آموزشدیجیتال مارکتینگ

نحوه ثبت لوکیشن در گوگل مپ با گوشی و کامپیوتر

تصور کنید نام یک شرکت را در گوگل جست و جو می‌کنید؛ اما هیچ آدرس و شماره تماسی از آن در اینترنت وجود ندارد. چقدر احتمال دارد که برای همکاری یا خرید به چنین جایی اعتماد کنید؟ شما را نمی‌دانم، اما من ترجیح می‌دهم سراغ شرکت‌هایی بروم که آدرس و شماره تلفن دقیقی از آن‌ها در اختیارم باشد. ثبت لوکیشن در گوگل مپ، باعث اعتباربخشی به برند شما خواهد شد. همچنین، در صورتی که افراد نیاز به مراجعه به شرکت شما داشته باشند، با این نوع آدرس راحت‌تر می‌توانند مسیریابی کنند.

در این مقاله از تسمینو، به شما می‌آموزیم که کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. همچنین، به شما خواهیم گفت که با انجام این کار، چه مزایایی را برای برند خود کسب می‌کنید. با ما همراه باشید.

Google maps و کاربرد آن

احتمالا نام گوگل مپ را با آدرس یابی در خیابان‌های پر پیچ و خم به یاد بیاورید. این پلتفرم قدیمی گوگل، در سرتاسر جهان برای یافتن مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها درباره این پلتفرم، این است که ثبت لوکیشن در گوگل مپ توسط کاربران صورت می‌گیرد. در واقع این برنامه، کاملا تعاملی است و شما می‌توانید مکان‌های مختلف را به آن اضافه کنید یا در صورت وجود اطلاعات غلط درباره یک مکان، آن را گزارش دهید.

google maps

اگرچه این اپلیکشن، بیشتر برای مکان‌یابی به کار برده می‌شود، اما کاربردهای آن محدود به این مورد نیست. Google maps، در نسخه‌های وب، اندروید و آیفون در دسترس کاربران قرار دارد و می‌تواند در موارد زیر استفاده شود:

  • اشتراک‌گذاری موقعیت خود به صورت آنلاین با دیگران
  • افزودن مکان‌های مختلف به لیست علاقمندی‌ها
  • مشاهده عکس یک مکان (در صورت وجود داده‌های قبلی)
  • امکان تماشای سه بعدی یک موقعیت جغرافیایی
  • پشتیبانی از دستورات صوتی و قابلیت استفاده در رانندگی
  • تعیین مسافت و فاصله زمانی دقیق بین دو نقطه
  • نمایش مسیرهای نزدیک‌تر و خلوت‌تر و میزان ترافیک مسیرها
بخوانید
لینک سازی داخلی روشی بسیار قدرتمند برای تقویت سایت خبری و فروشگاهی

چگونه یک مکان را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

همانگونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، شما می‌توانید به عنوان کاربران Google maps، می‌توانید در این پلتفرم آدرس جدیدی ثبت کنید یا آدرس‌های قبلی را تغییر دهید. اگر صاحب یک برند هستید،‌ بهتر است نام آن را در گوگل مپ ثبت نمایید تا اعتبار شما نزد مشتریانتان بیشتر شود. با این کار، دسترسی کاربران به شما بهتر و سریع‌تر خواهد شد و راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ با کامپیوتر

برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ با استفاده از کامپیوتر، باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- در قدم نخست، پیش از هر کاری یک اکانت جیمیل برای خود بسازید. اگر از قبل یک اکانت دارید، وارد آن شوید تا بتوانید از گوگل مپ استفاده کنید.

۲- وارد سایت Google maps به آدرس https://www.google.com/maps شوید.

۳- از قسمت بالایی صفحه، بخش Search Google Maps را انتخاب نمایید و موقعیت مکانی موردنظرتان را جست و جو کنید. سعی کنید شهر، خیابان و تمام جزییات آدرس را مشخص کنید.

ثبت مکان روی گوگل مپ

۴- نام خیابان، کوچه و قسمت مورد نظرتان را جستجو نمایید یا روی آن راست کلیک کنید. از بین گزینه‌های موجود، مورد Add a missing place را انتخاب نمایید.

۵- با انتخاب این گزینه، فیلدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد اطلاعات موردنظرتان را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر خواهد بود:

  • نام مکان مورد نظر شما (مانند اسم شرکت، فروشگاه و…) در بخش Name
  • نوع فعالیت مجموعه (مانند رستوران، آموزشی، ورزشی و…) در قسمت Category
  • آدرس کلی و جزیی مجموعه به صورت دقیق در بخش Located Whitin
  • تعیین روزهای تعطیل و غیرتعطیل و ساعات فعالیت مجموعه از بخش Hours
  • اطلاعات تماس مانند تلفن، ایمیل و آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی در بخش Contact
  • مشخص کردن زمان دقیق شروع به کار مجموعه در قسمت Opening Date
  • افزودن تصاویر مرتبط با مجموعه و ثبت آن‌ها روی پروفایل آدرس
بخوانید
با شناخت تبلیغات و روش‌های آن، تبلیغات خود را هدفمند کنید

۶- پس از طی کردن مراحل بالا، گزینه Submit را بزنید تا آدرس شما ثبت شود. توجه داشته باشید که برخی اطلاعات مانند زمان بازگشایی یا تصاویر، ضروری نیستند، اما می‌توانند در نتایج جست و جو به کاربران شما بیشتر کمک کنند.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

آیا برای ثبت لوکیشن در گوگل مپ با موبایل، باید روند متفاوتی را طی کنیم؟ جواب این سوال منفی است! تنها تفاوتی که میان روند کار با گوگل مپ در گوشی‌های همراه و کامپیوتر وجود دارد، این است که در گوشی می‌توانید از اپلیکیشن Maps استفاده کنید. این فرآیند در سیستم عامل اندروید و IOS تفاوتی ندارد.

برای این کار، ابتدا اکانت گوگل خود را روی گوشی هوشمندتان فعالسازی کنید. اگر اکانت ندارید، حتما یکی برای خود بسازید زیرا برای ثبت آدرس در گوگل مپ به آن نیاز خواهید داشت. پس از انجام مراحل اولیه، وارد اپلیکیشن Google Maps شوید و مراحل ثبت لوکیشن در گوگل مپ را همانگونه که در بخش کامپیوتر توضیح دادیم پیش ببرید.

هنگام استفاده از گوشی برای ثبت موقعیت مکانی، دقت بیشتری به خرج دهید؛ زیرا در این روش احتمال خطا در ثبت موقعیت دقیق بیشتر می‌شود. همچنین، بهتر است هنگام ثبت موقعیت، VPN خود را نیز خاموش کنید تا مشکلی در روند ثبت پیش نیاید.

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

سوالی که برای بسیاری از صاحبان کسب و کار پیش می‌آید، این است که ثبت موقعیت مکانی روی گوگل چه فایده‌ای دارد؟ خصوصا کسانی که برند شناخته شده‌ای در یک موقعیت جغرافیایی خاص دارند، این کار را کاملا غیر ضروری می‌دانند. تصور کنید شما سال‌هاست صاحب یک آرایشگاه بزرگ در شهری با جمعیت متوسط هستید و از طریق تبلیغات دهان به دهان، شهرت خوبی به دست آورده‌اید. دیگر چه نیازی هست که اطلاعات تماس یا آدرستان روی اینترنت باشد؟ اشتباه نکنید! زیرا ثبت مکان، تنها برای پیدا کردن آدرس شما نیست.

بخوانید
سئو کلاه سیاه؛ مناسب برای کلاهبرداران!

ثبت لوکیشن در گوگل مپ

با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، می‌توانید در نتایج جست و جوهای ارگانیک، خصوصا در جست و جوهای مکان محور، رتبه بهتری به دست آورید. این موضوع به شما کمک می‌کند که مخاطبان بیشتری را مورد هدف قرار دهید؛ مثلا افرادی که تازه به محله شما آمده‌اند یا افرادی که در شهرهای نزدیک به شما زندگی می‌کنند.

تصور کنید کاربری در گوگل، عبارت «آرایشگاه در شهر همدان» را جست و جو می‌کند. طبیعتا مکان‌هایی شانس دیده شدن بیشتر را دارند، که اطلاعات آن‌ها در Google maps کامل و دقیق باشد. بنابراین سعی کنید اطلاعات درست در این بخش قرار دهید و در صورت نیاز، آن را به روزرسانی نمایید.

مزیت دیگر ثبت لوکیشن در گوگل مپ، این است که با جست و جوی نام برند شما، تمام اطلاعاتی که کاربر به آن‌ها نیاز دارد در یک کادر مجزا در کنار دیگر نتایج نمایش داده خواهد شد. در این صورت، اگر کاربر نیاز به اطلاعات فوری مانند شماره تلفن شما داشته باشد، دیگر سردرگم نمی‌شود و خیلی زود به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

بنابر این برای ثبت لوکیشن در گوگل مپ درنگ نکنید! اگر تا کنون برای ثبت موقعیت جغرافیایی دقیق و اطلاعات تماس خود در Google maps اقدام نکرده‌اید، بهتر است زودتر دست به کار شوید. همین حالا هم رقبایتان چندقدم از شما جلوتر هستند.

و در نهایت…

Google Maps یک پلتفرم آنلاین برای نمایش موقعیت جغرافیایی و نقشه است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. یکی از مزایای مهم این پلتفرم، این است که اطلاعات خود را از کاربران دریافت می‌کند. به این معنا که شما می‌توانید برای ثبت لوکیشن در گوگل مپ اقدام کنید. برای این کار، می‌توانید از نسخه وب یا اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند استفاده نمایید. در این مقاله از تسمینو، روش‌ها و مراحل این کار را به صورت دقیق شرح دادیم. امیدواریم با این اطلاعات، قدمی بزرگ در مسیر رشد کسب و کارتان برداشته باشید.

بخوانید
8 ابزار تشخیص محتوای کپی [duplicate content] و 1 ترفند حرفه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا