دیجیتال مارکتینگسئوسایت فروشگاهی

پاپ آپ باید کاربر را جذب کند + ایده های نوشتن یک پاپ‌آپ عالی

پاپ آپ نوعی تبلیغات است که باعث افزایش مخاطبان می شود. برای اینکه بتوانید پاپ آپ مناسبی بنویسید باید از ایده های ناب استفاده کنید. اگر بتوانید از ایده های جذاب برای پاپ آپ استفاده کنید کار شما بسیار آسان تر خواهد بود چرا که می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. شیوه‌ی نوشتن پاپ‌آپ یکی از تکنیک های فوق العاده سئو و دیجیتال مارکتینگ است. در این مقاله بهترین ایده هایی که برای نوشتن پاپ آپ وجود دارد را به شما معرفی می کنیم؛ بنابراین از شما دعوت می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

ایده هایی برای نوشتن پاپ آپ مناسب

چگونه قسمتی از بودجه‌ای که صرف تبلیغات دیجیتالی کرده‌اید را جبران کنید؟ چگونه سرنخ‌های بیشتری به‌ دست بیاوریم؟ اگر در زمینه تولید سرنخ فعالیت می‌کنید و از افزونه پاپ آپ خروج استفاده نمی‌کنید، در هر ثانیه سرنخ‌های بسیاری را از دست می‌دهید. افزونه پاپ آپ خروج با هدف ایجاد وقفه و جلوگیری از خروج بازدیدکنندگان وبسایت یا صفحه فرود شما طراحی می‌شود. آن می‌تواند آخرین تلاش و فرصت برای گرفتن آدرس ایمیل بازدیدکنندگان و یا دادن یک پیشنهاد عالی به آن‌ها باشد.

تخفیفات ویژه را جدی بگیرید

اگر برای پیشنهاد ویژه خود ضرب‌العجل قرار دهید (به‌ طور مثال: این تخفیف ساعت 12:00 امشب به پایان می‌رسد.) حس فوریت ایجاد می‌کند. در بهترین حالت بازدیدکننده از خود می‌پرسد که «آیا بهتر نیست که این خرید را قبل از پایان یافتن تخفیف انجام دهم؟»

اگر بازدیدکننده بداند که این تخفیف و پیشنهاد فردا به اتمام خواهد رسید، رها کردن سبد خرید و یا خروج از وبسایت پیش از پذیرفتن دریافت یک منبع رایگان، سخت‌تر خواهد بود.

بخوانید
رضایت مشتری تضمین کننده موفقیت کسب و کار شماست

در پاپ آپ پیشنهاد عضویت بدهید

به کاربردن واژه «عضویت» حس دسترسی و بخشی از یک گروه بودن را القا می‌کند و این‌ که بتوانیم عضوی از چیزی باشیم به ما حس تعلق داشتن می‌دهد. همه‌ ما دوست داریم که لحاظ شویم، این‌طور نیست؟

با عضویت در خبرنامه Later شما یکی از 600 هزار دنبال‌کننده دیگر خواهید بود که بهترین محتوای رسانه‌‌های اجتماعی در وب را دریافت می‌کنید.

یک سرنخ ارائه دهید

تبادل هدف شما و آن‌چه مورد نظر شما است همیشه واضح نخواهد بود و درست نیست اگر تصور کنیم که بازدیدکننده به‌طور دقیق می‌داند که شما از او چه می‌خواهید. پس اندکی به آن‌ها کمک کنید. به‌طور مثال یک فلش جهت‌دار راهنما به قسمتی که می‌خواهید توجه بر آن معطوف شود اضافه کنید. به قسمتی از فرم و یا دکمه دعوت به اقدام اشاره کنید تا نگاه بازدیدکننده به آن سو متمایل شود.

جف بولاس از یک فلش راهنمایی‌کننده در افزونه پاپ آپ خروج استفاده کرده است که نگاه بیننده را به قسمت پایینی فرم متمایل می‌کند.

قالب رایگان ارائه دهید

یک منبع یا قالب رایگان ابزاری مناسب برای جذب سرنخ در اغلب وبسایت‌ها است. طراحان، نویسندگان و یا بازاریابان می‌توانند از منابع مفید استفاده کرده تا پروژه‌های خود را شروع و یا با سرعت بیشتری پیش ببرند. قالب‌هایی مانند مدل‌های فتوشاپ، ایمیل‌های پیش نوشته‌شده، افزونه‌های از پیش کدنویسی شده و غیره نمونه‌هایی هستند که می‌توانند بازدیدکنندگان شما را مجاب کرده تا آدرس ایمیل خود را پیش از خروج از وبسایت در اختیار شما قرار دهند.

از کتاب الکترونیکی کمک بگیرید

یک کتاب الکترونیک با محتوای با ارزش، اگر به درستی تهیه شود منبعی فوق‌العاده است و می‌تواند کم‌‌هزینه‌ترین ابزار جذب سرنخ باشد. در درجه اول آیا کمپانی شما به صورت جدی و فعال در یک بلاگ فعالیت دارد؟

ایده های نوشتن پاپ آپ

اگر جواب مثبت است، شما از قبل قسمت عمده کار را انجام داده‌اید. تمام محتوایی که قبلاً ترافیک بالایی برای شما ایجاد کردند و یا به‌ طور گسترده به اشتراک گذاشته شدند را جمع‌آوری کنید و تحت یک عنوان واحد سازمان‌‌دهی کنید. سپس یک جلد کتاب طراحی کنید و حالا شما اولین کتاب الکترونیک خود را تولید کرده‌اید.

بخوانید
اسکیما چیست؟ چگونه اسکیما بزنیم؟

کارشناسان تبلیغ در شرکت AdEspresso تمام محتوای تبلیغاتی توییتر خود را جمع‌آوری و در یک منبع واحد به نام «500 نمونه آگهی در توییتر که به شما ایده می‌دهد» ادغام کردند. یک کتاب الکترونیک با محتوا و اطلاعات ارزشمند قطعاً می‌تواند به آدرس ایمیل هر بازدیدکننده‌ای پیش از خروج از وبسایت دسترسی پیدا کند.

هنگام استفاده از پاپ آپ از کاربر بخواهید که کاری را انجام دهد

دعوت به اقدام مزیت‌ محور به سوالات «چرا باید پیشنهاد شما برای بیننده اهمیت داشته باشد؟ و مزیت این پیشنهاد چیست؟« پاسخ می‌دهد.

به‌کارگیری دعوت به اقدام مزیت‌محور اشاره به یک پاداش یا پایان یک مشکل برای بیننده دارد. با استفاده از آن در ببینده حس دریافت یک پاداش یا مزیت را ایجاد کنید.

مثال:

«به کسب‌وکار من رونق بده»، «50 درصد به نفع من»، «نمونه رایگان دریافت کنید.»

عمل به وعده‌ِی داده شده در هنگام پیشنهاد دادن مهم‌ترین مسئله است. بازدیدکنندگان می‌خواهند بدانند که در آستانه به‌ دست آوردن چه چیزی قرار دارند. ابهام و معما دشمن تبدیل یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل است. به‌ طور واضح بیان کنید که کاربر پس از استفاده از دکمه دعوت به اقدام عمل‌ محور چه چیزی را به‌ دست می‌آورد.

متن یا نوشته شما باید با پیشنهادی که ارائه می‌دهید همخوانی داشته باشند. واضح و دقیق باشید تا تردید و حساسیت بیننده را از بین ببرید.

مثال:

  • پیشنهاد یک کتاب الکترونیک رایگان. دعوت به اقدام: کتاب الکترونیک رایگان را دریافت کنید.
  • پیشنهاد یک تست رایگان. دعوت به اقدام: تست رایگان را شروع کنید.
  • پیشنهاد یک تخفیف. دعوت به اقدام: دریافت 10% تخفیف
بخوانید
وبلاگ نویسی چیست؟ + روش‌های کسب درآمد از وبلاگ

از کد تخفیف استفاده کنید

پیشنهاد یک تخفیف به مشتریانی که در حال ترک وبسایت شما و یا رها کردن سبد خرید خود هستند می‌تواد ابزار قدرتمندی برای توجیه آن‌ها باشد. به این تخفیف کوچک به‌عنوان آخرین تلاش برای دستیابی به یک فروش و یا از دست دادن آن به کل فکر کنید.

دادن پیشنهاد ویژه به مشتریان

زمانی که بازدیدکننده در حال ترک وبسایت شما است، کد تخفیف را دیده و خرید خود را به اتمام می‌رساند. در نمونه پایین وبسایت Behappy.me به بازدیدگنندگان 10% تخفیف در اولین خرید قبل از خروج از وبسایت ارائه می‌دهد.

از پیشنهاد ویژه مبدا استفاده کنید

یک پیشنهاد ویژه مبدا، پیشنهادی است که مربوط به مبدا بازدیدکننده است. برای مثال، یک پیشنهاد ویژه برای تمامی طرفداران شما که از فیسبوک مراجعه کردند و و یک پیشنهاد متفاوت برای مراجعه کنندگانی که از توییتر و یا وبسایت همکار آن مراجعه کردند، دارید. هر چقدر که پیشنهادتان را بیشتر شخصی‌سازی کنید، تبدیل‌ها بالاتر خواهند رفت.

پاپ آپ مناسب باید به مخاطب قدرت انتخاب دهد

افزونه پاپ آپ خروج همیشه نباید یک پیشنهاد ویژه را نمایش دهد بلکه می‌توان از آن به‌ عنوان ابزاری برای پیمایش بیشتر استفاده کرد. به‌ طور مثال اگر بازدیدکننده از طریق نتایج جستجوی گوگل وارد یک صفحه وبسایت می‌شود، این می‌تواند یک چالش پیمایشی برای او باشد. تنها یک پست برای او به نمایش درآمده است و پس از یافتن آن چه در جستجویش است، وبسایت را ترک می‌کند.

یک پاپ آپ خروج می‌تواند از رفتن او به وسیله هدایتش به یک موضوع مورد علاقه دیگر جلوگیری کند. در نمونه پایین بازدیدکنندگان متقاعد می‌شوند که با دنبال کردن یکی از سه موضوع پیشنهادی، بازدید بیشتری از وبسایت داشته باشند.

بخوانید
تولید محتوا چیست؟ چگونه تولید محتوا کنیم؟

از ارقام و داده‌ها استفاده کنید

ارقام بزرگ و داده‌های عینی ابزاری قدرتمند هستند. قرار دادن ارقام بزرگ در عنوان و یا متن اصلی، خودبه‌خود توجه را جلب می‌کند. هرگاه از ارقام و داده‌ها در حمایت از پیشنهاد خود استفاده کنید، ارتباط موثرتری به وجود خواهد آمد. 20 هزار بازاریاب دیجیتال در حال‌ حاضر خبرنامه‌ی Convince & Convert را دریافت می‌کنند. شما چطور؟ آیا آن را دریافت می‌کنید؟ ارقام بزرگ به همراه یک تیتر درشت و خوانا توجه را به خود جلب می‌کند و حتی اگر بازدیدکننده گزینه خیر را انتخاب کند، او متن را خوانده و از این فروش آگاه است.

حتوای پاپ آپ بهتر است که شوکه کننده باشد

شاید همه طرفدار دعوت به اقدام منفی نباشد. گاهی وقت‌ها ممکن است متن نوشته شده کمی اغراق‌آمیز ‌شود. در یک دعوت به اقدام منفی کارآمد است کاربر باید گزینه‌ای را انتخاب کند، به‌ طور مثال بله، با پیشنهاد شما موافقم و یا خیر، برای من اهمیتی ندارد. نکته مهم این است که یک گزینه باید انتخاب شود.

تبیلغات پاپ آپی ممنوع

هدف استفاده از ادبیات منفی متقاعد کردن خواننده به پذیرش پیشنهاد شما است. در نمونه پایین گزینه‌های ارائه شده به کاربر عبارتند از «بله، ثبت‌نام می‌کنم» و «خیر، من از پس‌انداز کردن متنفرم». این ادبیات، تنفر بالای مردم از ضرر کردن را مورد خطاب قرار می‌دهد. از آن‌جایی که مردم تا جای ممکن به دنبال پس‌انداز پول خود هستند بنابراین گزینه بله برای آ‌ن‌ها واضح‌تر و معنادار‌تر خواهد بود.

تصویری از محصول ایجاد کنید

ضمیمه کردن تصویری از محصول (به‌ طور مثال جلد یک کتاب الکترونیک) پیشنهاد شما را جذاب‌تر خواهد کرد. دسترسی به ایمیل یک خواننده کار چندان آسانی نیست پس کمک گرفتن از جلوه‌های بصری پیشنهاد شما را ملموس‌تر خواهد کرد. تا حد امکان تصاویری را بگنجانید تا میزان نوشته‌ای که خواننده مجبور به خواندن آن است کمتر گردد.

بخوانید
آموزش طراحی سایت با وردپرس

یک نمودار پیشرفت بسازید

زمانی که یک بازدیدکننده، پیشنهادی که در افزونه پاپ آپ خروج مطرح کرده‌اید را می‌پذیرد در واقع بر روی این پیشنهاد سرمایه‌گذاری می‌کند. یک نوار پیشرفت که تا 50 درصد کامل شده است می‌تواند اثر زی‌گارنیک را تحریک ‌کند. این اثر عبارت است از حس ناخوشایندی که شخص از ناتمام رها کردن یک کار دارد.

نوار پیشرفت ببیننده را متقاعد می‌کند فرآیندی را که شروع کرده است را به اتمام برساند. در نمونه پایین، بیننده مشاهده می‌کند که در نیمه‌ی راه است و تنها یک گام دیگر تا دریافت جایزه باقی مانده است.

جمع بندی

در این مقاله بهرتین ایده ها برای نوشتن پاپ آپ مناسب را به شما معرفی کردیم. استفاده از این ایده های جذبا به شما کمک خواهد کرد که بتوانید پاپ آپ هایی جذاب و ترغیب کننده بنویسید و از ان ها برای جذب مخطابان بیشتر استفاده کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا