوگل محتوای موجود در دیسکاور را از سایتهای دارای صفحات منفرد زیادی نشان میدهند که بر روی تخصص، اعتبار و اعتماد را تمرکز کردهاند (E-A-T). کسانی که به دنبال بهبود E-A-T هستند با کمک سوالات مختلف میتوانند صاحبان سایت را تشویق کنند تا یکسری مسائل را در نظر بگیرند.
البته E-A-T مخفف است و فاکتورهای کلیدی برای تعیین میزان اعتماد به یک مطلب یا نویسندگان آن موثر میباشد. برخی از حوزهها وجود دارد و برای نویسنده بسیار مهم است که مهارت و زمینه لازم برای ارائه اطلاعاتی را داشته باشد که مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند. یکی از این حوزهها، صنعت پزشکی است. این سایتها مشاورهای ارائه میدهند که میتواند به طور مستقیم بر زندگی افراد تأثیر بگذارد. برای اینها، مردم باید بدانند که شما معتبر هستید و مدارک لازم را دارید.
E-A-T فقط عاملی برای گوگل دیسکاور نیست، مطمئناً برای گوگل بسیار مفید است که محتوای گمراه کننده و گاهاً ساده خطرناک ایندکس را از بین ببرد. برای محتوای خود، باید ثابت کنید که میدانید در مورد چه چیزی صحبت میکنید. اطمینان حاصل کنید که مردم میفهمند چرا باید به شما اعتماد کنند. به آنها بگویید که شما مرجع این موضوع هستید.
با داده های ساختاری از حوزه خود پشتیبانی کنید
اگرچه برای مشاهده محتوای خود در گوگل دیسکاور نیازی به استفاده از دادههای خاص ندارید اما اطمینان حاصل کنید که تنظیم و اجرای برنامه ریزی محتوایی شما درجه یک است. هر زمان که در مورد موضوعی مینویسید، باید تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری درباره حوزه خود ارائه دهید. علاوه بر این، توصیف خوب مطالب شما به آنچه در پشت صحنه اتفاق میافتد، مربوط است. اگر از حوزه خود با دادههای ساختاری عالی پشتیبانی میکنید، موتورهای جستجو میتوانند از این دادهها برای درک دقیق محتوای شما و چه کسی آنها را نوشتند، استفاده کنند.
محتوای خود را آپدیت کنید تا امکان استفاده از گوگل دیسکاور را داشته باشید
بهترین راه برای ورود به دیسکاور، نوشتن محتوای بهتر از بقیه است. مطمئناً، اگر محتوای برند داشته باشید، دسترسی به آن آسانتر خواهد بود. اما اگر محتوای شما درمورد موضوعات کلی باشد و با سیستم رقابتی مخالفت کند، باید روی کیفیت تمرکز کنید. درباره مخاطبان، رقبا، صنعت خود تحقیق کنید و بهترین مقاله ممکن را در مورد یک موضوع مرتبط بنویسید. اگر محتوای شما بدون بررسی لازم نوشته شود، نمیتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
اطمینان حاصل کنید که میدانید خوانندگان شما چه نوع سوالاتی میپرسند و به این سوالات به راحتی و قابل فهم پاسخ دهید، به طوری که آنها لذت ببرند. همچنین میتوانید از قصه گویی استفاده کنید. ترکیب این ویژگی با تصاویر خوب ممکن است باعث برجستگی شما شود، نه تنها در گوگل دیسکاور بلکه در نتایج جستجو رتبه عالی بگیرید.
مثل همیشه، ببینید رقبای شما چه میکنند. آیا محتوای آنها در دیسکاور ظاهر میشود؟ سعی کنید بفهمید که آنها چگونه این کار را انجام داده اند. آیا آنها روش خاصی را دنبال میکنند؟ سعی کنید موفقیت آنها بدون کپی برداری را تقلید کنید. نگاهی به مطالب خود بیندازید. آیا تیتر قدرتمندی دارد؟ آیا به قولهای خود عمل میکند؟ اگر X را در عنوان ذکر کردهاید اما هرگز در مقاله درباره X را صحبت نکنید، کار نمیکند. راستگو، اصیل و مقتدر باشید. عناوین عالی بنویسید و از موارد بیهوده پرهیز نکنید.
جمع بندی
در این مقاله بررسی کردیم که گوگل دیسکاور چیست و چگونه کار می کند. با شناخت عمیق گوگل دیسکاور می توانید تمام تکنیک های مورد نظر را به کار بگیرید و به صورت قدرتمند در گوگل دیسکاور حاضر شوید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشید.