آموزشدیجیتال مارکتینگ

روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو!

اولویت اصلی افرادی که در دنیای کریپتوکارنسی به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، سرمایه‌گذاری با هدف حفظ ارزش پول و بعد، کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است.

بازار ارزهای دیجیتال در کنار امکان سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌ها، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. در این نوشتار تلاش کرده‌ایم تا شما را با بهترین و پرطرفدارترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

بسیاری از افراد زمانی که عبارت «ارزهای دیجیتال» را می‌شنوند تصور می‌کنند تنها راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، خرید و فروش ارزهای دیجیتال است، اما دنیای کریپتوکارنسی به خرید تتر یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر محدود نمی‌شود و راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از ارز دیجیتال وجود دارد. در این بین چند مورد از روش های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای شما مثال زده‌ایم.

کسب درآمد با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

اولین روش برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری است. در این روش می‌توانید با خرید یک ارز دیجیتال که پتانسیل رشد بالایی دارد و نگه‌داری آن تا بالا رفتن قیمت، کسب درآمد کنید. در دنیای ارزهای دیجیتال به این کار هولد کردن (Hold) گفته می‌شود، اما یادتان باشد برای این کار اول این‌که باید دانش کافی برای پیدا کردن ارز دیجیتال با پتانسیل بالا داشته باشید و دوم این‌که صبور باشید و براساس احساسات تصمیم‌گیری و رمزارز معامله نکنید.

ترید کردن یا معامله گری در ارزهای دیجیتال

ترید کردن یا معامله گری در ارزهای دیجیتال

تریدینگ یکی از پرریسک‌ترین و دشوارترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است.

بخوانید
چگونه یک رپورتاژ آگهی مناسب برای سایت خود پیدا کنیم؟

در این روش معامله‌گران حرفه‌ای که به آن‌ها تریدر گفته می‌شود، به‌طور معمول با انجام تحلیل‌های تکنیکال در در تایم‌فریم‌های کوتاه‌مدت به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند.

به عنوان مثال، این اشخاص با در نظر گرفتن قیمت ارز دیجیتال و با انجام تحلیل تکنیکال بازه زمانی مناسبی را برای خرید و فروش رمزارز مد نظر خود انتخاب می‌کنند.

به افرادی که دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال در تایم فریم کوتاه‌مدت هستند؛ تریدر یا معامله‌گر و افرادی که ارز‌های دیجیتال را خریده و نگه‌داری می‌کنند تا زمانی که ارزش آن ارز بالا برود بفروشند، سرمایه‌گذار گفته می‌شود.

در تریدینگ فارغ از دانش تخصصی که بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ مدیریت سرمایه، مدیریت ریسک و کنترل احساسات، اهمیت بالایی دارند و تریدر حتما نیاز است این سه مهارت به خوبی را داشته باشد یا در طول زمان، در خود پرورش دهد.

برای اینکه بتوانید تبدیل به یک تریدر حرفه‌ای شوید، نیاز است با روش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال (بنیادی) به صورت کامل آشنا باشید و تجربه‌ی کافی را در این زمینه داشته باشید.

بسیاری از سایت‌ها به افرادی که می‌خواهند تازه وارد این صنعت شوند و ترید کنند، امکان حساب‌های غیر واقعی می‌دهند. در واقع، در این حساب‌ها که به آن‌ها «حساب دمو» هم گفته می‌شود پول واقعی وجود ندارد و صرفاً افراد با توجه به شرایط بازار می‌توانند خرید و فروش انجام دهند که کسب تجربه کنند. بنابراین، چون هیچ نوع پولی در میان نیست هیچ ریسکی هم برای معامله وجود ندارد و این آموزش و یادگیری، بدون ترس انجام می‌شود.

بخوانید
لینک سازی داخلی روشی بسیار قدرتمند برای تقویت سایت خبری و فروشگاهی

دریافت سود با استیک کردن ارز‌های دیجیتال

استیک کردن به معنای قفل کردن و مسدود کردن ارزهای دیجیتال در یک پروژه بلاک‌چینی و دریافت سود است.

در استیک کردن سرمایه گذاران از دو روش می‌تواند درآمد داشته باشد.

روش دوم افزایش ارزش ارزهای دیجیتال به ازای دریافت پاداش، استیکینگ است. به این معنی که زمانی که شخص ارزهای دیجیتال خود را استیک و در ازای آن، سود دریافت می‌کند.

در پروژه‌های مختلف سود یا همان پاداش استیکینگ متفاوت است.

می‌توان گفت استیکینگ ‌در دسته درآمدهای غیرفعال است، که نیاز به دانش و مهارت فنی خاصی ندارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارز دیجیتالی که می‌خواهید استیک کنید را انتخاب کرده و آن را در شبکه مورد نظر قفل کنید. به یاد داشته باشید تمام رمز ارزها قابلیت استیکینگ ندارند و حواستان باشد پروژه‌ای را برای استیک کردن انتخاب کنید که یک پروژه هدفمند بوده و اسکم یا کلاهبرداری نباشد.

همان طور که گفتیم در استیک کردن شما باید ارزهای دیجیتال خود را قفل کنید؛ بنابراین، تنها ریسکی که ممکن است این سرمایه‌گذاری را به خطر بیندازد کاهش ارزش قیمت آن ارز دیجیتال است.

کسب درآمد از طریق شرکت در ایردراپ‌ها

اگر با مفهوم ایردراپ آشنا نیستید؛ باید گفت که ایردراپ روشی است که در آن شرکت‌ها برای افزایش آگاهی کاربران و تبلیغات خود از آن استفاده می‌کنند؛ در این روش، ارز دیجیتال رایگان بین کاربران تقسیم می‌شود. این کار به‌طور معمول توسط صرافی‌های ارز دیجیتال و یا پروژه‌هایی که قصد عرضه اولیه ارز دیجیتال در بازار دارند انجام می‌شود و هدف آن‌ها انجام تبلیغات و جذب کاربر بیشتر است و البته این روش برای کاربران نیز بسیار جذاب است زیرا به راحتی می‌توانند ارز دیجیتال رایگان دریافت کنند.

بخوانید
آموزش طراحی سایت با وردپرس

کسب درآمد از طریق خرید و فروش یا ساخت ان اف تی (NFT)

کسب درآمد از طریق خرید و فروش یا ساخت ان اف تی (NFT)

دنیای ان‌اف‌تی‌ها به تنهایی آن‌قدر بزرگ هستند، که شاید بتوان در یک کنفرانس یک هفته‌ای تنها در مورد آن‌ها صحبت کرد. اما اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده بگوییم که ان اف تی چیست باید گفت NFT ها در واقع حق کپی‌رایت یک اثر دیجیتال هستند. تمام آثاری که قابلیت دیجیتال شدن دارند را می‌توان NFT کرد.

این روش برای کسب درآمد هنرمندان بسیار مناسب است و از طریق آن می‌توانند درآمدهای بالایی داشته باشند. در دنیای ان‌اف‌تی هنرمند با ساخت ان‌اف‌تی و به نمایش گذاشتن آن در پلتفرم‌های مخصوص می‌تواند اثر هنری خود را بفروشد و از طریق آن کسب درآمد کند. یکی از مشاغلی که این روزها به وجود آمده است فروش NFT است به صورتی‌که در سطح جهان و حتی ایران خودمان شرکت‌هایی هستند که عمده فعالیت آن‌ها حول محور ساخت و فروش NFT می‌گردد

کسب درآمد با بازی‌های بلاکچینی

یکی از روش‌های جذاب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، بازی کردن است. این روش بین جوانان مخصوصا گیمر‌ها طرفداران بسیاری دارد.

برای کسب درآمد از بازی‌های بلاکچینی تنها کافی است بازی کنید، قهرمان بسازید و قهرمان خود را به NFT تبدیل کرده و بفروشید.

به بازی‌های بلاکچینی که باعث کسب درآمد می‌شوند بازی‌های Play-to-Earn نیز گفته می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها بازی اکسی اینفینیتی است.

بعضی از بازی‌های بلاکچینی نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارند، یعنی برای ورود به بازی حتما نیاز است یک سری از پیش‌نیاز مورد لازم مانند ابزارها و یا قهرمان‌های مخصوص بازی را از طریق ارز دیجیتال مخصوص خود بازی خریداری کنید؛ اما برخی دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه ندارند و از طریق بازی کردن می‌توانید ارزش‌آفرینی کنید و به درآمد برسید.

بخوانید
درباره الگوریتم اسپم برین (SpamBrain) بیشتر بدونیم!

کسب درآمد با استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ (Mining) روش دیگر برای کسب درآمد از ارز دیجیتال است. در این روش نیاز است تجهیزات سخت‌افزاری قدرتمندی که به آن‌ها ماینر گفته می‌شود، تهیه شود. ماینرها وظیفه دارند یک‌سری مسائل پیچیده ریاضی را حل کنند و اولین دستگاهی که به جواب برسید ارز دیجیتال مخصوص شبکه را دریافت می‌کند. درآمد حاصل از استخراج ارز دیجیتال به معیارهای متفاوتی بستگی دارد که صحبت در این خصوص در این مقاله نمی‌گنجد و با یک سرچ ساده قطعا می‌توانید اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

نتیجه‌گیری در مورد روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

در این مقاله تلاش کردیم بهترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را به جز خرید و فروش ارز دیجیتال، به شما معرفی کنیم. رایگان‌ترین روش کسب درآمد از کریپتو را می‌توان شرکت در ایردراپ‌ها یا بازی‌های رایگان بلاکچینی عنوان کرد؛ اما این دو روش آنچنان هم ساده نیستند و با توجه به تقاضا از سوی کاربران زیاد برای دریافت ارز دیجیتال رایگان، زمان زیادی از شما خواهد گرفت. بهترین روش را می‌توان کسب تجربه، یادگیری و ترید ارزهای دیجیتال گفت؛ چرا که شما با صبر و یادگیری و افزایش مهارت‌های نرم مثل خلاقیت در حل مسئله، می‌توانید با ترید ارزهای دیجیتال کسب سود کنید.

شما از کدام روش برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا