اخبار اقتصادی

راهنمای خرید بهترین میکروفون بی سیم

امروزه میکروفون بی سیم پایه ثابت انواع سخنرانی‌ها، جلسات، همایش‌ها و مصاحبه‌ها شده و سهولت بیشتری را برای مجریان و مهمانان به همراه می‌آورد. نداشتن سیم و کیفیت صدای بهتر و واضح‌تر از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. برای خرید بهترین میکروفون بی سیم لازم است نکاتی را مدنظر بگیرید. در ادامه این نکات مهم را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

هنگام خرید میکروفون بی سیم به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

انواع میکروفون بی سیم

میکروفون‌های بی سیم را می‌توان در سه دسته‌ی یقه‌ای، هدمیک و دستی قرار داد که هر کدام ویژگی‌های خاصی را به شما ارائه می‌دهند. 

  • میکروفون بی سیم یقه‌ای: میکروفون یقه‌ای همانطور که از نامش مشخص است به یقه لباس متصل می‌شود و صدای شما را در واضح‌ترین حالت ممکن پخش و ضبط می‌کند. ابعاد این میکروفون بسیار کوچک است و می‌توان سیم و تجهیزات آن را در زیر لباس پنهان کرد. از این مدل می‌توان در سخنرانی‌ها، کنسرت‌ها، برنامه‌ها، اجراهای موسیقی و ضبط پادکست استفاده کرد. 
  • میکروفون بی سیم هدمیک: میکروفون‌ بی‌سیم هدمیک به سر متصل می‌شود و صدای شما را بدون خش خش و با وضوح بالا پخش خواهد کرد. از مدل هدمیک می‌توان برای سخنرانی، مجریان، خوانندگان و آموزش‌های ورزشی استفاده نمود. 
  • میکروفون بی سیم دستی: این مدل از نظر ظاهری شبیه مدل‌های سیمی است با این تفاوت که برای اتصال نیازی به سیم ندارد. بدنه این مدل بسیار مقاوم است و در میان خوانندگان، مجریان و خبرنگاران بسیار کاربرد دارد. 

روش انتقال صوت

میکروفون‌های بی سیم صوت و صدا را به دو روش وایرلس و RF منتقل می‌کنند. نوع RF با امواج رادیویی فعالیت کرده و مدل دیگر با امواج وای فای کار می‌کند. مدل‌های وایرلس نویز کمتری تولید می‌کنند و برای استفاده در محیط‌های پر سر و صدا گزینه‌های بهتری هستند. به همین دلیل طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کنند. 

نوع فرستنده

نوع فرستنده میکروفون را می‌توان به دو دسته Bodypack و Handheld تقسیم‌بندی کرد. مورد اول برای اتصال به فرستنده از یک خروجی استفاده کرده و بر روی کمر فرد نصب می‌شوند. از آنجایی که این مدل کوچک‌تر بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کند، گزینه بهتری محسوب می‌شود. در نوع Handheld فرستنده و گیرنده کنار یکدیگر تعبیه شده‌اند و شباهت بسیاری با میکروفون‌های کابلی دارند.  

امکان تنظیم خودکار فرستنده

این قابلیت به شما کمک می‌کند که فرکانس را به صورت دستی تنظیم کرده و درصد خطای آن را کاهش دهید. این قابلیت معمولا در نمونه‌های وایرلس دیده می‌شود. 

بخوانید
چهار گام ساده تا رسیدن به درآمد ماهیانه 8 میلیون تومانی با خرید خودپرداز شخصی

سوالات متداول

بهترین میکروفون بی سیم

میکروفن بی سیم مدل SK750 wireless microphone بسته 2 عددی

میکروفن بی سیم مدل SK750 wireless microphone بسته 2 عددی

پیشنهاد شده توسط : 53 نفر 👍 رضایت از کالا : 76.6 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +48 📃 امتیاز: 4

 فرستنده این میکروفون بی سیم با کمک گیره به یقه لباس متصل شده و گیرنده آن را می‌توان به موبایل و دوربین وصل کرد. دریافت صدا توسط این محصول به صورت همه‌جانبه و 360 درجه است. باتری آن از نوع داخلی بوده که با استفاده از کابل تایپ c، به آداپتور شارژر و پاور بانک وصل می‌شود. فقط دقت داشته باشید که نزدیک کردن گیرنده و فرستنده می‌تواند سبب ایجاد نویز شود. 

ابعاد : 60x60x30 میلی‌متر

وزن : 500 گرم

نوع میکروفن : بی سیم

درگاه‌های اتصال : گیرنده-فرستنده

فرکانس پاسخ‌گویی : 40-18000Hz

حساسیت : 95 دسی بل

گستره دینامیکی : از -90 تا -71 دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : 90 دسی بل

منبع انرژی : باتری

الگوی قطبی : Omini-directional

اقلام همراه : 1-یک عدد کابل TRS به TRRS (جهت اتصال گیرنده به گوشی هایی با پورت صدای 3.5mm) 2-یک عدد کابل TRS به TRS (جهت اتصال به ورودی صدای فرستنده برای پخش صدا) (اتصال گیرنده به دوربین های DSLR و انواع کارت صدا) 3-کابل USB شارژ با دو سر Type C جهت شارژ همزمان فرستنده و گیرنده 4-یک عدد بادگیر

ویژگی‌های میکروفون حرفه‌ای : فیلتر نرم کنندگی صدا

میکروفن بی سیم مدل دو کانال wireless microphone SK750 بسته 3 عددی

میکروفن بی سیم مدل دو کانال wireless microphone SK750 بسته 3 عددی

پیشنهاد شده توسط : 50 نفر 👍 رضایت از کالا : 71.2 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +25 📃 امتیاز: 3.8

میکروفون بی سیم مدل دو کانال هم از قابلیت دریافت 360 درجه‌ای صدا برخوردار است. این محصول 10 گرمی برای اتصال به تلفن همراه یا دوربین به برنامه خاصی نیاز ندارد و نسبت به قیمت یک انتخاب اقتصادی و بصرفه است.

بخوانید
لپ تاپ استوک چیست ؟ بررسی مزایا خرید لپتاپ استوک

ابعاد : 60x60x30 میلی‌متر

وزن : 10 گرم

نوع میکروفن : وایرلس یقه ای

درگاه‌های اتصال : هدفون , جک 3.5 میلی‌متری , ‫پورت لایتنینگ‬‎

فرکانس پاسخ‌گویی : 40-18000Hz

حساسیت : 95 دسی بل

گستره دینامیکی : از -90 تا -71 دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : 90 دسی بل

منبع انرژی : باتری

اقلام همراه : اقلام همراه: – یک عدد کابل TRS به TRRS (جهت اتصال گیرنده به گوشی‌هایی با پورت صدای 3.5mm) – یک عدد کابل TRS به TRS (جهت اتصال به ورودی صدای فرستنده برای پخش صدا) (اتصال گیرنده به دوربین‌های DSLR و انواع کارت صدا) – کابل USB شارژ با دو سر Type C جهت شارژ هم‌زمان فرستنده و گیرنده – دو عدد بادگیر

میکروفن بی سیم تسکو مدل TMIC 5500

میکروفن بی سیم تسکو مدل TMIC 5500

پیشنهاد شده توسط : 63 نفر 👍 رضایت از کالا : 77.6 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +80 📃 امتیاز: 4

این میکروفون 220 گرمی از یک عدد گیرنده با باتری شارژی برخوردار است. همچنین مساحتی میان 20 تا 50 متر را پشتیبانی کرده و صدا را با کیفیت قابل قبولی منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که این میکروفون بی سیم به تمامی بلندگوهایی که خروجی میکروفون یا aux دارند، متصل می‌شود.

ابعاد : 240x50x50 میلی‌متر

وزن : 220 گرم

نوع میکروفن : VHF mic

درگاه‌های اتصال : جک 6.5 میلی‌متری

فرکانس پاسخ‌گویی : 15هرتز – 50 کیلوهرتز

سایز دیافراگم : 1.5 اینچ

حساسیت : -68 دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : ≥100 دسی بل

منبع انرژی : باتری

الگوی قطبی : OmniDirectional

سایر توضیحات : دارای رسیور با باتری شارژی دارای جک تبدیل 6.35 میلی متر به 3.5 میلی متر فرکانس 250 مگاهرتز وزن 220 گرم پشتیبانی مسافت 20 تا 50 متر قابلیت اتصال با تمام اسپیکرهایی که خروجی میکروفن یا aux دارند دارای دو عدد باتری 2xَAA

میکروفن بی سیم یقه ای مدل J11 LIGHTNING

میکروفن بی سیم یقه ای مدل J11 LIGHTNING

پیشنهاد شده توسط : 50 نفر 👍 رضایت از کالا : 100 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +3 📃 امتیاز: 3.7

میکروفن بی سیم یقه ای مدل J11 LIGHTNING به شکل کاملا خودکار به گیرنده وصل شده و به لطف سیستم حذف نویز، صدا را با بهترین کیفیت و وضوح پخش می‌کند. مدت زمان استفاده از این محصول پس از هربار شارژ حدود 7 ساعت است و کیس آن می‌تواند تا دو مرتبه میکروفون را فول شارژ کند. 

بخوانید
خرید ارزان ترین کابل شارژ لایتنینگ

ابعاد : 44x110x6 میلی‌متر

وزن : 5 گرم

نوع میکروفن : کندانسر لاوالیر الکتریکی

درگاه‌های اتصال : گیرنده-فرستنده , ‫پورت لایتنینگ‬‎

فرکانس پاسخ‌گویی : 20HZ TO 20 KHZ

حساسیت : -37 دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : 64 دسی بل

منبع انرژی : مستقل

اقلام همراه : کیس شارژ ، کابل شارژ یو اس بی

سایر توضیحات : قبل از استفاده حتما کیس شارژ را به مدت 50 دقیقه شارژ کنید ، پلاستیک پلمپ قطعه میکروفن را جدا کنید تا شارژ شود ، برای شارژ کیس میتوانید از کلیه شارژرهای گوشی موبایل نرمال ( سریع شارژ نباشد ) استفاده کنید .

ویژگی‌های میکروفون حرفه‌ای : فیلتر نرم کنندگی صدا

میکروفون بی سیم یقه ای KONGIN مدل KM-208

میکروفون بی سیم یقه ای KONGIN مدل KM-208

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 70 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +2 📃 امتیاز: 3.5

محصولی که مشاهده می‌کنید با کمک گیره به یقه متصل شده و به شما کمک می‌کند بدون هیچ مانعی در محدوده 20 متری راه بروید و صدای خود را با کیفیت بالایی پخش و ضبط کنید. جنس این میکروفون از ABS است که علاوه‌بر سبک بودن، استحکام بالایی داشته و بسیار بادوام است.

ابعاد : 17x7x7 میلی‌متر

وزن : 30 گرم

نوع میکروفن : یقه ای

درگاه‌های اتصال : جک 3.5 میلی‌متری

فرکانس پاسخ‌گویی : 80-12500 هرتز

امپدانس خروجی : 600 اهم

حساسیت : . دسی بل

منبع انرژی : باتری

اقلام همراه : یک عدد گیرنده یک عدد فرستنده یک عدد گیره روی میکروفون برگه راهنمای کاربر به زبان انگلیسی

سایر توضیحات : جنس: ABS مناسب برای: معلم، مدرس، محقق اندازه گیرنده: حدود 98x63x28 میلی متر اندازه فرستنده: حدود 105x40x14 میلی متر طول کلی: حدود 95 سانتی متر فرکانس: 80-12500 هرتز خروجی: 600 اهم برد موثر: 20 متر قدرت فرستنده: 1x 1.5 ولت AAA (شامل نمی شود) قدرت گیرنده: 6F22 (9ولت) (شامل نمی شود) اتصال/ارتباط: بی سیم ضریب فرم میکروفون: Lavalier/Lapel نوع مجموعه: مجموعه فرستنده فناوری بی سیم: FM طرز استفاده از میکروفون : (طبق عکس قرار داده شده در عکسهای کالا) 1- در ابتدا به گیرنده و فرستنده باطری با کیفیت می اندازیم . 2- اتصال میکروفون (9) به سوکت فرستنده (1) 3- گیرنده را به سوکت میکروفون دستگاه وصل کنید . 4- هردو کلید بروی گیرنده و فرستنده را روی ON قرار دهید . (لامپ های (3) و (7) روشن بشوند ) 5- اگر کارکرد مناسب نیست ، میتوان فرکانس را بوسیله پیچ تنظیم روی گیرنده (6) تنظیم کرد . 6- اگر همزمان از دو میکروفون بی سیم استفاده میکنید باید آنها را با یک لامپ سبز و یک لامپ قرمز استفاده نمایید . نمیتوان با لامپ همرنگ استفاده نمود .

بخوانید
راهنمای خرید بهترین ماوس بی سیم

ویژگی‌های میکروفون حرفه‌ای : فیلتر نرم کنندگی صدا

میکروفن بی سیم مدل Universal Wireless Microphone بسته 2 عددی

میکروفن بی سیم مدل Universal Wireless Microphone بسته 2 عددی

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 0 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +0 📃 امتیاز:

با استفاده از میکروفون بی سیم دوتایی یونیورسال می‌توانید بصورت دو نفره به بلندگو متصل شوید و همزمان از آن استفاده کنید. بدنه محصول از فلز تهیه شده که در مقابل ضربه و یا افتادن مقاوم است. 

ابعاد : 31x20x6 میلی‌متر

وزن : 932 گرم

نوع میکروفن : دستی دوتایی

درگاه‌های اتصال : گیرنده-فرستنده

فرکانس پاسخ‌گویی : 16

حساسیت : 71 دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : 5 دسی بل

منبع انرژی : باتری

ست میکروفن بی سیم مدل پک Rode Wireless GO II

ست میکروفن بی سیم مدل پک Rode Wireless GO II

پیشنهاد شده توسط : 50 نفر 👍 رضایت از کالا : 0 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +3 📃 امتیاز: 2.5

ابعاد : 44x45x18 میلی‌متر

وزن : 30 گرم

نوع میکروفن : میکروفون حرفه ای بی سیم

درگاه‌های اتصال : جک 3.5 میلی‌متری , USB

فرکانس پاسخ‌گویی : 20 تا 20000 هرتز

سایز دیافراگم : 2.1 اینچ

حساسیت : 74 دسی بل

گستره دینامیکی : 74 دسی بل به بالا دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : 20 دسی بل

منبع انرژی : باتری

اقلام همراه : کابل اتصال Rode SC7 3.5mm

سایر توضیحات : میکروفن بی سیم برای دو کاربر همزمان کاربرد میکروفن یقه ای را داراست مناسب برای لپ تاپ ، موبایل و دوربین پاسخ فرکانس 50Hz -20kHz حساسیت 20dB مناسب برای مصاحبه های 2 نفره ، Vlogs و پادکست ها دارای میکروفون داخلی و ورودی های میکروفون 3.5 میلی متری فرستنده و ضبط کننده 2x Mini Clip-On 7 ساعت صوت غیر فشرده را ضبط می کند نصب آسان بدون منو حالت های استریو یا دو مونو خروجی باتری های قابل شارژ 7 ساعته و برق USB ویژگی های قدرتمند و سفارشی سازی از طریق برنامه عملکرد رابط صوتی USB حداکثر 8 میکروفون در تنظیم در محدوده 656 اینچ وزن هر کدام 30 گرم می باشد دارای کابل رود SC7 3.5mm میکروفون را به گوشی هوشمند/تبلت متصل می کند برای استفاده با میکروفون های شاتگان و بی سیم برای iOS و اندروید TRS نر 3.5 میلی متر تا TRRS نر 3.5 میلی متر

بخوانید
معرفی ویدئو پروژکتور موبایل شیائومی ونبو WANBO T2 MAX

میکروفن بی سیم فونیکس مدل PH-70H

میکروفن بی سیم فونیکس مدل PH-70H

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 80 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +3 📃 امتیاز: 4.6

ابعاد : 450x400x265 میلی‌متر

وزن : 291 گرم

نوع میکروفن : بی سیم

درگاه‌های اتصال : جک 3.5 میلی‌متری

فرکانس پاسخ‌گویی : 697~676

حساسیت : 95-71 دسی بل

منبع انرژی : باتری

الگوی قطبی : super Cardioid

ویژگی‌های میکروفون حرفه‌ای : فیلتر نرم کنندگی صدا

ست میکروفن بی سیم مدل Yesidok8

ست میکروفن بی سیم مدل Yesidok8

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 80 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +4 📃 امتیاز: 3.5

ابعاد : 20x20x60 میلی‌متر

وزن : 30 گرم

نوع میکروفن : بی سیم یقه ای تایپ سی و لایتنینگ

درگاه‌های اتصال : ‫پورت لایتنینگ‬‎ , USB Type C

فرکانس پاسخ‌گویی : 1

حساسیت : 1 دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : 0/01 دسی بل

منبع انرژی : باتری , USB

اقلام همراه : دفترچه راهنما فرستنده بی سیم گیرنده بیسیم تبدیل تایپ سی به لایتنینگ کابل شارژ فرستنده

میکروفن بی سیم بویا مدل BY-XM6-K2

میکروفن بی سیم بویا مدل BY-XM6-K2

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 0 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +0 📃 امتیاز:

ابعاد : 62.1×31.6×16.5 میلی‌متر

وزن : 32 گرم

نوع میکروفن : بی سیم

درگاه‌های اتصال : جک 3.5 میلی‌متری , USB Type C

فرکانس پاسخ‌گویی : 35Hz-18KHz

حساسیت : -39 دسی بل

نسبت سیگنال به نویز : بیشتر از 84dB دسی بل

منبع انرژی : باتری

الگوی قطبی : Omnidirectional

سایر توضیحات : – فرستنده TX: – نوع انتقال فرکانس دیجیتال 2.4 گیگاهرتز – مدولاسیون: GFSK – برد عملیاتی تا 328 فوت (100 متر) (بدون مانع) – توان خروجی (RF) : 10mW – الگوی قطبی Omnidirectional – پاسخ فرکانسی 35 هرتز – 18 کیلوهرتز – حداکثر SPL: میکروفون داخلی 120dB SPL / میکروفون (Lavalier): 110dB SPL – حساسیت: میکروفون داخلی: -39dB / میکروفون (Lavalier): -39dB – SNR > 84dB – تامین برق: باتری داخلی لیتیوم یون یا شارژر USB-C DC (5 ولت) – ظرفیت باتری داخلی تقریبا 7 ساعت – آنتن: آنتن PIFA – ورودی های صوتی: جک 3.5 میلی متری TRS MIC/LINE IN یا میکروفون داخلی – دمای کارکرد: -10 تا 50 درجه سانتیگراد – دمای نگهداری: -20 درجه سانتیگراد تا +55 درجه سانتی‌گراد – گیرنده RX: – نوع انتقال: فرکانس دیجیتال 2.4 گیگاهرتز – مدولاسیون: GFSK – محدوده عملیاتی (بدون مانع): تا 328 فوت (100 متر) – کانکتور خروجی صدا: جک هدفون 3.5 میلی متری / جک خروجی 3.5 میلی متری TRS – سطح خروجی صدا: -60 dBV تا -20dBV – تامین برق: باتری داخلی لیتیوم یون یا USB-C DC 5V – عمر باتری داخلی: تقریبا 6.5 ساعت – آنتن: آنتن PIFA – وزن: تقریبا 32 گرم (1.13 اونس) – ابعاد: 62.1×31.6×16.5 میلی متر دمای عملیاتی: -10 تا 50 درجه سانتی گراد دمای ذخیره سازی -20 درجه سانتیگراد تا +55 درجه سانتیگراد – کیف شارژ: – برق مورد نیاز USB-C DC 5V/1.5A – ظرفیت برق 3000 میلی آمپر ساعت – مدت زمان شارژ جعبه 4.5 ساعت – وزن 195 گرم – ابعاد 125×96.8×35.6 میلی‌آمپر – دمای عملیاتی -10 تا 50 سانتی‌گراد – دمای نگهداری -20 تا +55 درجه سانتی‌گراد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا