آموزشدیجیتال مارکتینگ

رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره خلق رپورتاژ حرفه‌ای و موثر در سئو

یکی از واژه‌های پرکاربرد دنیای رنگارنگ دیجیتال مارکتینگ و سئو، رپورتاژ آگهی است که یک روش موثر برای بهتر دیده شدن کسب و کارهاست. رپورتاژ آگهی با انتشار در فضای وب، توسط ربات‌های خزنده گوگل پیدا و ایندکس می‌شوند و به این ترتیب به میزان با کیفیت بودن آن به برند معرفی شده در رپورتاژ اعتبار می‌بخشند. البته موضوع به همین سادگی‌ها نیست، باید بدانید که انتشار آن قاعده و قانون‌های خودش را دارد! چیدن یک کمپین رپورتاژ آگهی موثر و پربازده می‌تواند برای سایت و کسب و کارتان آورده زیادی داشته باشد؛ اکنون ممکن است برایتان سوال ایجاد شده باشد که خب چگونه باید یک رپورتاژ آگهی درست و حسابی را تولید و منتشر کنیم؟
اگر شما به دنبال رسیدن به یک پاسخ دقیق و جامع برای این سوال هستید تا پایان این مقاله با تسمینو همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟ (رپورتاژ آگهی یعنی چی؟)

پیش از آنکه به مفهوم رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری بپردازیم، بهتر است نیم نگاهی به کلمه رپورتاژ (Reportage) داشته باشیم. کلمه Reportage که در اصل از زبان فرانسوی گرفته شده، به معنای «گزارش» است؛ این به معنای گزارشی است که محتوای آن با حالتی روایت گونه، ضمن بیان اطلاعاتی مفید و کاربردی و البته مستند، به معرفی یک محصول، یک خدمت یا یک برند می‌پردازد.

در واقع محتوای رپورتاژ آگهی شامل اطلاعاتی می‌شود که برای کاربران و مخاطبان کاربردی و مفید است. همه مخاطبان سوالاتی در ذهن خود دارند و در اینترنت به دنبال پاسخ آن می‌گردند و این‌جا، جایی‌ست که می‌توانید با آماده سازی و انتشار رپرتاژ آگهی با یک تیر 2 نشان بزنید! به این معنا که هم می‌توانید با حوصله و به صورت دقیق به سوال مخاطب پاسخ دهید و هم ضمن پاسخ دادن به او با استفاده از دانش بازاریابی درونگرا او را جذب خدمات یا محصولات‌تان کنید. بگذارید با یک مثال این مفهوم را به طور دلچسبی در ذهن‌تان جا بیندازم:
فرض کنید صاحب یک فروشگاه اینترنتی فروش دستگاه قهوه ساز هستید؛
فردی در گوگل جستجو می‌کند: “بهترین مارک دستگاه قهوه ساز”
در این بین شما از قبل محتوایی با این عنوان با محوریت رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر منتشر کرده‌اید و در آن ریز به ریز به این سوال مخاطب پاسخ داده‌اید و به طور کاملا صادق از میان محصولات خودتان هم بهترین مارک‌ها را معرفی کرده و کاربر را برای خرید راهنمایی کرده‌اید به سایت خودتان.
این راهنمایی به صورت لینک دادن به سایت خودتان انجام می‌شود؛ به این ترتیب هم مشتری بالقوه شما را پیدا می‌کند و هم یک لینک خارجی موثر به سایت‌تان داده شده است.

خرید رپورتاژ آگهی

تفاوت ریپورتاژ آگهی با مقاله بلاگ در چیست ؟

تفاوتی که رپورتاژ آگهی با یک مقاله عادی و طبیعی در یک وب‌سایت دارد، این است که با اهداف تبلیغاتی تولید می‌شود. یعنی ضمن ارائه اطلاعات و نکات کاربردی به مخاطبان خود، آن‌ها را به سمت یک محصول خاص یا یک سرویس ارائه‌دهنده خدمات هدایت می‌کند؛ بنابراین متن مقاله نباید طوری نوشته شود که خواننده وقتی به جایی از متن شما رسید دیگر علاقه‌ای به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد. تمام بخش‌های متن باید جذاب و مفید باشد؛ پس از کوتاه‌نویسی هرگز نترسید. به بیان دیگر رپورتاژ‌ آگهی‌ با گرایش‌های تجاری تولید می‌شوند و هدف از انتشار آن‌ها این است که مخاطب به نحوی موثر با خدمات و محصولات یک برند آشنا شود تا در نهایت به استفاده از آن محصول یا خدمت مجاب شده و به مشتری تبدیل شود.

در تسمینو بخوانید : نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای چگونه است؟

تاریخچه ریپورتاژ آگهی

اگرچه که در این مطلب تمرکز ما روی معرفی و بررسی است؛ اما رپورتاژ آگهی اینترنتی قدمتی بیشتر از این دارد. یکی از اصلی‌ترین انواع آن که جزو قدیمی‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها نیز به حساب می آید، ریپورتاژ خبری تلویزیونی است. شیوه‌ای که هنوز نیز محبوبیت و تاثیرگذاری خود را دارد.

یکی دیگر از انواع قدیمی و کلاسیک، آن‌هایی است که در روزنامه‌ها و نشریات منتشر می‌شدند. در واقع می‌توان خواستگاه آن را به نشریات و روزنامه‌ها نسبت داد؛ زیرا برای اولین بار در روزنامه و مجله منتشر می‌شدند.

صاحبان روزنامه‌ها، مجلات و نشریات که به‌دنبال افزایش درآمد خود بودند، یک راه مناسب برای این رسیدن به این هدف یعنی انتشار رپرتاژ خبری برای محصولات و برندهای مختلف را انتخاب کردند. امروزه مهم‌‌ترین و رایج‌‌ترین شیوه‌ها، ریپرتاژهای آگهی اینترنتی هستند؛ مقالاتی که در وب‌سایت‌های پربازدید و معتبر درج شده و اهداف تبلیغاتی دارند.

رپرتاژ آگهی چیست

کاربرد رپورتاژ آگهی چیست؟

همان‌طور که از نامش هم پیداست این مفهوم یک شیوه تبلیغاتی است که اتفاقا بسیار هم موثر است. تولید و انتشار Reportage، شیوه‌ای است که هم برای تولید کننده آن (که در واقع همان صاحب برند است)، هم برای وب‌سایت منتشر کننده آن و هم برای مخاطبانی که آن را می‌خوانند مفید است. در ادامه به توضیح کاربردش برای هر یک از سه دسته ذکر شده یعنی برند تولید کننده، وب‌سایت منتشر کننده و بازدیدکننده خواهیم پرداخت.

  • کاربرد رپورتاژ خبری برای برند تولیدکننده

هر کسب‌وکاری که نسبت به تولید و انتشار Reportage اقدام کند، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و سودآور برای خود انجام داده‌است. در واقع، تولید آن یک سرمایه‌گذاری مطمئن در فرآیند برندینگ است. همه کسب‌وکارها یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند یا محصولی را به آن‌ها عرضه می‌کنند؛ بنابراین مهم است که آن کسب‌و‌کار در نظر مشتریان و مخاطبان خود معتبر شناخته شود. اعتبار همان صداقت و راستگویی یک محصول است. اعتبار میزان تخصص و تبحر در زمینه فعالیت است. اعتبار، همان چیزی است که در ذهن مردم و مخاطبان تحت عنوان برند ثبت می‌شود. فرض کنید شخصی که بسیار مورد اعتماد مشتریان‌تان است به آن‌ها توصیه کند تا از شما خرید کنند؛ به این صورت سیلی از مشتریان به سمت محصولات و خدمات شما روی خواهند آورد؛ کاربرد رپورتاژ آگهی هم همین است؛ به این صورت که یک سایت معتبر و شناخته شده از شما نام می‌برد و سیل مخاطبان را به سمت شما روانه می‌کند.

البته برندینگ تنها وجه سودآوری و فایده تولید ریپورتاژ‌های آگهی نیست. آن‌ها برای سئو سایت نیز بسیار موثر هستند. یکی از راه‌های بهبود کیفیت و ارزش سایت از نظر ربات‌های گوگل و افزایش رتبه در صفحه نتایج گوگل، خرید و انتشار رپورتاژ است؛ چرا که موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش مخاطبان وب‌سایت می‌شوند؛ به همین ترتیب فروش محصولات و خدمات یک برند نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

  • کاربرد ریپورتاژ آگهی برای وبسایت منتشر کننده آن

رپرتاژهای آگهی معمولا در وب‌سایت‌های خبری و سایت‌های پربازدید که ارزش و اعتبار خوبی دارند، منتشر می‌شود و انتشار محتوای خبری، برای این سایت‌ها از دو جنبه ارزش و سود به ارمغان می‌آورد: یکی سود مالی و دیگری ارزش محتوایی.

شما هم اگر با رپورتاژ آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که انتشار آن با هزینه همراه است. همان‌طور که گفته شد، سایت‌هایی که به عنوان مرجع انتشار مورد استفاده قرار می‌گیرند، سایت‌های مشهور و معتبر و پربازدید هستند که بازدیدکنندگان زیادی از صفحات آن‌ها بازدید می‌کنند. نرخ کلیک این سایت‌ها بسیار بالاست و به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، هزینه قابل توجهی در ازای انتشار محتوای تبلیغاتی سایر برندها دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر، رپرتاژهای خبری خود دارای ارزش محتوایی بوده و حاوی اطلاعاتی مفید و کاربردی برای بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت هستند؛ بنابراین انتشار آن‌ها به بهتر شدن و غنی‌تر شدن محتوای خود سایت و بیشتر شدن کاربران آن سایت نیز کمک می‌کند. همچنین، اگر از سوی یک برند معتبر منتشر شوند و در نهایت مخاطبان سایت از محصول یا خدمت معرفی شده در رپرتاژ رضایت داشته باشند، به اعتبار و محبوبیت سایت منتشر کننده نیز افزوده می‌شود.

  • کاربرد رپورتاژ آگهی برای بازدیدکنندگان

اما در نهایت به سراغ سود و کاربرد رپورتاژ برای خوانندگان و مخاطبان سایت خواهیم رفت. حقیقت این است که اگرچه خود تبلیغات در ذات خود و به تنهایی معمولا جذاب نیست، اما مردم اکثرا از محتوای تبلیغاتی آموزنده و کاربردی بسیار استقبال می‌کنند.

در واقع رپورتاژهای آگهی با محتوای ارزشمند خود، نکات و اطلاعاتی که در بر دارند، می‌توانند دانش و آگاهی مخاطبان را افزایش دهند و از این طریق به آن‌ها سود برسانند. یک ریپرتاژ با محتوای خوب و کاربردی می‌تواند به مخاطبان در انتخاب محصولات و خدمات بهتر کمک شایانی کند.

البته ناگفته نماند که محتوا باید درعین‌ حال که مفید و کاربردی است، برای مخاطب سرگرم‌کننده نیز باشد تا او را ترغیب کند که تا انتها این محتوا را مطالعه کند. موثرترین رپورتاژها، آن‌هایی هستند که دارای حالتی روایت‌گونه داشته باشند. اصطلاحا، یک آگهی خبری خوب و موفق، از فن «داستان‌گویی» به‌خوبی استفاده می‌کند.

دلیل دیگر تاثیرگذاری بالا، این است که در منابع معتبر و قابل‌اطمینان منتشر می‌شوند. سایت‌هایی که نسبت به انتشار آن‌ها اقدام می‌کنند، دارای جایگاهی مطمئن در میان مردم و مخاطبان خود هستند. این اعتبار به نوبه خود به محتواهای درون سایت، از جمله Reportage نیز منتقل می‌شود و خوانندگان، احساس می‌کنند که این محتوا قابل‌اعتماد است.

مزایا رپورتاژ آگهی

مزایای انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

احتمالا تا اینجای کار متوجه شدید که رپورتاژ آگهی چیست و چرا سایت‌ها اقدام به انتشار آن در فضای وب می‌کنند، اما پرسش اصلی این است که این مفهوم در کدام یک از ابعاد فعالیت یک کسب‌وکار در فضای آنلاین، موثر است؟ در واقع این مزایا را می‌توان از نگاه سئو و جذب مشتری بررسی کرد، زمان آن رسیده است که این دو عینک را بر چشم بزنیم و با برخی از تاثیرات فوق‌العاده این سبک تبلیغات در دنیای وب، آشنا شویم.

  • تاثیرات رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

به‌جرعت می‌توان گفت که اکثر سایت‌ها برای دیده‌شدن در موتو‌رهای جستجو نزد کاربران، به انتشار ریپورتاژ آگهی در رسانه‌‌های معتبر نیاز دارند، حالا نوبت آن است که با مهم‌ترین اثرات آن بر سئو سایت آشنا شوید:

  1. بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو
  2. رتبه گیری آسان‌تر در کلمات کلیدی هدف
  3. اثرگذاری سریع برای افزایش رتبه
  4. افزایش اعتبار سایت نزد گوگل
  5. ایجاد برندینگ برای سایت
  • مزایای ریپورتاژ برای جذب مشتری

زمانی که شما محتوای وب‌سایتتان را در قالب آگهی خبری، در یک سایت خبری منتشر می‌کنید، چنانچه متن خوب و مفیدی نوشته باشید، احتمال تبدیل‌شدن کاربران سایت میزبان به مشتریان دائمی کسب‌وکار شما به‌شدت بالاست، مهم‌ترین مزیت‌ها برای جذب کاربر هدفمند و پول‌ساز به شرح زیر است:

  1. ایجاد حس اعتماد
  2. انتقال کاربران از سایت میزبان به سایت شما
  3. احتمال بالای خرید کاربران
  4. آشنایی بیشتر کاربران با جزئیات خدمات و محصولات
  5.  نرخ کلیک بالا

چگونه یک رپورتاژ آگهی حرفه ای منتشر کنیم؟

بسیاری از وبمستران بعد از انتشار رپیورتاژ آگهی، نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آورند و تصور می‌کنند این بی‌نتیجه بودن به علت نداشتن قدرت کافی است! بی‌نتیجه بودن انتشار به‌خاطر عدم تسلط بر نکات مرتبط با داشتن یک کمپین آگهی موثر است، در ادامه ۳ تا از مهم‌ترین اصولی که می‌‌توانید باتوجه‌به آن‌ها ریپورتاژهای‌ خود را به معدن طلا برای رشد سایتتان تبدیل کنید، معرفی می‌شود.

  • با نوشتن اصولی رپورتاژ آگهی، سوخت آن را فول کنید

تولید محتوای درست و اصولی متن، اولین قدم برای داشتن یک کمپین حرفه‌ای و موفق است؛ بنابراین زمان نوشتن محتوای آگهی‌تان، 9 نکته زیر را فراموش نکنید.

  1. بیش از حد تبلیغاتی در نظر گرفتن محتوا ممنوع
  2. استفاده مناسب و درست از انکر تکست (Anchor Text)
  3. نوشتن مقدمه و جمع بندی جذاب
  4. استفاده از تیتر بندی داخل رپورتاژ
  5. استفاده از کلمات lsi و مرتبط با کلمات کلیدی هدف
  6. عنوان کردن نقاط قوت محصولات یا خدمات
  7. عدم ایجاد کیورد استافینگ در متن رپورتاژ
  8. توجه به پرسونای مخاطبان سایت میزبان زمان نوع نگارش
  9. استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط با کسب‌وکار
  •  تاریخچه انتشار رپورتاژ رقبایتان را زیرورو کنید!

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق انجام دهید، آنالیز دقیق فرآیند انتشار آن توسط رقبایتان است، برای این کار دامنه سایت‌ رقیبتان را با ابزار Ahref تحلیل کنید. با این کار شما می‌توانید به‌صورت دقیق با بهترین بازه زمانی انتشار، رسانه‌های معتبر برای انتشار، انکرتکست‌های موثرتر و … آشنا شوید.انکر تکست یا متن قلاب شده، متنی است که شما توسط آن به سایت خودتان لینک می‌دهید. 

البته تحلیل فرایند کار رقبا بخشی از کار است و نباید چشم‌بسته از آن‌ها پیروی کنید، آنالیز کار رقبا سرنخی به شما برای حرکت بهتر در مسیر انتشار رپرتاژ می‌دهد و در نهایت همه چیز به کسب‌وکار و شرایط وب‌سایت شما بستگی خواهد داشت.

با انواع انکر تکست در لینک سازی رپورتاژ آشنا شوید

  • داشتن استراتژی انتخاب انکر تکست و لینک سازی در رپیورتاژ را دست کم نگیرید

اصولا تعداد ۲ الی ۳ لینک در هر رپورتاژ آگهی مناسب است، البته این مورد به استراتژی سئو آف پیج شما و قوانین رسانه میزبان نیز بستگی دارد اما در کل اگر محدودیت زمانی در تعداد لینک‌ها نداشتید لازم نیست که صفحه رپورتاژ را با لینک خارجی پر کنید.

  • یک نکته کلیدی: انکرتکست‌های تکراری ممنوع!

این موضوع را فراموش نکنید که استفاده از انکرتکست‌های تکراری در زمان لینک دهی می‌تواند منجر به مشکوک شدن گوگل به محتوای شما شود، پس بهتر است از ترکیبات مختلفی مثل موارد زیر برای انکرتکست‌ ها کمک بگیرید:

  1. کلمه کلیدی هدف به صورت کامل
  2. برند+ کلمه کلیدی
  3. آدرس URL صفحه
  4. عبارات عمومی
  5. ترکیب کلمات کلیدی مختلف
  • انتخاب رسانه‌‌ مناسب، مهم‌ترین اصل موفقیت رپورتاژ شماست

بعد از بررسی دقیق فرآیند کار رقبا در مسیر انتشار و تولید بهترین محتوا، زمان انتخاب رسانه برای انتشار می‌رسد. برای این‌ کار نکات زیر را برای انتخاب بهترین و موثرترین رسانه جهت انتشار به‌خاطر بسپارید.

  1. مرتبط بودن موضوع
  2. اعتبار دامنه
  3. رتبه سیمیلار وب
  4. عدم داشتن فعالیت اسپم
  5. دامین آتوریتی مناسب
  6. پیج آتوریتی بالا
  7. ترافیک داشتن سایت میزبان

چه کنیم تا رپورتاژ خبری تاثیرگذاری بالایی داشته باشد؟

برای آن که رپورتاژ خبری شما تاثیرگذاری بالاتری داشته باشد، لازم است که نکات زیر را رعایت کنید:

  • در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن رپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.
  • از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب‌سایت شما مراجعه کند.
  • استفاده از متن روان فراموش نشود. از به کارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.
  • متن را نه بصورت تبلیغ، بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.
  • به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.
  • در متن نوشتار حتما به ویژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.
  • از عکس‌ها و فیلم‌های اختصاصی به همراه محتوای باکیفیت استفاده کنید.
  • استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید.
  • از لینک‌های مرتبط در متن رپورتاژ استفاده کنید.
  • به تعداد بک لینک‌ها توجه کنید. (به طور معمول بک لینک‌ها نباید از ۴ عدد بیشتر شود.)
  • متنی که برای محتوای ریپورتاژ آگهی اختصاص می‌دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
  • به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.
  • سعی کنید لینک‌های به کار برده شده، بصورت فالو باشد.

رپورتاژ آگهی یا بک لینک؟ مسئله این است!

احتمالا با واژه بک لینک در سئو آشنا هستید، زمانی که سایت‌های دیگر با کلمات مختلف به سایت شما لینک می‌دهند، در حقیقت شما بک لینک دریافت کرد‌ه‌اید. اما سوال اینجاست که آیا رپرتاژ آگهی همان بک لینک است یا اینکه بین این دو مفهوم در دنیای سئو و بهینه سازی سایت، تفاوت‌‌هایی وجود دارد؟

رپورتاژ و بک لینک یکی نیستند!

بک لینک‌ها شامل انکرتکست‌های دارای لینک خارجی به وب‌سایت شما هستند، اما رپورتاژ آگهی یک محتوای جامع و غنی است که حاوی لینک‌هایی به سایت شما نیز خواهد بود. یعنی می‌توان این‌گونه گفت که رپرتاژ آگهی یک بستر خوب برای قرار دادن بک لینک را برای شما فراهم می‌کند. همچنین برای اینکه درباره تفاوت بک لینک و رپورتاژ اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید مقاله فرق رپورتاژ آگهی و بک لینک را در تسمینو مطالعه کنید.

و اما پیشنهاد ما داشتن یک معجون خوشمزه از سئو خارجی است!

انتخاب بین انتشار رپورتاژ آگهی و خرید بک لینک در مسیر سئو خارجی سایت، ایده خوبی نیست! به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با کمک یک مشاور سئو حرفه‌ای از ترکیب بک لینک‌‌های مختلف و کمپین‌‌های رپرتاژ آگهی، یک استراتژی سئو خارجی حرفه‌ای را برای سایت‌تان ترسیم کنید تا احتمال موفقیت‌تان در آینده افزایش پیدا کند.

از چه سایت‌ هایی ریپورتاژ آگهی بخریم؟

حالا در این قسمت به طور کامل و جامع درباره شرایط یک سایت خوب برای خرید رپورتاژ صحبت خواهیم کرد. به طور کلی سایت‌هایی می‌توانند اقدام به فروش رپورتاژ آگهی کنند که دارای ویژگی‌های خاصی باشند. همچنین شما در هنگام خرید نمونه رپورتاژ آگهی می‌بایست به کلیه نکاتی که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم، توجه داشته باشید. به طور کلی ۴ فاکتور بسیار مهم در رابطه با انتخاب سایت وجود دارد:

  1. رتبه سیمیلار وب
  2. سن دامنه
  3. اتوریتی
  4. موضوع سایت

در ادامه درباره هر ۴ فاکتور مفصل صحبت خواهیم کرد:

  • رتبه سیمیلار وب

اولین نکته‌‌ای که باید مدنظر قرار دهید، رتبه سیمیلار وب سایت است. سیمیلار وب نام سایتی است که تمامی سایت‌هایی که در دنیا فعالیت دارند را با توجه به معیارهایی طبقه‌بندی می‌کند. این طبقه‌بندی را هم نسبت به کل جهان و هم نسبت به کشور مبدا تعیین می‌کند. به طور مثال رتبه سایت‌های ایرانی را هم در میان کل سایت‌های دنیا و هم در میان کل سایت‌های ایران نمایش می‌دهد.

رتبه سیمیلار وب

حالا به چه دلیل رتبه سیمیلار وب سایت مهم است؟ قطعا هرچه رتبه سیمیلار سایت کمتر باشد و به عدد یک نزدیک باشد، شرایط وب‌سایت مناسب‌تر است. به این دلیل که تحت این شرایط می‌دانیم که سایت مورد نظر دارای ترافیک و بازدید خوبی است.

بنابراین زمانی که رتبه سیمیلار وب سایت بهتر باشد، نشان دهنده این نکته است که بازدیدهای این سایت بیشتر است. به همین تناسب تعداد افراد بیشتری به رپورتاژ آگهی شما جذب خواهند شد. در این مرحله اگر در هنگام تولید رپورتاژ به مسائلی که گفته شد به درستی عمل کرده باشید، شاهد این موضوع خواهید بود که افراد بسیاری از طریق این سایت‌ها به سمت سایت شما روانه خواهند شد.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید رپورتاژ آگهی از سایت‌ها می بایست به آنها توجه داشت، سن دامنه است. قطعا هر چقدر که سن دامنه بیشتر باشد، نشان دهنده این نکته است که سایت مدت زمان طولانی در حال فعالیت بوده است.

هر چقدر سن دامنه سایت بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری برای سایت به همراه خواهد داشت. بسیاری از سایت‌هایی که مدت زمان طولانی از فعالیت آن گذشته، به نوعی تبدیل به برندی در ذهن مخاطبان شده‌اند. به بیانی دیگر می‌توان گفت که این نوع سایت‌ها، ریش سفید حساب شده و کاربران وفادار بیشتری خواهند داشت. این موضوع باعث خواهد شد تا مطالب رپرتاژ شما نیز در چنین وب‌سایت‌هایی بازخورد بیشتری به دست بیاورد. از لحاظ بک لینک گرفتن نیز سن دامنه بسیار تاثیرگذار است.

  • دامین اتوریتی

به طور کلی دو نوع اتوریتی داریم:

  1. دامین اتوریتی
  2. پیج اتوریتی

در میان این دو، دامین اتوریتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما برای درک اعتبار و شهرت یک سایت می‌بایست به دامین اتوریتی آن سایت توجه داشته باشید.دامین اتوریتی معیاری می‌باشد که توسط سایت MOZ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شاخص رتبه بندی این سایت‌ها بین ۰ تا ۱۰۰ است. که هر چه دامین اتوریتی یک سایت بالاتر باشد، نشان دهنده اعتبار و قدرت بیشتر آن سایت است.

شما برای اینکه بتوانید دامین اتوریتی یک سایت را مشاهده کنید، می‌بایست به سایت MOZ مراجعه کرده یا سایت‌هایی که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند را شناسایی کنید. به این شکل می‌توانید از رتبه دامین اتوریتی آن‌ها آگاه شوید.

دامین اتوریتی اعتبار دامنه و سایت را به طور کلی به شما نشان می‌دهد. در مقابل پیج اتوریتی تنها اعتبار یک صفحه از سایت را به شما نشان خواهد داد. در حقیقت تفاوت دامین اتوریتی و پیج اتوریتی، به این شکل تعریف می‌شود. با این حساب تاکید می‌شود که در هنگام انتخاب سایت برای خرید رپورتاژ آگهی، می‌بایست به دامین اتوریتی آن توجه داشته باشید.

نکته بعدی که لازم است به آن توجه داشته باشید، موضوع سایتی است که قصد خرید رپورتاژ از آن را دارید. این گزینه نسبت به گزینه‌های دیگر اهمیت کمتری دارد. به این دلیل که امکان دارد رپورتاژ آگهی شما در رابطه با یک سایت خاص و یک کسب و کار خاص باشد. در این صورت پیدا کردن سایتی که هم موضوع با سایت شما باشد و نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم را نیز داشته باشد، دشوار است.

بسیاری از سایت‌های قوی و معتبری که رپورتاژهای مناسب را می‌فروشند، در حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند. به این ترتیب شما می‌توانید با توجه به زمینه و موضوع نمونه رپورتاژ آگهی خود، دسته‌بندی مناسبی را انتخاب کنند. ولی اگر در رابطه با موضوع رپورتاژ  کسب و کار شما، سایت‌هایی با همان عناوین و یا موضوعاتی نزدیک به آن وجود دارد، بهتر است که رپورتاژ آگهی را از آن سایت‎ها خریداری کنید.

به طور کلی خرید رپورتاژ آگهی از سایت‌های معتبر و مناسب باعث می‌شود که شما بتوانید به سرعت به اهدافی که در رابطه با سایت خود داشتید، دست پیدا کنید. رپورتاژ آگهی از چند منظر بسیار مهم است. اولین دلیل این نکته است که رپورتاژ برای همیشه در آن سایت باقی می‌ماند و مانند تبلیغات مستقیم نیست که بعد از مدتی تعویض شود.

نکته بعدی در رابطه با رپورتاژ گرفتن بک لینک‌ های معتبر و بسیار تاثیرگذار برای سایت‌ شما است. در ضمن شما این فرصت را دارید تا در رسانه‌ای دیگر، اطلاعات کاملی از کسب و کار خود را ارائه دهید. از این روی می‌توان به جرأت گفت که تاثیر رپورتاژ آگهی، به مراتب طولانی مدت‌تر از آگهی و تبلیغات است.

پلتفرم حرفه‌ ای رپورتاژ آگهی

کمک از یک پلتفرم حرفه‌ ای، راز یک رپورتاژ موفق!

برای داشتن یک کمپین رپرتاژ آگهی موفق و حرفه‌ای جهت قدرت بخشیدن به سئو سایت و رسیدن به فروش بیشتر، پیشنهاد می‌شود از یک پلتفرم حرفه‌ای انتشار رپورتاژ مثل تسمینو کمک بگیرید. با این کار شما می‌‌توانید در زمان کوتاه، لیست کاملی از رسانه‌های مختلف منتشر کننده رپورتاژ را بررسی کنید و با مقایسه سیمیلار، آتوریتی، اسپم اسکور و تعداد لینک‌های خروجی مجاز هر رسانه، بهترین سایت را جهت انتشار رپورتاژ آگهی‌تان انتخاب کنید و یک معجزه را برای رشد سئو وب‌سایت‌‌تان رقم بزنید.

قیمت رپورتاژ آگهی چگونه مشخص می‌شود؟

در برخی موارد شما می‌توانید از رپورتاژ رایگان استفاده کنید. گاهی اوقات تعدادی از وب‌سایت‌ها با تعیین شرایط ویژه‌ای اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می‌کنند. ممکن است آن‌ها این خدمات رایگان را برای مدت زمان محدود و در جشنواره‌های معینی ارائه کنند و یا بعد از سفارشات متعدد نرخ تخفیفات را تا حدی بالا ببرند که رپورتاژ شما به صورت رایگان یا با هزینه بسیار اندک انتشار یابد. اما در بیشتر مواقع باید برای ثبت رپورتاژ آگهی، هزینه آن را پرداخت کنید. به‌طور کلی هزینه رپورتاژ آگهی در سایت‌های مختلف، متفاوت است. مواردی که در ایجاد این اختلاف قیمت نقش دارند شامل:

  • میزان اعتبار یک سایت: سایت‌های مختلف از درجه اعتبار متفاوتی برخوردار هستند. برخی از سایت‌ها بسیار مشهور هستند؛ لذا هزینه دریافتی آن‌ها برای رپورتاژ بیشتر خواهد بود..
  • اسپم اسکور: یک فاکتور است که با استفاده از آن می‌توان فعالیت‌های لینکی مجاز یک سایت را بررسی کرد. برای بررسی از امتیاز صفر تا صد استفاده می‌‎شود. هرچقدر این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، احتمال اسپم بودن سایت کم‌تر است؛ لذا هزینه رپورتاژ آگهی در آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • رتبه سیمیلار وب: یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت رپورتاژ آگهی نقش دارد، مربوط به رتبه سیمیلار وب آن است. رتبه سیمیلار نشانگر میزان ترافیک سایت است. زمانی که رتبه سیمیلار پایین باشد، یعنی سایت بازدید بالایی دارد؛ لذا برای درج آگهی در آن، هزینه بیشتری در مقایسه با سایت‌هایی با بیشترین رتبه سیمیلار وب دریافت می‌شود.

دلایل استفاده از ریپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژها اگر با توجه به اصول حرفه‌ای نوشته شوند و همچنین در سایت‌های معتبر انتشار داده شوند، می‌توانند مزیت‌های زیادی برای صاحبان کسب و کارها و همچنین وب‌سایت‌ها داشته باشد. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های رپورتاژ آگهی اشاره خواهیم کرد:

  • به واسطه رپورتاژ بیشتر دیده می‌شوید

از آنجا که رپورتاژ آگهی و خبری از جامعیت و فراگیری بالایی برخوردار است، به شما این امکان را می‌دهد که از کمپین‌های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده کنید. این کمپین‌ها می‌تواند سایت‌های پرترافیک و پرمخاطب، شبکه‌های مجازی، رسانه‌های مکتوب و… باشد. با توجه به گستردگی آن یک فرصت ایده‌آل برای شما است تا بتوانید آگهی خود را به دیگران برسانید و این سبب خواهد شد که بازدید از تبلیغات شما بیشتر شود و در نتیجه شما به هدف یا اهداف مورد نظر خود می‌رسید.

  • برای تمامی کسب و کارها مناسب است

مزیت مهم رپورتاژ برای یک سایت، این است که تمامی کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند و با توجه به اهدافی که دارند از ثبت رپورتاژ آگهی برای رسیدن به آن بهره ببرند. کسب و کار شما در هر درجه و مرحله‌ای که باشد، شما با استفاده از رپورتاژ آگهی می‌توانید در گسترش و رونق آن گام‌های مهمی را بردارید.

  • سبب برندسازی و افزایش اعتبار برند می‌شود

زمانی که شما محتوای مربوط به برند خودتان را در سایت‌ها، نشریات و کانال‌های پربازدید نشر می‌دهید، این سبب می‌شود که برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد و تداوم انتشار آن در کمپین‌های مختلف موجب اعتبارسازی برند خواهد شد.

  • سئوی سایت شما با رپورتاژ آگهی بهبود خواهد یافت

یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ آگهی که باعث محبوبیت بیش از پیش این روش تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌ها شده است، تاثیر آن بر سئوی وب‌سایت و بهبود آن است. رپورتاژ آگهی با دریافت بک لینک منجر به بهبود سئوی سایت و در نهایت ارتقای رتبه گوگل شما می‌شود. بدین ترتیب که با انتشار یک رپورتاژ در وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید، علاوه بر معرفی برند خود، از این سایت‌ها لینک دریافت می‌کنید. این دریافت لینک بدان معنی است که گوگل شما را به عنوان یک وب‌سایت معتبر و مطرح شناسایی کرده و به تدریج شاهد بهبود وضعیت سایت خود در نتایج گوگل خواهید بود.

  • یک ریپورتاژ خبری هرگز حذف نمی‌شود

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای رپیورتاژ آگهی که باعث محبوبیت آن در بین صاحبان مشاغل و کسب و کار شده است، دائمی بودن وضعیت انتشار آن است. شاید تا به امروز این موضوع که یک نمونه رپورتاژ آگهی که در یک سایت پربازدید منتشر می‌شود، هرگز از آن سایت حذف نخواهد شد را نمی‌دانستید.

به خصوص اگر محتوای مقاله‌ای که ارائه داده‌اید، جذاب و با کیفیت بوده و توانسته باشد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید. البته همیشه استثنا وجود دارد، اما بیشتر وب‌سایت‌ها، رپورتاژها را حذف نمی‌کنند. همین باعث می‌شود تا کاربران بیشتری با برند و محصولات شما آشنا شوند. پس زمان را هدر ندهید و برای ارتقای محبوبیت و شهرت برند خود، یک محتوای ایده‌آل تهیه و آن را در یکی از وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر کنید.

چقدر لازم است تا برای ریپورتاژ هزینه کنیم؟

ریپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که در حال حاضر از تاثیر فراوانی نیز برخوردار است. تاثیرگذاری رپرتاژ آگهی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی و همین‌طور هزینه مناسب آن در قیاس با این روش‌ها، می‌توان ثبت رپرتاژ آگهی را به عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های تبلیغات و جذب مخاطب در نظر گرفت.

البته توجه داشته باشید که برخی از سایت‌ها و کمپین‌ها وجود دارند که اقدام به درج رپورتاژ آگهی رایگان می‌کنند که شما می‌توانید از خدمات آن‌ها نیز استفاده کنید. اگر واقعا به دنبال رشد کسب و کار یا خدمات خود هستید، حتما بیشترین هزینه را برای رپورتاژ آگهی اختصاص دهید.

هزینه رپورتاژ کاملا بستگی به سختی و پر رقابت بودن حوزه مورد نظر شما و میزان بودجه‌ای که می‌توانید صرف کنید دارد. با داشتن یک استراتژی درست می‌توانید با هزینه بهینه بهترین نتیجه را از کمپین رپورتاژ آگهی خود بگیرید.

به دنبال وب سایت‌های ارزان برای درج ریپورتاژ آگهی نباشید!

بیشتر صاحبان وب‌سایت‌ها، به دنبال وب‌سایت‌های ارزان برای درج نمونه رپورتاژ هستند. لازم به ذکر است که این اقدام یک اشتباه محاسباتی فاحش است. اگر قصد افزایش رتبه وب‌سایت خود را دارید و می‌خواهید از طریق رپورتاژ این‌کار را انجام دهید، بهتر است در وب‌سایت‌هایی قوی رپورتاژ آگهی خود را ثبت نمایید. این گونه وب‌سایت‌ها از کیفیت و نظم بهتری برخوردار هستند و گوگل به این‌گونه وب‌سایت‌ها اهمیت بیشتری خواهد داد.

تسمینو
پلتفرم تسمینو

با تسمینو کمپین ریپورتاژ آگهی رویایی‌تان را خلق کنید!

در این مطلب، تلاش کردیم پاسخ کاملی برای پرسش رپورتاژ آگهی چیست را خدمت شما همراهان گرامی تسمینو ارائه دهیم. پیشنهاد می‌کنیم برای به دست آوردن رشد بهتر در فضای وب و دستیابی به مشتریان و سود بیشتر، خرید رپرتاژ آگهی به روش درست را در اولویت کارتان قرار دهید. همچنین تسمینو با ارائه رسانه‌‌های حرفه‌ای معتبر جهت انتشار رپورتاژ  آگهی در خدمت شما است، اگر به فکر راه اندازی یک کمپین موثر و کارآمد رپورتاژ جهت رسیدن به نتایج عالی در سایت‌تان هستید، روی کمک تسمینو جهت خریداری بهترین رپورتاژها حساب باز کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. خوشحال می‌شویم اگر نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همکاران ما در بخش پشتیبانی پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه و ارائه مشاوره کارآمد هستند. 

در تسمینو بخوانید :

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا