اخبار اقتصادی

بررسی 6  هدست واقعیت مجازی پرفروش + راهنمای خرید

چندسالی است که عینک های واقعیت مجازی وارد بازار شده اند که در مدل های مختلف می توان خریداری کرد. اما در هنگام خرید این عینک های واقعیت مجازی باید به چه نکاتی دقت کرد تا بتوانیم بهترین محصول را در اختیار داشته باشیم؟ در ادامه به راهنمای خرید بهترین هدست واقعیت مجازی می پردازیم.

 تفاوت هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی؟

قبل از اقدام به خرید در نظر داشته باشید که دو نوع هدست در بازار موجود است.

  1. هدست های واقعیت افزوده
  2. هدست های واقعیت مجازی

هدست های واقعیت افزوده توانایی اضافه کردن یک محتوای مجازی به فضای واقعی اطراف شما را دارند که می توانید با آن تعامل داشته باشید. مثال این مورد برخی از بازی هایی است که عینک واقعیت افزوده کارکتر های بازی را در دنیای واقعی اطراف شما نمایش داده و می توانید به بازی بپردازید.

هدست های واقعیت مجازی بر خلاف نوع قبل یک محیط مجازی را به شما نشان می دهند که این می تواند  فضای یک بازی یا یک ویدیو باشد. عموما این نوع هدست ها را در شهربازی ها دیده ایم که فیلم های مختلفی را به نمایش می گذارند.

حال با توجه به نکات گفته شده به راحتی می توانید بین هدست های واقعیت افزوده و هدست های واقعیت مجازی یک گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مشخصات هدست های واقعیت مجازی می پردازیم.

انواع هدست های VR

مدل های مختلفی از این هدست ها در داخل بازار موجود است.  از جمله می توان به هدست های با سیم، بی سیم و با گوشی اشاره کرد.

هدست های با سیم و بی سیم: عموما هدست های بی سیم قیمت بالاتری دارند و امکان حرکت راحت تری را به شما می دهند. در طرف دیگر هدست های با سیم توسط یک کابل به دستگاه شما متصل شده و دامنه حرکتی کم تری دارند.

بخوانید
راهنما خرید بهترین مدل‌های لپ تاپ دل (DELL)

هدست واقعیت مجازی با گوشی : در هنگام خرید در نظر داشته باشید که برخی از هدست های وی آر (VR) حاوی نمایشگر داخلی نبوده و با قرار گرفتن گوشی در داخل آن به فعالیت میپردازند. از این رو معمولا این دسته قیمت کمتری دارند و البته کیفیت پایین تری را نیز ارائه می دهند.

حسگر های مهم

در هنگام خرید دقت داشته باشید که حسگر های با نام 3Dof چرخش سر و تغییر دید به اطراف را به خوبی پشتیبانی می کنند اما اگر دستگاه شما حسگر 6Dof را داشته باشد،  حرکت بدن را نیز می تواند تشخیص دهد.

داشتن کنترلر

کنترلر ها امکان تعامل با محیط مجازی را به شما می دهند و عموما دارای حسگر های مانند حسگر حرکتی هستند. این ویژگی برای بازی می تواند بسیار جذاب باشد به طور مثال شما با کنترلر در محیط بازی شمشیری به دست می گیرید و به جنگ با دشمنان می پردازید.

نکات مهم خرید هدست های وی آر

نوع هدست وی آر: در هنگام خرید دقت داشته باشید که می خواهید هدست را با چه دستگاهی استفاده کنید. هدست های واقعیت مجازی می توانند با کنسول های بازی، کامپیوتر و گوشی های هوشمند سازگار باشند که یکی از نکات مهم خرید به حساب می آید.

صفحه نمایش: کیفیت صفحه نمایش هرچه بالاتر باشد مطمئنا لذت استفاده را بالاتر خواهد برد. برای بررسی این مورد باید به لنز ها و صفحه نمایش دستگاه دقت کنید. ملاک دیگری که برای کیفیت صفحه نمایش مورد استفاده قرار می گیرد ، تعداد پیکسلی است که در هر درجه می توانید ببینید. هرچه این عدد بالاتر باشد، تراکم پیکسلی نیز بالاتر خواهد بود.

بخوانید
راهنمای خرید بهترین فکس + لیست پرفروش ترین محصولات

البته در صفحه نمایش موارد دیگری از جمله نرخ نوسازی، میدان دید و نوع پنل صفحه نمایش نیز وجود دارد که مجموع این نکات کیفیت صفحه نمایش شما را تعیین خواهند کرد.

بلندگو: برخی از هدست های VR دارای بلندگو هایی با پخش صدای سه بعدی می باشند که از این رو می تواند قابلیت جذابی باشد.

لیست بهترین هدست های واقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی اکولوس مدل Quest 2

هدست واقعیت مجازی اکولوس مدل Quest 2

پیشنهاد شده توسط : 83 نفر 👍 رضایت از کالا : 0 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +14 📃 امتیاز: 4.7

اگر به دنبال هدست واقعیت مجازی با برند معتبر و همچنین کیفیت بالا هستید، هدست واقعیت مجازی اکولوس مدل Quest 2 می تواند برای شما انتخابی مناسب باشد. این محصول دارای ظرفیت 128 گیگابایتی بوده و پردازشگر آن کوالکام اسنپدراگون XR2 است. از دیگر ویژگی های این هدست می توان اجرای نرم بازی ها، سیستم گاردین، داشتن دسته بازی، نیاز نداشتن به اتصال به کامپیوتر یا کنسول، صدای سه بعدی و رزولوشن بالای آن اشاره کرد.

وزن : 900 گرم

مشخصات : سازنده : Oculus ظرفیت : 128 گیگ پردازشگر: کوالکام اسنپدراگون XR2 نمایشگر: HDR با رزولوشن 1832×1920 ابعاد بسته بندی: 26x19x13 سانتی متر بدون نیاز به کامپیوتر و یا کنسول دارای صدای 3D سینمایی

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G12 به همراه  دسته بازی

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G12 به همراه دسته بازی

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 80 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +1 📃 امتیاز: 4

این هدست واقعیت مجازی با قرار گیری یک گوشی در داخل خود کار کرده و می تواند انواع گوشی های موبایل با صفحه نمایش تا 7 اینج را پشتیبانی کند. از ویژگی های این محصول می توان به داشتن دسته بازی، لنز های HD متحرک و قابل تنظیم آن اشاره کرد.

بخوانید
راهنمای خرید بهترین ماوس بی سیم

وزن : 300 گرم

مشخصات : لنز های با کیفیت HD لنز های متحرک و قابل تنظیم مناسب برای انواع گوشی های موبایل تا 7 اینچ

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G04E

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G04E

پیشنهاد شده توسط : 71 نفر 👍 رضایت از کالا : 0 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +23 📃 امتیاز: 3.9

داشتن لنز محافظ چشم، صفحه نمایش 160 درجه، امکان استفاده برای بازی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین قابلیت پخش سه بعدی از جمله ویژگی های این هدست وی آر است. این مدل می تواند گوشی با صفحه نمایشهای بین 4.7 الی 6 اینچ را پشتیبانی کند.

مشخصات : لنز محافط چشم blue light پشتیبانی گوشی از اندازه 4.7 اینچی تا 6 اینچی

هدست واقعیت مجازی مدل TINY-vR

هدست واقعیت مجازی مدل TINY-vR

پیشنهاد شده توسط : 45 نفر 👍 رضایت از کالا : 65 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +56 📃 امتیاز: 3.4

اگر به دنبال محصولی اقتصادی هستید، هدست واقعیت مجازی مدل TINY-vR می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. این محصول با گوشی های موبایل 3.5 تا 5.5 اینچ کار میکند. مطمئنا این محصول کیفیت پایین تری نسبت به سایر مدل های معرفی شده دارد اما در حالت کلی با توجه به قیمت پایین، گزینه ای مناسب برای خرید است.

وزن : 35 گرم

مشخصات : مناسب برای انواع گوشی های موبایل 3.5 تا 5.5 اینچی قابلیت تنظیم لنزها و فاصله ی کانونی برای ایجاد تصویری واضح تر دارای کش های پهن قابل تنظیم برای قرارگیری مطمئن روی صورت دارای پد های فومی نرم در محل قرار گیری گوشی و محل قرار گیری هدست روی صورت دارای شیار جانبی جهت عبور کابل های شارژ و هندزفری و تهویه هوا برای مشاهده ویدئو و انجام بازی بصورت فراگیر و 360 درجه، گوشی موبایل باید دارای سنسور ژیروسکوپ باشد اندازه بسته تک: 12.5X6.5X7 سانتی متر

بخوانید
در خرید لوازم دیجیتال به چه مواردی توجه کنیم؟

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل SC-G13 به همراه دسته بازی

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل SC-G13 به همراه دسته بازی

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 100 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +0 📃 امتیاز: 5

این هدست یک مدل بالاتر از مدلی است که در بالا به بررسی آن پرداخته ایم. از ویژگی های این محصول می توان به داشتن دسته بازی لنز های با کیفیت تر نسبت به مدل های قبلی ، گردش هوای مناسب، لنز های متحرک و کیفیت HD آن اشاره کرد.

وزن : 300 گرم

مشخصات : لنز با کیفیت تر نسبت به مدل های قبل طراحی مناسب برای گردش هوا و عرق نکردن لنز های متحرک با کیفیت HD گیم پد مناسب انواع بازی VR

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G06A

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G06A

پیشنهاد شده توسط : 64 نفر 👍 رضایت از کالا : 65.8 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +182 📃 امتیاز: 3.6

اگر به دنبال محصولی با قیمت متوسط و کیفیت مناسب هستید، هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G06A می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. ارگونومی و وزن مناسب این محصول باعث می شود احساس راحتی به شما بدهد و موجب خستگی نشود.
از دیگر ویژگی های این محصول می توان به کیفیت لنز و صفحه نمایش بالای آن اشاره کرد.

وزن : 276 گرم

مشخصات : لنزهای HD قابلیت تنظیم لنزها متناسب با چشم جنس بدنه ABS دارای پد چمی بسیار با کیفیت و لطیف دارای محافظ فوم در محل قرارگیری موبایل دارای کش ها پهن با قابلیت تنظیم مطمئن بر روی صورت قابلیت عقب-جلو و چپ-راست کردن لنزها قابل استفاده به همراه عینک

بخوانید
آسان ترین روش ها برای واردات کالا از چین

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل SK-125

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل SK-125

پیشنهاد شده توسط : 0 نفر 👍 رضایت از کالا : 76 درصد 📊
دیدگاه ثبت شده: +4 📃 امتیاز: 3.8

مشخصات : مناسب برای انواع گوشی های موبایل 4.7 تا 6 اینچی – جنس بدنه: پلاستیک ABS – دارای پد های فومی نرم در محل قرار گیری گوشی و محل قرار گیری هدست روی صورت – دارای کش های پهن قابل تنظیم برای قرارگیری مطمئن روی صورت – قابلیت تنظیم لنزها به چپ و راست، عقب و جلو برای ایجاد تصویری واضح تر – زاویه دید 100 درجه – قابل استفاده به همراه عینک طبی – لنزهای 40 میلی متری بسیار شفاف

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا