آموزش شیوه های لینک گذاری در اینستاگرام

لینک گذاری در استوری اینستاگرام یکی از ویژگی های جذاب و کاربردی تولید محتوا این شبکه اجتماعی محبوب است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بتوانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید و محصولات یا خدمات خود را به آن ها معرفی کنید. اکثر کسب و کراها از طریق شروع به بازاریابی و افزایش نرخ کلیک می کنند. اگر شما هم به فکر رشد کسب و کار خود هستید بهتر است از این روش استفاده نمایید. در ادامه آموزش لینک گذاری در اینستاگرام را برای شما خواهیم گذاشت.

چرا اینستاگرام بهترین گزینه برای تبلیغات و معرفی کسب و کارها می باشد؟

اگر مدیریت یک کسب‌وکار آنلاین را برعهده دارید، حتماً سایتی برای معرفی محصولات یا خدماتی خود دارید. در واقع شما برای فروش محصول یا خدمات در فضای آنلاین برای کاربران را به فرآیند خرید محصول دعوت کنید و این فرآیند در فضای اینترنت از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. البته منظور ما این نیست که تنها می‌توانید از طریق سایت محصول خود را بفروشید اما با استفاده از سایت می‌توانید فرآیند خرید را برای کاربران راحت‌تر کنید.

در نهایت فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید و از کسب‌وکار آنلاین خود لذت ببرید. از طرفی افزایش بازدیدکنندگان یک سایت از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران به شمار می‌رود! اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، باید بدانید در حال فعالیت در یکی از مهم‌ترین شبکه بازاریابی اینترنتی در ایران هستید. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین برای معرفی محصولات یا خدمات خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ دلیل آن هم استفاده تعداد زیادی از کاربران در اینستاگرام است و به راحتی می‌توانید به مخاطبان کسب‌وکار خود در ایران یا حتی خارج از ایران دسترسی داشته باشید.

چرا لینک گذاری در استوری اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام قابلیت‌های بسیار خوبی برای افزایش ترافیک سایت در اختیار شما قرار می‌دهد و به راحتی می‌توانید مخاطبان (که فالوورهای شما هستند!) را به سایت خود منتقل کنید. یکی از این قابلیت‌ها، قابلیت استفاده از لینک در استوری اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید کاربران به صورت مستقیم از استوری خود به سایت منتقل کنید.

لینک در استوری اینستاگرام و افزایش نرخ کلیک

با وجود آن که اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار محبوبی است و بازاریابان زیادی از آن استفاده می‌کنند، اما هنوز هم امکانات کاملی برای بازاریابان ندارد. مثلاً قرار دادن لینک قابل کلیک در پست‌های اینستاگرام می‌تواند بسیار مفید باشد اما برخلاف توییتر و فیسبوک در اینستاگرام وجود ندارد.

راه‌کارهایی برای افزایش نرخ کلیک لینک در استوری اینستاگرام

یکی از اشتباهات رایج بازاریابان در اینستاگرام، استفاده بیش از حد لینک گذاری در استوری اینستاگرام است و همین مسئله سبب می‌شود تا نرخ کلیک تا حد زیادی کاهش پیدا کند. بازاریابان باید تنها در استوری‌های مهم که لینک آن برای کاربران مفید و ارزشمند است از قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استفاده کنند. در ادامه به بررسی چند راه‌کار ارزشمند و خلاقانه می‌پردازیم که با استفاده از آن می‌توانید نرخ کلیک لینک‌های استوری خود را افزایش دهید:

هدایت کاربران برای مشاهده پست‌های جدید سایت

یکی از ارزشمندترین لینک‌هایی که که برای کاربران هم مفید است، لینک پست‌های جدید سایت است! با استفاده از لینک پست‌های خود و اشتراک‌گذاری آن در استوری‌ها می‌توانید کاربران زیادی را به سایت خود هدایت کنید. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که نظر کاربران را جلب می‌کند، نرخ کلیک شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین باید توجه داشته باشید که نحوه توزیع محتوا و درخواست شما از کاربران برای خواندن آن پست بسیار مهم است. اگر نتوانید به خوبی پست موردنظر را ارائه کنید، کاربران کمی بر روی لینک استوری کلیک می‌کنند.

همچنین می‌توانید یک پست جذاب و حرفه‌ای در رابطه با پست وبلاگ خود بر روی صفحه اینستاگرامتان منتشر کنید تا کاربرانی که پست‌ها را می‌بینند هم از آن پست استفاده کنند. در پست خود می‌توانید به کاربران بگویید لینک گذاری پست سایت شما در بخش استوری اینستاگرام قابل کلیک است و به راحتی می‌توانند محتوای موردنظر را بخوانند. مسئله مهم دیگر این است که توضیحات کپشن باید خلاصه کوتاهی از محتوای تولید شده در سایت باشد تا کاربر بداند آن محتوا حاوی چه مطالبی است!

لینک گذاری برابر است با تبلیغ محصولات یا ارائه خدمات

اینستاگرام یک شبکه بسیار عالی برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود است! به خصوص اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، به راحتی می‌توانید فروش خوبی را تجربه کنید. اگر محصول یا خدماتی در سایت خود دارید و می‌خواهید از طریق اینستاگرام آن را بازاریابی کنید، کافی است لینک صفحه خرید آن محصول را در یک استوری که شامل تصاویر و توضیحات آن محصول می‌شود، قرار دهید.

در این صورت کاربران اطلاعات محصول را می‌خوانند و در صورت نیاز مستقیم وارد سایت شما می‌شوند و آن محصول را خریداری می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که محصول نباید بیش از حد تبلیغ شود! کاربران در صفحه اینستاگرام شما به دنبال محتوای ارزشمند و مفید هستند و اگر بخواهید دائماً محصول خود را تبلیغ کنید، پس از مدت فالوورهای واقعی شما ریزش زیادی پیدا می‌کنند.

بنابراین هدف اول شما باید دادن اطلاعات مفید به کاربران باشد و در مرحله بعدی می‌توانید محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید. اگر بیشتر لینک گذاری های شما در اینستاگرام محتوای مفید و ارزشمند به کاربران ارائه کند، کاربر حس نمی‌کند که با هربار کلیک بر روی لینک‌های استوری وارد صفحه خرید یک محصول می‌شود. بنابراین همیشه به شما اعتماد دارد و این مسئله نه تنها بر روی نرخ کلیک تاثیر دارد، بلکه نرخ فروش شما را هم افزایش می‌دهد.

اگر قصد دارید یک فروش موفق برای محصولات جدید خود را تجربه کنید، کافی است راه قبلی را پیش بگیرید و اطلاعات ارزشمند به کاربران ارائه کنید. در میان محتوای ارزشمند خود می‌توانید محصول یا خدمات جدید خود را هم تبلیغ کنید و فروش بهتری داشته باشید.

هدایت کاربران برای مشاهده دوره های آموزشی

برخی استوری‌ها حاوی محتوای ارزشمند هستند اما زمان استوری برای مشاهده کامل آن کم است. البته در حال حاضر به لطف IGtv اینستاگرام به راحتی می‌توانید ویدئوهای طولانی خود را هم آپلود کنید اما باز هم محدودیت دارید!

چطور در اینستاگرام لینک بگذرایم؟

لینک گذاری در استوری‌های اینستاگرام به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند کاربران را مستقیماً به صفحه خاصی از سایت خود منتقل کنند. مثلاً فرض کنید در یک استوری جدید‌ترین محصول یا خدمات کسب‌وکار خود را معرفی می‌کنید و می‌خواهید کاربران آن را خریداری کنند! به کمک قرار دادن لینک صفحه خرید آن محصول یا خدمات می‌توانید کاربران را به صفحه همان محصول منتقل کنید و کاربر خود را مستقیم به مشتری تبدیل کنید. اینستاگرام به برخی از حساب‌های کاربری خود اجازه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را می‌دهد.

اگر صفحه اینستاگرام شما تجاری است و بیش از ۱۰,۰۰۰ دنبال‌کننده دارید، این قابلیت برای شما فعال است. اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما کمتر است، با روش‌های مختلف می‌توانید تعداد آن‌ها را به ۱۰,۰۰۰ نفر برسانید و سپس از این قابلیت استفاده کنید.

البته پیشنهاد می‌کنم حتماً از روش‌های صحیح برای جذب دنبال‌کننده واقعی استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان هدف خود را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید؛ امکان خرید کاربرانی که مخاطب هدف کسب‌وکارتان نیستنند، تقریباً صفر است! بنابراین تنها از روش‌هایی که منجر به افزایش فالوورهای واقعی و هدفمند می‌شود استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم مقاله افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام را بخوانید و از روش‌های آن برای جذب فالوور واقعی استفاده کنید.

این قانون در گذشته کاربرد داشت و اکنون اکانت های بیزینسی با داشتن فالور کمتر از 10 هزار فالور نیز می توانند لینک سایت یا شبکه های اجتماعی دیگر را داخل استوری بگذارند.

برای اضافه کردن لینک اینستاگرام تنها کافی است شرایط بالا را داشته باشید و سه مرحله بسیار ساده را طی کنید. این ۳ مرحله عبارتند از:

مرحله اول) استوری بگذارید

در مرحله اول باید وارد استوری اینستاگرام شوید و استوری خود را ایجاد کنید؛ یعنی یک عکس بگیرید یا به کمک بالا کشیدن صفحه از عکس‌ها یا ویدئوهای گالری موبایل خود استفاده کنید. پس از انتخاب عکس یا فیلم موردنظر وارد بخش بعدی خواهید شد که می‌توانید لینک خود را اضافه کنید.

مرحله دوم) لینک خود را به استوری اینستاگرام اضافه کنید!

در این بخش آیکنی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید لینک موردنظر خود را درج کنید. با کلیک بر روی این آیکن وارد صفحه دیگری خواهید شد:

در بخش URL می‌توانید لینک صفحه موردنظر خود را وارد کنید؛ توجه داشته باشید که این صفحه مرتبط با استوری شما باشد! مثلاً اگر تصویر یک کوله پشتی را در استوری خود قرار داده‌اید که در فروشگاه خود آن را موجود دارید، باید لینک خرید آن را در اختیار کاربران قرار دهید تا بتوانند خریداری کنند.

همچنین استوری شما می‌تواند یک آموزش منتشرشده در سایت باشد که می‌توانید لینک صفحه آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. پس از قرار دادن لینک سایت خود در این بخش کافی است بر روی تیک سمت راست کلیک کنید تا لینک شما بر روی استوری قرار بگیرد.

یک نکته مهم! اگر آنالیز لینک برای شما مهم است و می‌خواهید نرخ تبدیل را اندازه‌گیری کنید، باید از لینکی استفاده کنید که بتوانید آن را تحلیل کنید. مثلاً می‌توانید از لینک‌های سرویس گوگل آنالیز یا سایت Bit.ly استفاده کنید تا بتوانید تعداد کلیک کاربر بر روی لینک استوری اینستاگرام را ببینید.

هنگامی که شما لینک گذاری در اینستاگرام را به درستی انجام داده باشید، بک‌گراند آیکن لینک به رنگ سفید تغییر می‌کند و این نشان‌دهنده داشتن لینک در استوری شما است. همچنین باید توجه داشته باشید که در هر استوری تنها یک لینک می‌توانید قرار دهید و برای قرار دادن چندین لینک، باید چندین استوری منتشر کنید.

مرحله سوم) جزئیات استوری خود را قرار دهید!

در مرحله بعد می‌توانید جزئیات دیگری نظیر متن یا استیکر را به استوری خود اضافه کنید. اگر لینک شما مهم است و می‌خواهید نرخ تبدیل بالایی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم در استوری خود به کاربران بگویید که چرا باید بر روی لینک در استوری اینستاگرام کلیک کنند؟ مثلاً می‌توانید به آن‌ها بگویید برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنند یا با کلیک بر روی See more وارد سایت شما شوند.

جمع بندی

با لینک گذاری در اینستاگرام می توانید نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید و مخاطبان بیشتری به سمت سایت خود هدایت کنید. در این مقاله نحوه لینک گذاری در اینستاگرام را آموزش دادیم تا بتوانید به راحتی لینک محصولات و خدمات خود را داخل اینستاگرام قرار دهید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشید.

منبع

خروج از نسخه موبایل