آموزش

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش چیست و چطور کار می‌کند؟

افیلیت مارکتینگ را قبل از اینکه توضیح بدهم، دوست دارم باهم مجسمش کنیم؛ شما هم تا حالا از این فکر و خیال‌ها داشتید که وقتی در خانه دراز کشیده‌ایده یا لب ساحل دارید از نوشیدنی‌تان لذت می‌برید، سرمایه‌تان برای شما کار کند و اضافه‌تر هم شود؟ این همان مفهومی‌ست که آقای تیم فِریس با اسم «درآمد غیرفعال» معرفی می‌کند. (تیم فِریس (Tim Ferris) یک کارآفرین و نویسنده آمریکایی‌ست که کتاب‌های جنجالی مثل «هفته کاریِ چهار ساعت» و «بدنِ چهار ساعته» نوشته است).

اصلا کدام بازاریاب و کارآفرینی دوست ندارد که نمودار درآمدش به شکل زیر باشد؟

حالا برگردیم به داستان اصلی‌مان، یعنی افیلیت مارکتینگ. برای خیلی از کارآفرین‌هایی که دنبال ایجاد یک کسب‌وکارند و بازاریاب‌هایی که می‌خواهند ترافیک وب‌سایتشان را به درآمد تبدیل کنند، افیلیت مارکتینگ اصطلاحاً «فتح بابِ اول» است؛ یعنی دروازه‌ای برای شروع درآمدزایی.

در این راهنمای جامع افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing یا همان بازاریابی معرف) قرار است این مطالب را یاد بگیریم:

  • اصلاً افیلیت مارکتینگ چیست؟
  • وضعیت افیلیت مارکتینگ در جهان چطور است؟
  • افیلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟
  • چطور باید افیلیت مارکتینگ را شروع کنم؟
  • این نوع از بازاریابی چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد؟
  • آیا آماده شروع افیلیت مارکتینگ هستید؟

افیلیت مارکتینگ دقیقاَ چیست؟

فرض کنید که شما یک وب‌سایت پربازدید دارید و هر روز کلی کاربر برای خواندن مطالب جدید (یا به هر دلیل دیگری) به وب‌سایت شما سر می‌زنند. شما هم در لا‌به‌لای مطالب یا در گوشه و کنار وب‌سایتتان، محصولات یا خدمات مجموعه دیگری را تبلیغ (پروموت) می‌کنید.

حالا اگر یک کاربر از طریق تبلیغات موجود در وب‌سایت شما از آن مجموعه خرید کند، شما در حقیقت افیلیت مارکتینگ انجام داده‌اید و به ازای هر خرید، مبلغی بابت کمیسیون (پورسانت) دریافت خواهید کرد.

دو تا نکته را مد نظرتان داشته باشید: اول اینکه شما کمیسیون را تنها زمانی دریافت خواهید کرد که کاربر از طریق وب‌سایت شما خرید انجام دهد و دو اینکه در این معامله، وب‌سایت شما یک معرف یا Affiliate به حساب می‌آید.

معرف‌ها یا همان افیلیت‌ها چه کسانی می‌توانند باشند؟

قبل از همه چیز این را بگویم که به افیلیت (معرف)، منتشرکننده (یا Publisher) هم می‌گوییم. فرقی ندارد که افیلیت یک فرد یا یک سازمان رسمی باشد. کاری که این افراد یا سازمان‌ها می‌کنند این است که محصولات یا خدمات مجموعه دیگری را با تولید محتوای جذاب برای کاربرانشان تبلیغ می‌کنند.

یک فوت کوزه‌گری: اگر قرار است افیلیت مارکتینگ را شروع کنید، حتماً سعی کنید محتوایی که روی وب‌سایتان است با خدمات یا محصولات وب‌سایت صاحب خدمات در یک حوزه باشد. یعنی چه؟ یعنی اگر وب‎سایت شما در مورد ابزار کوهنوردی است و می‌خواهید لوازم شنا تبلیغ کنید، احتمال زیاد نتیجه چندانی نخواهید گرفت.

وقتی محصولاتی که تبلیغ می‌کنید با محتوای خودتان همراستا باشد، کاربران اعتماد بیشتری به شما می‌کنند چون این تصور برایشان پیش می‌آید که شما در این زمینه شخص قابل اعتماد و باتجربه‌ای هستید.

بازرگان (یا سازنده اثر) کیست؟

محصول یا خدماتی که توسط افیلیت تبلیغ می‌شود باید یک خالق و سازنده داشته باشد، درست است؟ در واژگان تخصصی افیلیت مارکتینگ، از کلمه «بازرگان» (به انگلیسی Merchant) یا همان سازنده برای اشاره به این شخص یا مجموعه استفاده می‌کنیم. بازرگان‌ها به افراد یا مجموعه‌هایی که برای برندشان خریدار پیدا می‌کنند، یک درصد مشخصی سود می‌دهند.

بخوانید
بک لینک چیست و چطور بک لینک قوی بسازیم؟

افیلیت معامله کاملاً برد- برد است، هم محصول سازنده اثر فروش می‌رود و هم تبلیغ کننده بدون تولید و هرینه سود خودش را خواهد گرفت.

یک نمونه خیلی ساده و سودآور از افیلیت مارکتینگ، همین وب‌سایت نوین است که دارید مطالعه می‌کنید. اینجا ما دوره‌های آموزشی خیلی مفیدی در آکادمی نوین داریم و به عنوان سازنده (یا بازرگان) این اثرها، حاضریم به افرادی که در فروش آن‌ها کمک می‌کنند سود خوبی بدهیم.

یا برعکس! در دوره‌های آموزشی شرکت‌های معتبر و مرتبط با مطلب را معرفی کنیم و به رونق کسب و کار آن‌ها کمک کنیم.

وضعیت همکاری در فروش در جهان چطور است؟

چرا باید این موضوع برای شما مهم باشد؟ چون می‌خواهم خودتان هم ببینید که این روزها خیلی از بازاریاب‌ها و کارآفرینان در سراسر دنیا دارند با روش افیلیت مارکتینگ درآمدهای بزرگی به دست می‌آورند.

وب‌سایت استاتیستا (Statista) یک مرجع جهانی برای آمارها و گزارش‌های دنیای تجارت است و در بیش از 10 کشور دنیا فعالیت می‌کنید.

گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟حتما بخوانید: گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟

طبق گزارش این مرجع، میزان کسب درآمد از بازاریابی افیلیت در سال 2017 در آمریکا بیش از پنج میلیارد دلار بود و تا سال 2022 قرار است به بالای هشت میلیارد دلار برسد.

افیلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند؟

شمایی که در این داستان نقش یک افیلیت را دارید تنها زمانی به سودتان می‌رسید که کاربرتان (کاربری که از وب‌سایت شما هدایت شده) تعاملی با فروشنده داشته باشد. این تعامل می‌تواند یک کلیک ساده، ثبت اطلاعات در یک فرم یا خرید یک محصول باشد.

اگر بخواهم کمی تخصصی‌تر بگویم، افیلیت مارکتینگ معمولا «مبتنی بر عملکرد» یا همان Performance-based است؛ یعنی شما به عنوان افیلیت زمانی به درآمد می‌رسید که کاربرتان وارد تعامل با وب‌سایت فروشنده شود.

معمولا کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ با یکی از مدل‌های زیر اتفاق می‌افتد:

  • پرداخت به ازای کلیک (PPC): در این مدل، افیلیت به ازای هر کلیکی که برای سازنده به دست می‌آورد، درآمدزایی می‌کند و دیگر مهم نیست که این کلیک‌ها منجر به فروش یا ایجاد سرنخ شده یا نه (در مورد سرنخ بیشتر توضیح خواهم داد.) البته بهتر است همین الان بگویم که درآمدزایی با افیلیت مارکتینگ با این مدل دیگر خیلی رایج نیست چون تقریباً همه ریسک را پای سازنده محصول می‌اندازد.
  • پرداخت به ازای سرنخ (PPL): بین کاربر عادی و مشتری، دوره‌ای به اسم سرنخ (lead) وجود دارد. سرنخ کسی است که مثل کاربر عادی غریبه و بی‌تفاوت نیست و کمی با کسب و کار شما آشنایی دارد، اما مشتری هم نیست که بخواهد خرید کند؛ شما فقط کمی اطلاعات از این سرنخ دارید (مثلا آدرس ایمیل یا شماره تماس) و دارید سعی می‌کنید که او را به یک مشتری تبدیل کنید. حالا دیگر می‌دانید که سرنخ چیست. یکی از راه‌های کسب درآمد در افیلیت مارکتینگ هم ایجاد سرنخ برای سازنده است. مثلا کاری می‌کنید که کاربران اطلاعاتشان را در یک فرم وارد کنند، دوره آزمایشی (trial) یک محصول را تست کنند و…
  • پرداخت به ازای خرید (PPS): این مورد هم که دیگر واضح است. افیلیت به ازای هر خریدی که برای سازنده ایجاد می‌کند سود می‌گیرد. این مدل رایج‌ترین نوعِ افیلیت مارکتینگ است چون تقریباً همه ریسک را افیلیت متقبل می‌شود.
  • دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

    تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
    برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

    شروع می‌کنم

    021-58438داخلی 1

چطور افیلیت مارکتینگ را شروع کنم؟

اینکه شما بدانید افیلیت مارکتینگ چیست باعث می‌شود که تصویر شفافی از این موضوع داشته باشید، اما برای پول درآوردن از افیلیت مارکتینگ باید کارهای دیگری را هم انجام بدهید.

بخوانید
با مزیت رقابتی، جلوتر از بقیه حرکت کنید

اگر برای اولین بار می‌خواهید این کار را شروع کنید و یا می‌خواهید خودتان را در این مسیر تقویت کنید، جای درستی آمده‌اید چون الان می‌خواهیم قدم به قدم باهم پیش برویم و ببینم که چطور می‌توانید افیلیت مارکتینگ را شروع کنید.

  1. یک پلتفرم انتخاب کنید.
  2. مخاطبانتان را به دست بیاورید.
  3. با یک مجموعه همکاری‌تان را شروع کنید.
  4. محصولی که می‌خواهید پروموت کنید را انتخاب کنید.
  5. محتوایی تولید کنید که بتواند محصولتان را بفروشد.
  6. مسیرتان را بهینه‌سازی و پیگیری کنید.
  7. و این هم از درآمد شما!

معمولاً مردم اینطور فکر می‌کنند که اگر یک محصول را پیدا کرده و برای کاربران پروموت کنند، دیگر افیلیت مارکتینگ انجام داده‌اند و باید درآمدی داشته باشند. اما در واقعیت باید دقت و پیگیری بیشتری داشته باشید تا به مرحله درآمدزایی برسید. در ادامه می‌خواهیم این مسیر را قدم به قدم باهم طی کنیم.

پلتفرم انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید به یک افیلیت تبدیل شوید باید اثرگذار باشید. چطور؟ بهترین راه این است که یک وب‌سایت، بلاگ یا صفحه ایجاد کرده و در مورد موضوعی خاص فعالیت کنید تا به مرور زمان، کاربران شما را به عنوان فردی تأثیرگذار در این زمینه بشناسند.

فرقی ندارد که می‌خواهید در مورد بازار و اقتصاد بنویسید یا غذای گربه و یا حتی سلامت فیزیکی؛ چیزی که مهم است این است که روی یک حوزه متمرکز بمانید تا روی مخاطبتان تأثیر بگذارید.

مخاطبانتان را به دست بیاورید

بزرگ‌ترین سرمایه هر بلاگ یا وب‌سایت، مخاطب‌هایی‌ست که تعدادشان زیاد است و با محتوای بلاگ درگیر می‌شوند. مخاطب‌هایی که مطالب شما را خوانده و با آن‌ها درگیر شوند و حتی به اشتراک بگذارند در حقیقت تضمین کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ است.

برای اینکه چنین مخاطبانی به دست بیاورید اول باید بدانید که اصلا این افراد کجا هستند (به عبارت دیگر، باید هدف‌گذاری یا Targeting انجام بدهید). مخاطب هدفتان را می‌توانید با بررسی رقبا، نظارت کردن ترافیک وب‌سایت خودتان و تحقیق دست اول (مثلا صحبت کردن با مشتریان و افرادی که در وب‌سایت شما ثبت‌نام کرده‌اند) پیدا کنید.

وقتی مخاطبتان را شناختید دیگر می‌توانید حدس بزنید که چه نوع محتوایی می‌تواند برای این گروه از مخاطبان جذاب باشد. حالا این نوع از محتوا را با ایمیل، مقاله در بلاگ و… به دستشان برسانید.

خیلی ساده‌تر بخواهم بگویم، دلیلی به مخاطبتان بدهید تا محتوای شما را بخواند تا آن‌ها هم دلیلی برای خرید محصولات پیشنهادی شما داشته باشند.

بخوانید
با شناخت روش‌های قیمت‌گذاری کالا و خدمات، فروش خود را بیشتر کنید

با یک مجموعه همکاری‌تان را شروع کنید

حالا وقت آن است که با یک مجموعه وارد گفت‌وگو شوید تا بدانید که اصلاً چنین برنامه‌ای دارند یا نه. برای اینکه همکاری آسان و پرسودی داشته باشید، حتماً با آکادمی نوین شروع کنید.

ما در آکادمی نوین کلی مجموعه آموزشی ناب داریم که می‌‎تواند کسب‌وکار شما و بقیه مشتریان را متحول کند. این دوره‌ها با زبان ساده، جذاب و به همراه کلی مثال و نمونه آماده شده‌اند تا دیگر جایی برای ابهام و تردید نماند.

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسانحتما بخوانید: ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان

حالا برای اینکه کارتان را راحت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم سری به پنل همکاری در فروش آکادمی نوین بزنید.

شما می‌توانید با فروش آموزش‌های نوین 30 درصد از هر فروش را به خودتان اختصاص دهید.

یک راه مستقیم و سر راست و البته بدون دردسر، برای کسب درآمد!

برای شروع کافیست تنها یک حساب کاربری در سایت نوین بسازید و وارد پروفایل کاربری خودتان شوید؛ از منوی سمت راست با کلیک روی گزینه‌ی کسب درآمد، منوی همکاری در فروش نوین را خواهید دید.

در داشبورد پنل همکاری در فروش، آموزش‌هایی که امکان فروش و کسب درآمد از آن‌ها وجود دارد، با میزان سودی که به هر همکار فروش تعلق خواهد گرفت، نمایش داده می‌شود. کافی است لینک مورد نظر هر آموزش را از کادر صورتی رنگ کپی کنید و برای فروش در اختیار مشتریان خود قرار دهید. هر خریدی که از طریق این لینک‌ها انجام شود، در قسمت گزارش مالی ثبت خواهد شد.

همکاری در فروش

شفافیت و گزارش‌دهی مناسب یکی از معیارهای یک پلتفرم افیلیت مارکتینگ استاندارد است. در بخش گزارش مالی پنل همکاری در فروش نوین، گزارش تعداد فروش های شما + سود و مبالغ قابل دریافتتان را با جزئیات قرار داده شده است.

شما این امکان را دارید که هر زمان که خواستید، تنها با چند کلیک، مبلغ کسب شده را به حساب خود واریز کنید. در قسمت برداشت وجه، اطلاعات حساب بانکی و مبلغ مورد نظر را وارد کنید تا درخواست واریز وجه شما ثبت شود، همکاران ما، در اسرع وقت پیگیر واریز مبالغ شما خواهند شد و پس از تایید امور مالی، مبلغ به حساب شما واریز خواهد شد.

همکاری در فروش

ما حتی به تبلیغات شما هم فکر کرده‌ایم و برایتان بنرهای مختلفی آماده کرده‌ایم که بتوانید در سایتتان یا شبکه‌های اجتماعی‌تان استفاده کنید. به قسمت بنرهای تبلیغاتی که بروید، با انتخاب هر دوره، بنرهای مخصوص به آن را خواهید دید و می‌توانید سایزهای مختلف آن را انتخاب و دانلود کنید. ضمنا سایز استوری هم برای استفاده در اینستاگرام، گذاشته شده است. برای استفاده‌ی بنرها در سایت، به شما یک کد هم برای هر بنر قرار داده‌ایم که میتوانید در سایتتان کپی و جایگذاری کنید. کاربرانی که با استفاده از بنر فوق اقدام به خرید کنند به عنوان مشتری شما درج خواهند شد و درصد مشخص شده در داشبورد به شما تعلق می‌گیرد.

همکاری در فروش

در ضمن هر سوالی هم داشتید می‌توانید از قسمت پشتیبانی پنل کاربریتان با همکاران ما درمیان بگذارید.

چه محصولی می‌خواهید پروموت کنید؟

انتخاب محصول صحیح، همکاری با مجموعه مناسب، ایجاد و حفظ روابط و همچنین انتشار مطالب به‌روز و مفید همگی از بایدهای افیلیت مارکتینگ هستند.

بخوانید
سایت مپ به گردش ربات گوگل در سایت شما نظم می دهد

قبل‌تر گفتیم که اگر در حوزه‌ خاصی متمرکز باشید، برای خود اعتماد بیشتری جلب می‌کنید. حالا با توجه به حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید می‌توانید محصولی مرتبط را برای تبلیغ انتخاب کنید. مثلاً اگر یک تولیدکننده محتوا هستید، می‌توانید روی دوره تولید محتوای نوین همکاری در فروش داشته باشید.

دو قانون طلایی افیلیت مارکتینگ!

داستان یک کسب و کار که با معجزۀ تولید محتوا نجات پیدا کردحتما بخوانید: داستان یک کسب و کار که با معجزۀ تولید محتوا نجات پیدا کرد

فقط و فقط محصولاتی را پیشنهاد بدهید که آشنایی کامل با آن‌ها دارید. اگر دقیقاً نمی‌دانید که محصول چطور جنسی است و یا اصلاً برای مشتری می‌تواند مفید باشد یا نه، آن را پروموت نکنید. چرا؟ چون از دیدِ مخاطب، شما معرف و ضامن این محصولید و این یعنی مستقیما اعتبار خودتان را گرو گذاشته‌اید!

هیچ‌وقت به صورت مستقیم به مخاطبان نگویید که یک محصول را بخرند. همیشه محصولات را بر اساس تجربه‌ای که داشته‌اید و کارهایی که کرده‌اید پیشنهاد بدهید.

از کجا می‌توان فهمید که محصولی که برای پروموت انتخاب کرده‌اید مناسب است یا نه؟ خب اگر به این سه مولفه فکر کنید قطعاً جوابتان را خواهید گرفت:

  • مخاطب: آیا این محصول برای مخاطبان من جذابیت دارد؟
  • کیفیت و ارزش محصول: آیا همین محصول را به بهترین دوست‌تان هم پیشنهاد می‌کنید؟
  • سوددهی: آیا پیشنهاد کردن این محصول می‌تواند رقابت خوبی ایجاد کرده و کاربران را به مشتری تبدیل کند؟

افلیت مارکتینگمحتوایی تولید کنید که بتواند محصولتان را بفروشد

برای این که بهترین نتیجه را از افیلیت مارکتینگ بگیرید باید محتوایی خلاقانه و مفید تولید کنید که بتواند محصولات شما را به بهترین شکل به مخاطبان نشان دهد.

مثلاً می‌توانید مقاله‌هایی در وبلاگتان بنویسید، نمودارهای مقایسه درست کرده و مزایا و معایب محصولات مشابه را به تصویر بکشید؛ با بقیه کاربران و هواداران و حتی مشتریان صحبت کنید تا نظرات متفاوتی در مورد یک محصول خاص به دست آورده و در اختیار کاربران قرار بدهید.

هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید، حتماً به این دقت داشته باشید که مطالبتان دست اول و مفید بوده و به محصول مورد نظرتان اشاره کند. محصولاتی که خودتان شخصاً استفاده نکرده‌اید را هیچ وقت به کاربران پیشنهاد ندهید.

مسیرتان را بهینه‌سازی و پیگیری کنید

اخیراً متوجه شده‌اید که وقتی وارد وب‌سایتی می‌شوید، همان اول کوکی‌های وب‌سایت به شما نمایش داده می‌شود؟ معمولاً گزینه‌ای به اسم Accept Cookies یا مواردی مشابه وجود دارد که باید رویش کلیک کنید.

وقتی کاربر وب‌سایت شما روی لینکی که به او داده‌اید کلیک می‌کند، یکی از این کوکی‌ها روی مرورگرش فعال می‌شود تا تعاملاتی که با وب‌سایت سازنده داره قابل ردیابی باشد.

وقتی تعامل کاربر با وب‌سایت سازنده نهایی می‌شود (مثلا کاربر آدرس ایمیلش را می‌دهد یا خرید می‌کند)، سازنده می‌تواند به راحتی این تعامل را پیگیری کرده و آن را به شما نسبت بدهد (چون به هر حال کاربر از طریق لینک شما آمده است). پرداخت نهایی هم با ردیابی همه این تعاملات و تراکنش‌ها انجام می‌شود.

شما هم به عنوان افیلیت باید همیشه پیگیر این موارد باشید تا بدانید که چه چیزهایی باعث فروش بیشتر شما شده و چه مواردی را می‌توانید بهینه‌سازی کنید (منظورم یک نوع خودارزیابی است). اینکه بدانید دقیقا چه نوع محتوایی بیشترین جذابیت را برای کاربران شما داشته می‌تواند نقشه راه خوبی برای فعالیت‌های بعدی‌تان در زمینه افیلیت مارکتینگ باشد.

بخوانید
آموزش سئو یوتیوب: 9 تکنیک برای رسیدن ویدیوها به رتبه اول!

بازاریابی دیجیتال چیه و چه متعلقاتی داره؟!

تو این کتاب همه چیز بازاریابی دیجیتال رو بهت آموزش دادیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

می‌خوام یاد بگیرم

021-58438داخلی 1

و این هم از درآمد شما!

 حالا در مرحله‌ای از کار هستید که مشتری و کاربران زیادی برای سازنده ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید به ازای کارتان، پرداخت داشته باشید. این پرداخت‌ها معمولاً به صورت ماهیانه یا هفتگی انجام می‌شود، ولی فرمول و قانون خاصی در مورد آن وجود ندارد و باید با کارفرما به توافق برسید.

افیلیت مارکتینگ چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد؟

قبل از اینکه به میزان سود خالص فکر کنید، بیایید به یک مثال نگاه کنیم.

رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم؟ (راهنمای انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی)حتما بخوانید: رپورتاژ خود را کجا منتشر کنیم؟ (راهنمای انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی)

شخص اول هر روز 500 هزار تومان از طریق افیلیت مارکتینگ درآمد دارد اما از طرف دیگر، 480 هزار تومان برای به دست آوردن مشتری برای سازنده خرج می‌کند (چون از راه‌های پولی و تبلیغاتی برای پروموت کردن استفاده می‌کند).

شخص دوم بدون داشتن هزینه اضافه و تبلیغات و فقط از طریق تولید محتوای موثر، هر روز میانگین 50 هزار تومان از طریق افیلیت مارکتینگ به دست می‌آورد.

پس به یاد داشته باشید که مسئله مهم در افیلیت مارکتینگ، به دست آوردن سود خالص است، نه درآمد کل. حالا اینکه سود خالص شما در انتهای ماه چقدر است بستگی به این دارد که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، با چه پلتفرم‌هایی مشغول پروموشن هستید و اصلاً چقدر مشتری دارید.

آماده هستید؟

در دنیای بازاریابی آنلاین هر روز یک چیز می‌گویند؛ یک روز می‌شنوید که می‌گویند دیگر بازاریابی با ایمیل مُرده، روز بعد همین آوار سر پیامک فرود می‌آید و… . یک روز هم همین حرف در مورد افیلیت مارکتینگ زده شد… اصلا اینطور نیست!

در دنیای دیجیتال (و حتی خارج از آن) همه چیز در حال پیشرفت و تکامل است و هیچ چیز ثابت نمانده و نخواهد ماند. روشی که امروز جواب می‌داد ممکن است فردا پاسخگو نباشد و صد البته افیلیت مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست.

شاید روش‌های قدیمی و میانبریِ افیلیت مارکتینگ امروز به درد نخورند؛ درست است. اما کافی‌ست شما مخاطبان صحیحی به دست آورده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. بعدا با رعایت اصول اساسی این نوع از بازاریابی کارتان را شروع کنید تا کم‌کم، برند شخصی‌تان در ذهن مشتریان و کاربران جا باز کند.

افلیت مارکتینگ فقط یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. اگر میخواهید یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید و برای خودتان کسب و کاری راه بیندازید، دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ نوین را شرکت کنید که از صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را به شما آموزش می‌دهیم.

راستی اگر پیشنهاد همکاری در فروش دوره‌های آکادمی نوین برای شما جذاب است، حتماً به ما پیام بدهید تا همه توضیحات و جزئیات را خودمان برای شما ارسال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا